Se indlæg
 Udskriv debat
Ulykkeforsikring
J Juster
Hej,
Jeg er i starten af fyrrene og skal i starten af Januar 6 måneder til Thailand, har søgt lidt rundt men behøver hjælp fra de skrappe brugere.

Behøver en ulykkesforsikring i den periode, syntes fra nogen tidligere indlæg at man kunne tegne den i en Thai Bank..

Ville sætte pris på jeres hjælp.

MVH
Just

cali111
Europæiske rejseforsikring er dyrere end de thailandske. Men hvis uheldet er ude, og man får brug for deres assistance, er de alle pengene værd.
I tilfælde af hospitalindlæggelse samarbejder de med Bankok international hospital og andre store privathospitaler, hvor opholdet minder om et 5 stjernet hotel.
Desuden kommer du til at tale med dansk personale i telefonen, som virkelig følger op på situationen. Har haft brug for deres assistanse et par gange og kan trygt anbefale dem.
Jeg har tegnet en helårsforsikring for 716 kr. Den dækker den første måned, man er afsted, hvorefter jeg forlænger den en måned ad gangen, ved et enkelt telefonopkald.

http://www.aseanmctour.dk
fckguld
J Juster skrev:

Hej,
Jeg er i starten af fyrrene og skal i starten af Januar 6 måneder til Thailand, har søgt lidt rundt men behøver hjælp fra de skrappe brugere.

Behøver en ulykkesforsikring i den periode, syntes fra nogen tidligere indlæg at man kunne tegne den i en Thai Bank..

MVH
Just
Jeg har afbestilling- rejse forsikring- max rejselængde 60 dage , 1213 kr hos tryg for hele familien(husstanden)om året, havde europæiske tidligere 4X970-3880 kr årligt rejse+afbestilling.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

hugoboerge
J Juster skrev:

Hej,

MVH
Just

Jeg kan daarligt forestille mig at et thailandsk forsikringsselskab vil tegne en forsikring for en turist.

fckguld
J Juster skrev:

Hej,

MVH
Just
havde ikke set du skrev 6 mdr, så mit indlæg før dette er ikke aktuelt for dig , sorry- god tur
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

milex
cali111 skrev:

Europæiske rejseforsikring er dyrere end de thailandske. Men hvis uheldet er ude, og man får brug for deres assistance, er de alle pengene værd.
I tilfælde af hospitalindlæggelse samarbejder de med Bankok international hospital og andre store privathospitaler, hvor opholdet minder om et 5 stjernet hotel.
Desuden kommer du til at tale med dansk personale i telefonen, som virkelig følger op på situationen. Har haft brug for deres assistanse et par gange og kan trygt anbefale dem.
Jeg har tegnet en helårsforsikring for 716 kr. Den dækker den første måned, man er afsted, hvorefter jeg forlænger den en måned ad gangen, ved et enkelt telefonopkald.

Må man have love at spørge om hvad du betaler for forlængelse??
(fremgår - så vidt jeg kan se - ikke af deres hjemmeside)

J Juster
Cali111 og andre takker for svar.

Henvender mig på Mandag til europæiske rejseforsikring.

Takker igen.

Just

flyer
Gouda: -70år og 900 ekstra pr. md. Sun baby

http://www.gouda....oduct=vodk

Lav sol og lyseblå himmel over VestegnenSunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

cali111
milex skrev:

cali111 skrev:

Må man have love at spørge om hvad du betaler for forlængelse??
(fremgår - så vidt jeg kan se - ikke af deres hjemmeside)
Sidste år 27 kr. pr. dag

http://www.aseanmctour.dk
Frank
J Juster skrev:

Hej,

MVH
Just

Flere danske forsikringsselskaber tilbyder årsrejseforsikringer, der gælder i op til 60 dage. Nogle er via Mastercard, andre blot en forsikring. Priserne er forskelige, men synes at være væsentligt billigere end en klassisk rejseforsikring hos fx. Europæiske.

Du kunne prøve at spørge dit eget forsikringsselskab om en årsrejseforsikring samt en udvidelse på 4 måneder til din aktuelle rejse.

milex
Det er vigtigt at man ikke bare tror man kan forlænge sin forsikring, som f.eks. hos Europæiske - når man først er udrejst fra Danmark.

Hos Topdanmark - hvor jeg har min forsikring - kan den ikke forlænges efter man er udrejst, skal gøres inden man tager afsted.

Ligeledes kunne jeg ikke finde andre selskaber der ville tegne en ny forsikring efter jeg var udrejst.

handy
milex skrev:

Det er vigtigt at man ikke bare tror man kan forlænge sin forsikring, som f.eks. hos Europæiske - når man først er udrejst fra Danmark.

Hos Topdanmark - hvor jeg har min forsikring - kan den ikke forlænges efter man er udrejst, skal gøres inden man tager afsted.

Ligeledes kunne jeg ikke finde andre selskaber der ville tegne en ny forsikring efter jeg var udrejst.

Har flere gange tegnet hos ihi bupa i Danmark når jeg var her ude,jeg havde en 60 dages forsikring hos Alka.....der var blot 3 karensdage og de dækker selvfølgelig ikke for allerede opstået sygdom....Smile

milex
@Handy - tak for info. Rart at vide hvis man skulle få brug for det.

Rasmus
Når man rejser til Thailand - i korter eller længer perioder - er det selvklart sund fornuft at have sig én god forsikring, hvis man skulle blive syg eller blive indlagt af én eller anden årsag. Her er det vigtigt at man via sin forsikring sikrer sig til en akut behandling, samt til hjemtransport om det skulle blive aktuelt. Har man kun én alm. forsikring som dækker akut behandling i Thailand - og ikke en hjemtransport inkluderet i sin forsikring – kan det meget hurtigt blive en meget bekostelig omgang …!

Fra tid til anden og gennem årene, har vi læst om uheldige dansker i dagspressen, som er strandet på div. hospitaler i Thailand uden behørig sygeforsikrings dækning ..! Et ophold på et Intensiv sygeafsnit i Thailand -samt speciel sygetransport hjem til Danmark - kan meget hurtigt løbe op i et par hundredtudsen danske kroner…! Og har man så ikke sine forsikringer i orden - hvem skal så betale ..?

Naturligvis kan man tegne en sådan sygeforsikring i Thailand (når man tager ophold der i længer tid) som kan dækker disse forhold. Men mig bekendt, (!) er én sådan forsikring i Thailand relativt dyr for udlændinge. En forsikring af den slags i Thailand - stiger potentielt alt efter ens alder - samt ud fra én risikovurdering fra forsikringsselskabet i Thailand. Forsikringsselskaber i Thailand, er ikke meget anderledes end forsikringsselskaber i Danmark. De tjener deres penge på forsikringspræmien - ikke på udbetalte erstatningerne - det er bare en udgift …! Thailandske forsikringsselskaber vil i lighed med danske, altid forsøge at undslå sig deres erstatnings ansvar, hvis De har muligheden for det.

Tager man ophold i Thailand - for kortere eller længer varighed – bør man altid sikre sig én god forsikringsdækning hjemmefra, hvis uheldet skulle være ude ..!

Rasmus

Spring til debat: