Se indlæg
 Udskriv debat
bekræftelse af Adresse i Thailand?
Anonym Bruger
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre herboende Danskere som også har fået brev fra deres danske bank, om at de skal fremsende bekræftelse af deres adresse her i Thailand og det Skal være fra en offentlig instans,
så vidt jeg ved findes dette ikke eller hvad?
Fordi det papir som jeg kan få på den danske ambassade, er jo kun en bekræftelse af hvad jeg siger til dem, og det der står i konens blå bog er jo efter samme fremgangsmåde så den er jo heller ikke 100% sikker?
Men det skulle være en ny terror lov fra regeringen ifm. min bank
som er den danske bank danske bank, men jeg har allerede forhørt mig lidt omkring, og jeg er den eneste som har modtaget et sådan brev, hvilket selvfølgeligt undre mig meget?

Mvh
Michael

hugoboerge
Michael Andersen skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre herboende Danskere som også har fået brev fra deres danske bank, om at de skal fremsende bekræftelse af deres adresse her i Thailand og det Skal være fra en offentlig instans,
Fordi det papir som jeg kan få på den danske ambassade, er jo kun en bekræftelse af hvad jeg siger til dem, og det der står i konens blå bog er jo efter samme fremgangsmåde så den er jo heller ikke 100% sikker?
som er den danske bank danske bank, men jeg har allerede forhørt mig lidt omkring, og jeg er den eneste som har modtaget et sådan brev, hvilket selvfølgeligt undre mig meget?

Mvh
Michael

Hvis du faar tilsendt post til din private adresse fra Thailandsk bank, regninger saa som true visions, el, vand samt du har en huslejekontrakt maa det vaere tilstraekkeligt til at den danske ambassade kan udstede en bekraeftelse. Ellers ring til ambassade.

Anonym Bruger
hej hugoboerge.

Ja jeg bliver nok nød til at ringe til ambassade igen igen, for at høre om hvordan jeg klarer denne her?
Jeg har jo næsten lige været igennem det sikkerheds check, fra sikkerheds gruppen på den danske ambassade og Wasana, som skulle have noget på hvor jeg boede,elregning, indtægt mm.... og der skulle hun også have noget med vores adresse, hvor jeg fremviste mit Thai kørekort samt et brev fra Bupa forsikring, og så var det i orden!

Nu har jeg kun boret herude i små 2 år, men hold da helt kæft hvor skal man ordne det ene og det andet, og kigges efter i alle hjørner!

Nu har jeg lige fået bekræftet af 6-7 andre danskere her ude som ikke har modtaget dette brev, så det gør mig meget mistroisk?
Jeg har ingen regning som kommer til mig desværre så det er noget rod det hele?

Mvh
Michael

hugoboerge
Michael Andersen skrev:

hej hugoboerge.

Ja jeg bliver nok nød til at ringe til ambassade igen igen, for at høre om hvordan jeg klarer denne her?
Jeg har jo næsten lige været igennem det sikkerheds check, fra sikkerheds gruppen på den danske ambassade og Wasana, som skulle have noget på hvor jeg boede,elregning, indtægt mm.... og der skulle hun også have noget med vores adresse, hvor jeg fremviste mit Thai kørekort samt et brev fra Bupa forsikring, og så var det i orden!

Nu har jeg kun boret herude i små 2 år, men hold da helt kæft hvor skal man ordne det ene og det andet, og kigges efter i alle hjørner!

Nu har jeg lige fået bekræftet af 6-7 andre danskere her ude som ikke har modtaget dette brev, så det gør mig meget mistroisk?
Jeg har ingen regning som kommer til mig desværre så det er noget rod det hele?

Mvh
Michael

Der er ikke noget rod i det. Hvis du har modtaget brev fra Khun Wasana paa din private adresse, saa burde det vaere bevis nok og saa kan ambassaden bekraefte. De sender anbefalet. Hvad med din husleje kontrakt ?

Mvh

Anonym Bruger
Jeg har ingen husleje kontrakt, konen ejer grund og hus!
Og med hensyn til brevet fra Wasana så er konvolutten smidt ud desværre?
Men jeg har også fået 2 forskellige udmeldinger fra Danske bank, den ene lyder på at det skulle fremskaffes til skat, men hvis skat skulle bruge dette, så havde de vel selv skrevet til mig, den anden forklaring som jeg fik i fredags, lød på at det var blevet lov via regeringen om terror bla-bla-bla, jeg er kommet frem til den konklusion at jeg ikke vil stole på dem overhovet, og vil få noget familie i DK til at møde op og tale med dem i min bank?

For jeg syntes at det lyder meget mærkeligt, at hvis det er lov og så det kun er mig der har fået dette brev/krav om fremskaffelse af div. dokumenter eller hvad syntes du?
Har du modtaget det omtalte brev?

Mvh
Michael

hugoboerge
Michael Andersen skrev:

Jeg har ingen husleje kontrakt, konen ejer grund og hus!
Og med hensyn til brevet fra Wasana så er konvolutten smidt ud desværre?
Men jeg har også fået 2 forskellige udmeldinger fra Danske bank, den ene lyder på at det skulle fremskaffes til skat, men hvis skat skulle bruge dette, så havde de vel selv skrevet til mig, den anden forklaring som jeg fik i fredags, lød på at det var blevet lov via regeringen om terror bla-bla-bla, jeg er kommet frem til den konklusion at jeg ikke vil stole på dem overhovet, og vil få noget familie i DK til at møde op og tale med dem i min bank?

For jeg syntes at det lyder meget mærkeligt, at hvis det er lov og så det kun er mig der har fået dette brev/krav om fremskaffelse af div. dokumenter eller hvad syntes du?
Har du modtaget det omtalte brev?

Mvh
Michael

Tal med Khun Wasana og jeg formoder du stadigvaek har brevet ? det burde vaere tilstraekkeligt og du har din adressemeldingslip i dit pas hvor du rapporterer hver 90. dag.

Ingen grund til at gaa i panik.

Jeg har ikke modtaget noget fra min bankforbindelse i Danmark.

chaingmai
hvis du har meldt din flytning folkeregistret og opgivet din nye ads.i thailand så ved skat, pension, atp,hvor du er..........så skulle der ikke være problemer.................LOL LOL

Anonym Bruger
Jeg går ikke i panik, men når de truer med at spærre vores konto?
Og når jeg er den eneste som har modtaget brevet, og det skulle være lovgivning så lyder det da mærkeligt at ingen andre har fået et sådan brev, og så når de oven i købet også bruger Danske Bank?
hvis du mener det brev som vi lige har modtaget i torsdags, så ja det har jeg selvfølgelig stadig, og som jeg også har forklaret dem, hvordan skal jeg kunne reagerer på et brev, hvis det ikke er modtaget, nej lige netop, jeg reagerer samme dag som vi modtager, brev nr. 2 efter at vi en gang har fået at vide i en mail, at alt er i orden!

Mht passet er det der er i passet ikke godt nok, fordi det har de fået en gang, de skal have et dokumenteret bekræftelse fra en offentlig instans her i Thailand

Mvh
Michael

hugoboerge
Michael Andersen skrev:

Jeg går ikke i panik, men når de truer med at spærre vores konto?
Og når jeg er den eneste som har modtaget brevet, og det skulle være lovgivning så lyder det da mærkeligt at ingen andre har fået et sådan brev, og så når de oven i købet også bruger Danske Bank?
hvis du mener det brev som vi lige har modtaget i torsdags, så ja det har jeg selvfølgelig stadig, og som jeg også har forklaret dem, hvordan skal jeg kunne reagerer på et brev, hvis det ikke er modtaget, nej lige netop, jeg reagerer samme dag som vi modtager, brev nr. 2 efter at vi en gang har fået at vide i en mail, at alt er i orden!

Mht passet er det der er i passet ikke godt nok, fordi det har de fået en gang, de skal have et dokumenteret bekræftelse fra en offentlig instans her i Thailand

Mvh
Michael

Kontakt Khun Wasana, bed om en kopi af det brev hun har sendt dig paa et ellerandet tidspunkt (hvis du har smidt din egen original vaek) og faa saa den bekraeftelse, saa vanskeligt kan det vel ikke vaere ? ?

Webmaster
Michael Andersen skrev:

Jeg er bekendt med mindst et tilfælde herhjemme i Danmark hvor en eksisterende Danske Bank kunde blev bedt om at møde op i banken med billed-ID så banken kunne leve op til deres forpligtelser mhs. til terror- og hvidvaskningslovgivningen.

Kunden havde været kunde i Danske Bank allerede fra før loven blev indført.

Nu har jeg og andre herinde ikke læst dit brev (du kunne evt. skanne det ind, fjerne dine personlige oplysninger og få lagt det op), men umiddelbart udfra det du skriver i dit første indlæg om terror så antager jeg at det er terror- og hvidvaskningslovgivningen som de henholder sig til.

Problematikken omkring billed-ID og det at legitimere sig har vi tidligere haft oppe herinde (LINK). Der blev i forbindelse med lovgivningens indførelse i sin tid lavet en pjece fra Finansrådet som hed Husk Legitimation. Pjecen har jeg nu lagt op her på siden, da det omkring legimation er et tilbagevendende problem.

Pjecen kan se her:
- Husk Legitimation (PDF-format)

Jeg har en idé, uden at vide det, om at banken beder dig bevise din ID og adresse på anden måde end ved fremvisning af billed-ID pga. afstanden til en filial og den manglende registrering hos folkeregisteret.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Anonym Bruger
først mange tak for de hurtige svar!
Jeg har meldt flytning med vores adresse i Thailand til alle, og jeg modtager da også breve fra både skat,pension,bank mf men vores bank vil have et dokument med bekræftelse på hvor i Thailand vi bor, og det skal være fra en offentlig instans?
Og jeg er meget overrasket over at der ikke er en eneste anden der har fået brevet, hvis det forholder sig som danske Bank siger til mig, at det er regeringens terror lovgivning, som kræver dette!
Jeg tror nu mere at det er jalousi der er grunden, og de skal jo have et eller andet at foretage sig, nu hvor de sætter priserne op på div ydelser?
Problemet er jo at de spærrer vores konto, ellers kunne jeg jo også bare være ligeglad!

Mvh

chaingmai skrev:

hvis du har meldt din flytning folkeregistret og opgivet din nye ads.i thailand så ved skat, pension, atp,hvor du er..........så skulle der ikke være problemer.................LOL LOL

hugoboerge
@Michael, der er ikke noget unormalt i anmodningen fra Danske Bank. Jeg har vaeret udsat for det samme med hensyn til bank konti i Singapore. Saa med den ammunition af breve du har til din adresse saa bare ned paa ambassaden og faa dokumentet og saa skal du ikke bekymre dig mere om det. Mvh.

Anonym Bruger
mange tak, nu afventer jeg lige i morgen , og hører hvad de har at sige eller ikke at sige, og så må jeg tage den der fra?
Men jeg vil ærligt indrømme at jeg er meget overrasket over hvor meget der skal sendes til div instanser i DK på trods af at alle instanser ved hvor vi bor, fordi det har jeg ordnet før vi afrejste DK?
men de kan selvfølgelig tro at jeg handler med narko og vasker penge, og der kan jeg jo ikke forhindre!

Mvh

chaingmai
jeg ville skifte bank,hvis de da ikke tror der er en der vil stjæle din id. kan det tænkes ??...................LOL LOL

sudsakhon
Hvad skulle det hjælpe, at skifte bank?

Men Michael, du ville nok blive endnu mere fornærmet over en henvendelse, hvis myndighederne og en privat bank frit og uden samtykke, havde udvekslet dine adresse og kontooplysninger.

Istedet for at opfinde alle mulige konspitionsteorier om hvorfor man har fået sådan en anmodning kunne man, når man nu fra bankens side er blevet oplyst om grundlaget for dokumetationskravet, slå efter i loven

(sat ind som service)

https://www.retsi...?id=158041

Du undrer dig over, at du er den eneste som skal dokumentere din adresse.
Men hvordan kan dine individuelle bank og bopælsforhold sammenlignes med andres?

Problemet er jo ikke større end at man tager kontakt til banken med de oplysninger man har.
En ændring af en dansk folkeregisteradresse er jo heller ikke andet en en erklæring.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Girobank
Jeg tror faktisk, at danske banker kan kontrollere ens adresse i folkeregisteret.

Lidt udenfor tråden:

lavede en swiftoverførsel til min svoger på et mindre beløb idag, banken sendte en EMS, om at jeg skulle verificere betalingen med en bestemt kode.

Har aldrig været ude for det tidligere.

kontor og mere kontrol.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

clydehaumann
Michael jeg ville bare for at drille lidt skrive og spørge banken om hvorfor de sender brev til dig på en adresse som de ikke er sikker på. Det skulle ikke undre mig hvis man i brevet også oplyser om hvilken konto det drejer sig om.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Satiariyan
Michael Andersen skrev:
...

Jo, der findes et sådant dokument. Det officielle navn er "Recidence Certificate" og er bl.a. nødvendig, for at man som udlænding kan blive registreret ejer af et motorkøretøj. På ansøgnings-skemaet er der bl.a. et felt hvor man skal krydse af hvad formålet er og en af mulighderne er 'Bank'. Hvis du offficielt er fastboende - dvs. går på Immigrations kontoret og bekræftiger adresse hver 90. dag istedet for visaruns - kan du få det på Immigrations kontoret, og så kan det jo dårligt være mere officielt.

Man kan vist nok også få det på ambassaden (til ca 10 dobbelt pris), mens så er det jo ikke fra en Thailandsk myndighed.

Anonym Bruger
Hvis det er blevet vedtaget i en ny terror lov er det jo alle som skal bekræfte deres adresse?
jeg undre mig ikke over at jeg er den eneste dansker som skal bekræfte min adresse men det er vel alle som bor i Thailand som skal bekræfte deres bopæls adresse, du må sku da indrømme at det lyder mærkeligt, det er jo ikke fordi jeg vil have at de skal chekke alle herude, men nu har jeg hørt fra en hel del efter hånden og ingen har modtaget dette brev, og hvad enten du kan forstå hvad jeg mener eller ej så er det da mærkeligt, hvis det er blevet lov?
Banken har desuden fortalt mig at de vil prøve at finde ud af hvordan de skal forholde sig, med alle andre danskere som bor i Thailand, men det er jo nok bare en sang fra de varme lande, efter som ingen andre har modtaget dette brev,- Slut

Mvh

ote]sudsakhon skrev:

Hvad skulle det hjælpe, at skifte bank?

Men Michael, du ville nok blive endnu mere fornærmet over en henvendelse, hvis myndighederne og en privat bank frit og uden samtykke, havde udvekslet dine adresse og kontooplysninger.

Istedet for at opfinde alle mulige konspitionsteorier om hvorfor man har fået sådan en anmodning kunne man, når man nu fra bankens side er blevet oplyst om grundlaget for dokumetationskravet, slå efter i loven

(sat ind som service)

https://www.retsi...?id=158041

Du undrer dig over, at du er den eneste som skal dokumentere din adresse.
Men hvordan kan dine individuelle bank og bopælsforhold sammenlignes med andres?

Problemet er jo ikke større end at man tager kontakt til banken med de oplysninger man har.
En ændring af en dansk folkeregisteradresse er jo heller ikke andet en en erklæring.[/quote]

Anonym Bruger
Mange tak for dit svar, men det jeg kan få på Immigrations kontoret, er det ikke på Thai, fordi så skal det jo oversættes som minimum til Engelsk på den Danske ambassade, og så er det jo lige fedt? for så vidt jeg ved koster det 1000.Bath samt 3 timers transport tid, og yderlig x antal Bath?
Men jeg modtager alt den post som Danske Bank,Pensionsstyrelsen,Skat mf. skriver til mig, og har jo også meddelt folkeregisteret vores adresse inden vi flyttede herud?
Men nu må jeg lige vente og se hvad de melder ud i morgen, og så tage den derfra!

Mvh

Satiariyan skrev:

Michael Andersen skrev:
...

Jo, der findes et sådant dokument. Det officielle navn er "Recidence Certificate" og er bl.a. nødvendig, for at man som udlænding kan blive registreret ejer af et motorkøretøj. På ansøgnings-skemaet er der bl.a. et felt hvor man skal krydse af hvad formålet er og en af mulighderne er 'Bank'. Hvis du offficielt er fastboende - dvs. går på Immigrations kontoret og bekræftiger adresse hver 90. dag istedet for visaruns - kan du få det på Immigrations kontoret, og så kan det jo dårligt være mere officielt.

Man kan vist nok også få det på ambassaden (til ca 10 dobbelt pris), mens så er det jo ikke fra en Thailandsk myndighed.

Spring til debat: