Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Sidste år sendte jeg min motorcykel Moto Guzzi California 3 til Malaysia, for at køre den over landegrænse til Thailand og derved spare importafgift og en masse bøvl med toldmyndighederne.
Ved den Thailandske grænse fik jeg ved fremvisning af min reg. attest en midlertidig importtilladelse gældende en måned. Den er gratis og det tog 5 min.
Efter denne måned lavede jeg en u-turn ved grænsen til Laos og fik fornyet importtilladelsen til 6 mdr. uden problemer.
Jeg har tegnet en Thailandsk ansvarsforsikring gældende for et år, samme sted hvor jeg fik mit kørekort.
Dette er ikke noget krav ved indrejse, men koster ikke meget. ca 120. kr for 1 årig ansvarsforsikring og 30 kr. for kørekort.
Det kostede ca 5000 kr i fragt og transportforsikring og ca 1000 kr for tolddeklarering i Port Klang.
Vi er et par stykker som vil lave en tur til Laos, Vietnam og Cambodia efter nytår. Jeg har været i Laos og Cambodia flere gange og fået midlertidig importtilladelse. Jeg er ikke klar over reglerne for Vietnam. Men har hørt om flere, der har forsøgt uden held. Skulle det ikke lykkes for os, springer vi Vietnamdelen over.
Jeg kan kontaktes for yderligere info.
bikerhilsen Kurt
Redigeret af cali111 d. 16/11-2013 03:08