Se indlæg|
Ungt Par - Hua Hin til sommer
|
|
| SimonHD |
Lagt på d. 28/12-2013 12:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej Alle herinde, Vi er et ungt par som har en idé om at flytte til Hua Hin til sommer. Jeg arbejder altid online - og min kæreste bliver færdig med at studere til sommer, og kommer derefter også til at arbejde online. Altså vi kommer til at tjene penge mens vi er bosiddende i Thailand. Vi har været på Koh Samui, Koh Phagnan, Krabi, Koh Lanta, i Phuket og også i Hua Hin. Og i sidste ende er vi kommet frem til at det nok er Hua Hin vi vil bo i, der er alle de ting man skal bruge - og samtidigt bor man også ved en større by, og har muligheden for at komme på stranden, og indkøbsmuligheder osv osv ![]() Har undersøgt markedet lidt omkring Villa'er .. og efter en del googling og søgen osv. har vi fundet ud af at huse i prisklassen 30-35.000 baht er det vi skal kigge efter, Vi vil gere have pool og en have osv nemlig og så noget der er beliggende i Hua Hin West - hvad synes i andre om dette område?vi har boet hos venner der har Hus i Highland Seaview - men ville gerne tættere på Kao Takiap, og Tesco, Fitness osv ![]() fremgangsmåden med at finde et hus er vel at tage ned og bo på et hotel i 2-3 dage og så tage ud og kigge på de emner man har fundet online? og derefter leje dem privat af 3-6 måneder af gangen? ikke længere da vi vil have muligheden for både at kunne tage hjem og kunne tage videre til et andet sted ![]() Hvad er jeres erfaringer med at bo i Hua Hin ? og er der ting som i vil råde eller fraråde? Alle svar er gode svar! ![]() Evt nogle herinde der kender nogle der vil leje en pool villa ud her i Februar - da vores plan er at tage et smut til Hua Hin i vinterferien .. og så ville det jo være oplagt at bo i et af de områder! ![]() Mvh Simon |
|
|
|
| wheelie66 |
Lagt på d. 29/12-2013 01:00
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
jeg har boet der 6 måneder om året i 5 år, og synes også det er en dejlig by ikke for stor, men har alligevel alt hvad jeg har behov for. Hua Hin er et af de steder hvod der falder mindst regn i Thailand, så jeg nyder at være selvom der er regntid. Det er masser af Boliger til leje i lav sæsonen. Så i får mere for pengene ved bare tage derud og køre lidt rundt på motorbike og kikke efter boliger i de der området i kan li. For 30000 får i et rimelig fint hus hvis i langtids lejer. Prisener ofte en del billiger hvis man betaler 3-6 måneder af gangen. Jeg giver12000 baht om måneden for mit hus 150 meter fra strand og 1000 meter fra fra by midte. Huset har 2 soveværelser og 2 badeværelser og god stor udendørs areal. Ingen pool Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
|
| tomtom |
Lagt på d. 31/12-2013 08:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
måske kan du/i hjælpe mig at finde sådan et sted?? er BKK uge 2, men kommer i mod Hua-hin midt uge 3, mvh tomtom. |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 31/01-2014 01:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 146 |
Tag derned, kig vinduer og opsøg steder hvor de har med udlejning af boliger og gøre. Er sikker på at i kan få noget tid brugt ved og kigge vinduer, og hvor i personligt også selv kan tage ind og snakke med dem som sørger for udlejning af boligerne ![]() |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 31/01-2014 09:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
SimonHD skrev: Hej Alle herinde, Vi er et ungt par som har en idé om at flytte til Hua Hin til sommer. Jeg arbejder altid online - og min kæreste bliver færdig med at studere til sommer, og kommer derefter også til at arbejde online. Altså vi kommer til at tjene penge mens vi er bosiddende i Thailand. Vi har været på Koh Samui, Koh Phagnan, Krabi, Koh Lanta, i Phuket og også i Hua Hin. Og i sidste ende er vi kommet frem til at det nok er Hua Hin vi vil bo i, der er alle de ting man skal bruge - og samtidigt bor man også ved en større by, og har muligheden for at komme på stranden, og indkøbsmuligheder osv osv ![]() Har undersøgt markedet lidt omkring Villa'er .. og efter en del googling og søgen osv. har vi fundet ud af at huse i prisklassen 30-35.000 baht er det vi skal kigge efter, Vi vil gere have pool og en have osv nemlig og så noget der er beliggende i Hua Hin West - hvad synes i andre om dette område?vi har boet hos venner der har Hus i Highland Seaview - men ville gerne tættere på Kao Takiap, og Tesco, Fitness osv ![]() fremgangsmåden med at finde et hus er vel at tage ned og bo på et hotel i 2-3 dage og så tage ud og kigge på de emner man har fundet online? og derefter leje dem privat af 3-6 måneder af gangen? ikke længere da vi vil have muligheden for både at kunne tage hjem og kunne tage videre til et andet sted ![]() Hvad er jeres erfaringer med at bo i Hua Hin ? og er der ting som i vil råde eller fraråde? Alle svar er gode svar! ![]() Evt nogle herinde der kender nogle der vil leje en pool villa ud her i Februar - da vores plan er at tage et smut til Hua Hin i vinterferien .. og så ville det jo være oplagt at bo i et af de områder! ![]() Mvh Simon Jeg ved ikke om mit svar er et godt svar, men der er noget der hedder: Arbejdstilladelser - hvis man arbejder i Thailand Eventuel skattepligt til Thailand hvis man er bosiddende over et vist antal dage (mener 180 dage). Gaetter paa at i er skattepligtige til Danmark og saa er der saa spoergsmaalet omkring en arbejdstilladelse. Mvh |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.