Se indlæg
 Udskriv debat
90-dage visum
schultze1
Min kæreste er her i DK nu på 90 dages visum, hun skal hjem d. 13 maj. Er der noget om at man kan forlænget ophold?? altså 90 dage mere?? Eller skal man giftes med "konen".

Mvh. Jesper

Amagerdreng
Ok vi prøver igen... Hun kan være i Dk i 90 no more...I kan gifte jer og så kan hun blive mens sagen kører i nyidanmark.. Thats it...og derfra ja det siger vel sig selv..."Ja eller Nej" Held og lykke.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

Webmaster
Amagerdreng skrev:
I kan gifte jer og så kan hun blive mens sagen kører i nyidanmark..

Selvfølgelig ikke nok at I bare gifter Jer, I skal naturligvis også søge om familiesammenføring efter I er blevet gift. Og mens ansøgningen om familiesammenføring bliver behandlet så kan hun blive her.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Amagerdreng
Ok så er det skåret up i pap. Men det bør være en selvfølge at der skal søges familiesammenføring.

Nahm
Amagerdreng skrev:

Ok så er det skåret up i pap. Men det bør være en selvfølge at der skal søges familiesammenføring.

Nej, det er ikke en selvfølge at alle kender reglerne, så det er MEGET vigtigt at få de præsise og rigtige oplysninger i sådan en vigtig sag.

Inden man så bliver gift vil jeg råde til at få lavet en ægtepagt, så man sikrer sig selv økonomisk, hvis ægteskabet ikke holder.
Jeg ville kontakte en advokat herom.
Mvh,
Nahm

cali111
Nahm skrev:

Amagerdreng skrev:

Nej, det er ikke en selvfølge at alle kender reglerne, så det er MEGET vigtigt at få de præsise og rigtige oplysninger i sådan en vigtig sag.

Inden man så bliver gift vil jeg råde til at få lavet en ægtepagt, så man sikrer sig selv økonomisk, hvis ægteskabet ikke holder.
Jeg ville kontakte en advokat herom.

Det er selvfølgelig klogt med en ægtepakt/særeje. Men hvordan forklarer man sin thailandske kæreste, at det er en betingelse for indgåelse af ægteskab, medmindre hun er lige så velstillet som en selv?
Jeg har kendskab til et par ægteskaber, som blev opløst hvor ægtepakten var problemet. I det ene tilfælde blev den endda underkendt, fordi pigen påstod, at hun på det pågældende tidspunkt ikke anede hvad hun skrev under på. I det andet tilfælde, lavede pigen så meget ballade, at manden for at få fred alligevel delte indbo m,.v. med hende.

http://www.aseanmctour.dk
Amagerdreng
@Nahm måske kunne man læse lidt på nyidanmark når man nu havde fået min første besked...Men på tværs skal du vel være. So sorry selvfølgelig skal du være bagklog...Måske kunne man også søge i masser af andre tråde her inde...Kom nu igen Nahm. Den med ægrepagt kan klares ved at få den på Thai men stadigvæk kan kvinden påstå hun ikke har fattet en skid ganske rigtigt.

Nahm
cali111,

Det er selvfølgelig klogt med en ægtepakt/særeje. Men hvordan forklarer man sin thailandske kæreste, at det er en betingelse for indgåelse af ægteskab, medmindre hun er lige så velstillet som en selv?

Ja, det var også MEGET svært at forklare minb ex Smile, men det blev som jeg sagde, og vi fik lavet en ægtepagt som virkede ved advokat og en godkendt tolk så hun vidste hvad hun skrev under på Wink

Jeg er idag meget glad for at jeg stod fast og fik lavet ægtepagt, jeg har stadig penge i banken idag Wink
Mvh,
Nahm

farao54
Nahm skrev:

cali111,

Ja, det var også MEGET svært at forklare minb ex Smile, men det blev som jeg sagde, og vi fik lavet en ægtepagt som virkede ved advokat og en godkendt tolk så hun vidste hvad hun skrev under på Wink

Jeg er idag meget glad for at jeg stod fast og fik lavet ægtepagt, jeg har stadig penge i banken idag Wink

Nu har denne tråd jo taget en drejning mod ægtepagt, så jeg tillade mig at nævne at der også bør tænkes på kvinden når man laver denne ægtepagt. Husk på at hun river alt op med rødder, når hun flytter til Danmark. Jeg er helt på det rene med at man gør klogt i at sikre sine værdier, men der bør også laves en aftale om hendes sikring ifald man går fra hinanden. Jeg mindes at have hørt dette omtalt i en anden tråd, men ikke hvorledes dette gøres i virkeligheden. Men som minimum skal man, afhængigt af tidspunktet for en eventuel skilsmisse, hjælpe hende videre i livet. Sker det på et tidspunkt, hvor hun måske hverken har job eller penge, skal hun hjælpes til at kunne gen-starte sit liv i Thailand.
Jeg ved godt at der findes tilfælde af kvinder, der kun gifter sig for at flå så mange penge ud af manden som muligt, men når man gifter sig, så gør man det jo udfra bedste tro. Derfor bør man også ved indgåelse af ægteskab og en dertil indrettet ægtepagt, også indgå en aftale om hvordan hun står ifald ægteskabet skal komme til en ende.
Har man været gift i 10 år, og har hun haft arbejde i længere tid, og dermed bidraget til udgifterne, mener jeg at kunne påstå at hun har ret til en del mere, hvorfor dette måske burde indarbejdes i en ægtepagt hvis muligt. Vi skal ikke være naive, men vi skal heller ikke være urimelige.

Spring til debat: