Se indlæg|
"Gadefest" i Bangkok
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 30/11-2013 12:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Der har i længere tid været "gadefest" flere steder i det centrale Bangkok. Og så endda med gratis bespisning. Noget af min kones familie bor i nærheden af Rachadamnern, og har næsten dagligt nydt godt af den gode mad. De siger, at det er rigtig lækker mad, ikke bare det sædvanlige gadekøkkenudbud. Ærgerligt, at jeg for tiden sidder fast her i DK. Peter
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/11-2013 13:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
paulsenp skrev: Der har i længere tid været "gadefest" flere steder i det centrale Bangkok. Og så endda med gratis bespisning. Noget af min kones familie bor i nærheden af Rachadamnern, og har næsten dagligt nydt godt af den gode mad. De siger, at det er rigtig lækker mad, ikke bare det sædvanlige gadekøkkenudbud. Ærgerligt, at jeg for tiden sidder fast her i DK. Du skal nok vaere glad for at du ikke bliver syg og daarlig. I Bangkok Post i dag er der en beskrivelse af ALLE de forskellige sygdomme man kan opnaa ved at deltage i demonstrationer. http://www.bangko...es-instead God laesning og haaber at konens familie ikke bliver syge og daarlig. Mvh |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 30/11-2013 14:44
|
@hugoboerge Nevøen er noget af en gourmet, og samtidig meget omhyggelig med renligheden når han selv kokkererer, så det er han nok også, når han spiser ude. Familien, inklusiv en dreng på 3 år, har nu spist der adskillige gange i løbet af de seneste uger, og har endnu ikke været ude for "lind mave". Men ja, det ser ikke særlig lækkert ud på billederne fra Bangkok Post. Peter
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/11-2013 15:01
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Tror, at man skal være thai, for at synes, at den slags mad er lækker. Dog er det fint at spare 5 kroner, fordi maden er gratis, men jeg ville nok foretrække at spise i nogle mere rolige omgivelser. Hilsen, Robert paulsenp skrev: Der har i længere tid været "gadefest" flere steder i det centrale Bangkok. Og så endda med gratis bespisning. Noget af min kones familie bor i nærheden af Rachadamnern, og har næsten dagligt nydt godt af den gode mad. De siger, at det er rigtig lækker mad, ikke bare det sædvanlige gadekøkkenudbud. Ærgerligt, at jeg for tiden sidder fast her i DK. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/11-2013 15:03
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
paulsenp skrev: @hugoboerge Nevøen er noget af en gourmet, og samtidig meget omhyggelig med renligheden når han selv kokkererer, så det er han nok også, når han spiser ude. Familien, inklusiv en dreng på 3 år, har nu spist der adskillige gange i løbet af de seneste uger, og har endnu ikke været ude for "lind mave". Men ja, det ser ikke særlig lækkert ud på billederne fra Bangkok Post. Naar man spiser "ude" er man nogen gange ikke selv herre over hvad der er gaaet forud. Rart at vide at det er gaaet godt indtil nu. Herudover er der saa oereskader og stress. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 30/11-2013 16:15
|
@hugoboerge Jeg tror kun, at de kommer der for at spise, så høreskader og stress slipper de nok for. De har jo også drengen at tage hensyn til. Peter
|
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 30/11-2013 16:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Jeg vil da haabe at dem som tager imod den gratis mad ogsaa er en stoette, eller er vi bare ude i noget nasseri ? Min kone har spist det gratis mad, og ja hun stoetter op om Abhisit. Maden er akkurat det samme som ved et simpelt gadekoekken, altsaa ris og omelet, kylling osv... Saa lad nu vaere med at goere det finere end det er ! Men ja, der er jo visse thaier der er lykkelige over at kunne spare en 5'er...........
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 01/12-2013 09:25
|
Hej Longway, Nu har jeg aldrig spurgt, om de er gule eller røde, men eftersom min kone er "anti-rød", tror jeg også, at resten af familien hælder mest til de gule. Skulle der være lidt "nasseri" i det, kan det ikke få mit pis i kog, eftersom det er en del af handlen med "stemmekvæget". Mht kvaliteten af maden forsøger jeg hverken at gøre den bedre eller ringere, end den er. Jeg fortæller blot, hvad jeg har fået fortalt. Om familien så har været heldige i deres valg af køkken, ved jeg ikke, men når nevøen siger, at maden er god, så tror jeg på ham. Peter
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/12-2013 18:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Longway skrev: Jeg vil da haabe at dem som tager imod den gratis mad ogsaa er en stoette, eller er vi bare ude i noget nasseri ? Min kone har spist det gratis mad, og ja hun stoetter op om Abhisit. Maden er akkurat det samme som ved et simpelt gadekoekken, altsaa ris og omelet, kylling osv... Saa lad nu vaere med at goere det finere end det er ! Men ja, der er jo visse thaier der er lykkelige over at kunne spare en 5'er........... ![]() Paulsenp gør det ikke "finere" end det er. Han beretter fra det virkelige liv, noget som du ikke har eneret på. Og da du øjensynligvis ikke har deltaget i arrangementet, er din vurdering af maden.. well ..... Nasseri? Hvis du mener det er nasseri, så er din kone også skyldig heri, om hun "støtter" Abhisit eller ej. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 02/12-2013 18:42
|
|
Rin. Jeg har mine olysninger direkte fra hestens mule. Hvad ved du om jeg har vaeret til stede ved en demo ? det har jeg, men jeg spiste ikke.......Om min kone nasser, sig mig engang, hvem tror du den gratis mad og vand er tiltaenkt ? Det er en ommer Rin ! Men som der bleve skrevet " Jeg tror kun, at de kommer der for at spise, så høreskader og stress slipper de nok for. De har jo også drengen at tage hensyn til " Det tager jeg som nasseri ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 02/12-2013 19:15
|
|
De siger, at det er rigtig lækker mad, ikke bare det sædvanlige gadekøkkenudbud. Her bliver maden gjort finere end ved et alm. gadekoekken...men det er den ikke, det er same same.. Og nej Rin, jeg har da bestemt ikke eneret paa noget, jeg skriver om hvordan det er, og du blander dig i noget som du ikke aner noget om, du var vist ikke til demo...vel ? Du ved mange ting Rin, dem skulle du istedet holde dig til, frem for at gaette ! Lige for tiden har jeg fingeren taet paa pulsen, det er saamaend blot det jeg proever at dele, isaer med billeder, og ikke for at diskutere mad med dig Rin ! Redigeret af Longway d. 02/12-2013 19:35 Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/12-2013 20:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hmm, nasseri? Så munkene der går ud tidligt om morgenen for at samle mad ind til templet er også nassere? Og nej, jeg var ikke til demo, vidste heller ikke at du var der, førend du nu leverer ny information. Ved du hvad? Den eneste grund til at jeg reagerede på dette indlæg var, fordi at jeg syntes at du nedgjorde Paulsenp, som jeg i parentes bemærket sætter overordentlig stor pris på. Dine billeder er højt værdsat også herfra. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 02/12-2013 20:37
|
|
Det var bestemt ikke skrevet for at nedgoere nogen, det er blot saadan jeg ser paa det. Mad og vand er jo altsaa for dem som staar med hovedet direkte i hvepsereden, og ikke til dem som bor lige rundt om hjoernet. Nu skal vi ikke blande munke ind i det..stop nu nu Rin. 55555 Billeder...Tak Rin !
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 03/12-2013 08:50
|
rinpoche og Longway, der er ingen grund til at rage Jer ind i en diskussion, pga noget jeg har skrevet. Jeg har ikke opfattet Longways kommentarer som nedgørende, og hvis jeg havde, ville jeg ikke sidde her med et lille smil. Vedrørende "nasseriet", er vel nok størsteparten af deltagerne betalte statister i det store skuespil. For manges vedkommende er det vist også lidt tilfældigt, om de er klædt i gult ellert rødt. Det er ikke altid en ærlig politisk overbevisning, der bestemmer farven. Nyd dagen, som var det den sidste. Peter
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.