Se indlæg
 Udskriv debat
Oprette bankkonto uden at være bosat
wazzzzzup
Er der nogen der ved om man kan oprette en bankkonto på distancen?
Så vidt jeg kan Google mig til, så kan man mange steder oprette en konto blot man er på turistvisum og kan tale godt for sig.
Mit spørgsmål er så, om der er enkelte banker man kan åbne en konto i over nettet når man sidder i danmark?

Årsagen for mig skulle umiddelbart være at spare penge op imens kursen er god, uden at skulle ligge inde med en bunke kontanter som jeg alligevel ikke må indføre

/Henrik

Kim Ludvigsen
Jeg er temmelig sikker på, at du ikke kan oprette en konto i en thailandsk bank på den måde. Prøv at tjekke med din bank i Danmark, om du kan oprette en konto med en fremmed valuta.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Bjarke85
Det kan ikke lade sig gøre desværre, der er strammet meget op de senere år, pga. hvidvaskning. Jeg har selv gerne ville oprette en konto, men det er næsten umuligt uden bopæl og visa, og fremmøde fysisk er 100% et must.

wazzzzzup
Ok æv Sad , men tak for svar Smile

dardi
Er du fysisk i Thailand.
For 2 år siden oprettede jeg en konto i Kasikorn bank. Sendte penge derned .. og satte ind/hævede når jeg var dernede. Tog så en pause herhjemme og hævede dem alle i hæveautomat, her i Jernbanegade i Haslev. Så du kan bestemt godt oprette. Men ikke over Internet.

Lung Yao
Dardi & Bjarke.
Nemlig, for der er nogle ansøgnings papirer der skal underskrives, og identiteten skal verificeres ved hjælp af Pas for os farangs (Thai kan nøjes med ID kort). Ellers kunne man også få hvem som helst (ven-veninde) til at åbne en konto i ens navn.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Bjarke85
bestemt godt oprette er så meget sagt. De fleste kræver work permit, adresse eller visum, som dokumenter, når du opretter. Men ja, har godt hørt at nogle filialer fra Kasikorn bank, er lidt mildere og lader folk oprette. Men det er vidst kun Kasikorn, og vidst kun nogen af deres filialer.

Men ja, som jeg skrev er det muligt, men helt nemt og ligetil er det ikke.

Og ja, man skal være fysisk til stede som jeg også skrev.

taxidriver990
Jeg oprettede bank konto med hæve kort i SCB ( Siam Commercial Bank )
Medbringende pas og den gule bog, intet andet og har ikke work-permit
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Conrad
Jeg oprettede konto i SCB i Patong med bankbog, ATM card og internetbank og jeg var paa 2 mdr. turistvisa og fremviste kun pas.

Conrad

Bjarke85
Hvor mange år siden er det i gjorde det, de herre ? Smile Fordi der kan snildt være ændret på reglerne jo Smile

Men jeg kunne i hvert fald hverken i Bangkok Bank, Siam eller THB, uden adresse i Thailand og Visum/work permit. Og det var sidste år.

Jeg kunne godt i Kasikorn, dog skulle jeg være til stede fysisk. Skrev også til dem fra Danmark nemlig.

Conrad
Ja, det er godt nogle aar siden at jeg oprettede den foerste konto i SCB.

Men min datter var paa ferie paa Phuket sidste aar og hun oprettede konto i SCB, hvor jeg bor nu. Hun fremviste sit pas opgav sin adresse som min og fik konto, bankbog, ATM card og internetbank og hun var her paa visa fri max 30 dages ophold.

Bjarke85
Ja okay, vildt nok. Det er bestemt ikke standard proceduren i Thailand, ikke længere i hvert fald.

Robert Kronberg
Der er mig bekendt ikke ændret på reglerne, men fra tid til anden strammer visse banker og filialer op.

Som udgangspunkt skal man have en arbejdstilladelse, og sådan har det været i en menneskealder, men, men, men utallige har fået bank-konto uden en arbejdstilladelse.

Denne uendelige diskussion har kørt på DTW og andre steder i umindelige tider, og med samme konklusioner, bemærkninger og kommentarer.

Dog formoder jeg, men jeg ved det ikke, at et fx pensionist-visum kan erstatte arbejdstilladelse.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
THansen
Robert Kronberg skrev:

Der er mig bekendt ikke ændret på reglerne, men fra tid til anden strammer visse banker og filialer op.

Som udgangspunkt skal man have en arbejdstilladelse, og sådan har det været i en menneskealder, men, men, men utallige har fået bank-konto uden en arbejdstilladelse.
Denne uendelige diskussion har kørt på DTW og andre steder i umindelige tider, og med samme konklusioner, bemærkninger og kommentarer.

Dog formoder jeg, men jeg ved det ikke, at et fx pensionist-visum kan erstatte arbejdstilladelse.

Hilsen, Robert

Jeg vil nu mene, at det skulle være muligt at åbne en bankkonto uden en arbejdstilladelse da det ellers vil være ret umuligt at opfylde det økonomiske krav på (op til) 800.000 baht på en thailandsk bankkonto i 2-3 måneder ved ansøgning om 'extension of stay' for Non-O visum.

Jeg forsøgte for et års tid siden at få åbnet en konto i SCB men det blev nægtet - med begrundelsen, at jeg ikke havde en arbejdstilladelse. Lidt mærkelig forklaring når man på bankens hjemmeside kan se konti som henvender sig til turister og andre som opholder sig kortvarigt i Thailand.

taxidriver990
@Bjarke;
Det er vel ikke engang 1 år siden hvis ikke jeg husker helt forkert

Branch: Big C, Hang Dong, Chiang Mai
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Robert Kronberg
THansen skrev:

Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Jeg vil nu mene, at det skulle være muligt at åbne en bankkonto uden en arbejdstilladelse da det ellers vil være ret umuligt at opfylde det økonomiske krav på (op til) 800.000 baht på en thailandsk bankkonto i 2-3 måneder ved ansøgning om 'extension of stay' for Non-O visum.

Jeg forsøgte for et års tid siden at få åbnet en konto i SCB men det blev nægtet - med begrundelsen, at jeg ikke havde en arbejdstilladelse. Lidt mærkelig forklaring når man på bankens hjemmeside kan se konti som henvender sig til turister og andre som opholder sig kortvarigt i Thailand.

Det er ikke usædvanligt, at love og udsagn i Thailand modsiger hinanden.

Da jeg fx første gang søgte om forlængelse af visum (Visa O) på baggrund af ægteskab og penge i banken, da havde jeg også et problem, eftersom jeg ikke kunne åbne en konto uden arbejdstilladelse - dengang havde jeg endnu ikke arbejde.

Hvordan kan de kræve, at man skal have penge i banken, hvis man ikke har arbejde, men er gift med en Thai, samtidig med, at de siger, at man ikke kan åbne en bankkonto, hvis man ikke har arbejde.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: