Se indlæg
Beholder du bæltet på under flyvninger?
Ja mest muligt Ja mest muligt 76%[41 Stemmer]
Nej Nej 24%[13 Stemmer]
Antal stemmer : 54
 Udskriv debat
Beholder du bæltet på under flyvninger?
Webmaster
Nu sad jeg lige og læste historien om at 39 personer kvæstet i turbulens på Thai A380 og så tænkte jeg på hvor mange som egentlig beholder bæltet på under flyvninger også efter lampen med påbudet om brug af bæltet er slukket.

Selv beholder jeg det på mest muligt for jeg ved at man pludselig kan blive "smidt" op i loftet eller at jeg måske ikke lige ser og hører påbudslampen om bæltet mens jeg sover.

Derfor denne lille afstemning :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
OleH
Webmaster skrev:

Selv beholder jeg det på mest muligt for jeg ved at man pludselig kan blive "smidt" op i loftet eller at jeg måske ikke lige ser og hører påbudslampen om bæltet mens jeg sover.

Jeg gør ligesom dig, sikkerhed frem for alt !

swedmark
Jeg gør det ikke, jeg syntes det er "fængslende" nok og skulle være i en flyvemaskine i 10 timer. Hvis jeg så tillige skulle sidde fastspændt hele vejen, så ville det bare gøre turen endnu værre.

Afstemningen kunne også godt have gået på hvor mange der bruger støttestrømper. Jeg tror chancen for at få en blodprop i benene næsten er ligeså stor som at blive kvæstet fordi man ikke havde bælte på. Selv bruger jeg altid støttestrømper når jeg rejser.

sony
Jamen swedmark så kan man jo så spørge dig om du hellere vil sidde fastspændt til en kørestol resten af dit liv i heldigste tilfælde. Bare et hypotetisk ?

Men du gav mig da en god ide med de støttestrømper, kunne være man skulle anskaffe sig sådan nogle, ved du hvor man kan få dem og hvad de koster sådan ca.?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

juj
Efter at have prøvet at flyve ind i et stort fald pga turbulens, det var ikke meldt, flere der kom til skade da de blev kastet rundt, beholder jeg det på.

swedmark
sony skrev:

Jamen swedmark så kan man jo så spørge dig om du hellere vil sidde fastspændt til en kørestol resten af dit liv i heldigste tilfælde. Bare et hypotetisk ?

Men du gav mig da en god ide med de støttestrømper, kunne være man skulle anskaffe sig sådan nogle, ved du hvor man kan få dem og hvad de koster sådan ca.?

Hej Sony,

Jeg tager chansen ikke og sidde fastspændt under hele turen. Jeg kender ikke personligt nogen som er kommet til skade af turbulens/lufthuller, til gengæld kender jeg personligt 3 som har fået blodprop i benene.

Jeg har købt vores som postordre hos dette firma: http://www.pahnem... Jeg mener de kostede 149 SEK.

kro90
Hej Sony
En støtte strømpe er ikke noget man bare køber, hvis det skal være helt rigtigt.
Man går til en Bandagist, Idet benet skal måles mm.
Selve strømpen er ret dyr, men også effektiv.
Jeg ved det, da min kone har haft en blodprop i det ene ben, efter en flyvning BKK - CPH. Konen fik sin strømpe gennem kommunen og kan hente en ny hvert andet år.
Har haft strømpen med til et apotek i Bangkok og Krabi for at købe en derover. Fik at vide at kvaliteten ikke helt var som den vi havde med, men prisen var tilgengæld billig. Mener det var omkring 50 - 60 Dkr.
Kim

natty
Selvfølgelig skal man tage muligheden for en blodprop alvorligt på lange flyvninger, derfor er jeg også begyndt at bruge støttestrømper, men nu handler tråden jo om turbulens.

Sådan en pludselig opstået turbulens, kan være ret fatal, ikke for flyet, men for de løse passagerer, derfor beholder jeg også bæltet på når jeg sidder i sædet, og føler mig altså ikke fastspændt, det er jo op til en selv, hvor stramt man vil have det siddende. Det tror jeg ikke har den store betydning for funktionen.

Her er så lige et par andre hændelser:
"Søndag den 5. august var et danskregistreret (OY-VKF) Airbus A330-200 fly fra Thomas Cook Airlines Scandinavia således på vej fra London-Gatwick til Cancun i Mexico, da flyet i en højde på 11.900 meter fløj ind i en voldsom turbulens. På dette tidspunkt befandt flyet sig halvvejs mellem Bermuda og Bahamas.

Den kraftige turbulens betød, at syv personer blev kvæstede, heraf en alvorligt. Flyet kunne dog fortsætte til Cancun, hvor det landede omkring to og en halv time senere. Det rapporterer Aviation Herald."

"Et af de voldsomste tilfælde af turbulens i et passagerfly fandt sted den 19. november sidste år, hvor et Boeing 767-fly fra det italienske charterflyselskab Neos var undervejs fra Cuba´s hovedstad Havana med kurs mod Milano. Flyet ramte ind i voldsom turbulens over Atlanten og faldt omkring 300 meter i højden på få sekunder. I alt 66 ud af 278 passagerer og besætningsmedlemmer kom til skade, hvoraf alene 55 måtte hospitalbehandles efter ankomsten til den norditalienske lufthavn."

http://www.check-...mkfqLTU_Mw
Redigeret af natty d. 24/10-2013 15:33
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

THansen
kro90 skrev:

Hej Sony
En støtte strømpe er ikke noget man bare køber, hvis det skal være helt rigtigt.
Man går til en Bandagist, Idet benet skal måles mm.
Selve strømpen er ret dyr, men også effektiv.
Jeg ved det, da min kone har haft en blodprop i det ene ben, efter en flyvning BKK - CPH. Konen fik sin strømpe gennem kommunen og kan hente en ny hvert andet år.
Har haft strømpen med til et apotek i Bangkok og Krabi for at købe en derover. Fik at vide at kvaliteten ikke helt var som den vi havde med, men prisen var tilgengæld billig. Mener det var omkring 50 - 60 Dkr.

Pas nu på, at tråden ikke ender i gylle igen LOL LOL (undskyld men jeg kunne altså ikke lade være Smile)

Jeg har nok bæltet på det meste af tiden, men dog ikke strammet helt op medmindre det er nødvendigt.

Crafack
Jeg beholder også bæltet på. Ikke stramt, bare stramt nok til at holde mig i sædet ved kraftig turbulens.

Jeg spurgte min læge om støttestrømper til flyveturen for nogle år siden.

Han siger at de støttestrømper du kan købe i fx Matas (for ca. 150 kr) er fine til dette brug, hvis du er en almindelig (rask) voksen, og bare har brug for dem et par gange om året.

De kompressionsstrømper du får lavet hos en bandagist er af en anden kaliber. De er naturligvis mere effektive, da de giver en højere kompression (tryk) i benet. Til gengæld er de bøvlede at få på, og ubehagelige at have på. Og dyre.

/Crafack

buick
det samme her jeg har bæltet på men sørger for det er så langt at man ikke mærker det

Lung Yao
Webmaster skrev:
Nu sad jeg lige og læste historien om at 39 personer kvæstet i turbulens på Thai A380 og så tænkte jeg på hvor mange som egentlig beholder bæltet på under flyvninger også efter lampen med påbudet om brug af bæltet er slukket.

Som regel vil kabine personalet vække dig for at se/check om dit bælte er spændt eller ej under turbulenser. Det er kun under madservering at du får lov til at sove videre.
Og personligt gøre jeg det ikke hvis skiltet er slukket, selv om jeg har prøvet at støde hovedet i bagage hylden i en DC3 (1963 Wink )

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: