Se indlæg|
Mitsubishi VS Isuzu
|
|
| flyer |
Lagt på d. 17/08-2013 20:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Vi fik jo aldrig vores bestilte bil, så nu prøver vi igen... Dog en anden forhandler, konen har desværre hørt noget om gratis forsikring det første år ved køb af en Mitsubishi Pajero.... Jeg vil ikke have en Mitsubishi! Jeg vil have den vi først havde besluttet os for, nemlig en Isuzu V-Cross 4dørs!!! BASTA!!! Jeg mener en pick-up er meget mere anvendelig en sådan en lukket "kasse" Er der nogen der har erfaringer med omtalte mærker og modeller? Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 17/08-2013 20:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Der plejer nu altid at foelge en 1 aars gratis forsikring med en ny bil, og hvis ej, saa aabner man munden og forlanger...saa sker der sikkert positive loejer.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 17/08-2013 20:49
|
|
Helt enig, men nu kender du jo thaikvinder... og har de først fået noget ind i hovedet er det ikke nemt at få ud igen...![]() Og et års forsikring er jo fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng, selvfølgelig skal man da tage med hvad man kan få. Men sagen er nu den at jeg skal bruge nogle gode argumenter for at få min vilje, hvilket jeg tror er det bedste valg.... Så hårdtslående argumenter, tak!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 17/08-2013 21:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
flyer skrev: Helt enig, men nu kender du jo thaikvinder... og har de først fået noget ind i hovedet er det ikke nemt at få ud igen... ![]() Og et års forsikring er jo fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng, selvfølgelig skal man da tage med hvad man kan få. Men sagen er nu den at jeg skal bruge nogle gode argumenter for at få min vilje, hvilket jeg tror er det bedste valg.... Så hårdtslående argumenter, tak! ![]() Talte engang med en dansker som har haft flere forskellige picupper, han syntes at Isuzu var den bedste. Skal selv ud og kigge på bil næste gang jeg tager til Thailand, er lidt lun på ford Ranger og Mazda BT-50, idet det er helt nye modeller, Forden scorer højt i sikkerhed, Mazda'en siges at være den samme bil, de bliver fremstillet på samme fabrik også. Syntes også at kursen på baht'en virker gunstigere nu. Og ja fruen har bearbejdet mig det sidste års tid, vil heller ikke blive helt overrasket over, at hun får trumfet en tredie bil igennem. ![]() Den med et års first class insurance, får du stort set overalt. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 17/08-2013 22:06
|
|
Om man skal vaelge lukket eller picup, det kommer jo ogsaa an paa hvad ens behov er. Bor man i samme landsby som resten af familien, saa husk paa, der kan vaere mange paa et lad, det tror jeg godt kan blive lidt anstrengende, har man en lille forretning eller en lille farm, ja saa er den jo perfekt........Du maa sige til konen at du oensker at have en mangoplantage, og du derfor skal bruge et lad naar frugterne skal transporteres, og husk at sige, der er mange penge i mango, saa glider den lige igennem.. ![]() Held og lykke med bil projektet, uagtet hvad, saa er det laekkert at have sin egen bil, det giver frihed. Sort og sengetid i Bkk. ![]() PS. Jeg har lige vaere inde og google den isuzu, jeg kan ikke se at den er med lad, hvis ej, saa er det jo ikke en pic'up........??? og hele min roeverhistorie om mango falder til jorden.. Redigeret af Longway d. 17/08-2013 22:21 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Druwor |
Lagt på d. 17/08-2013 23:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 208 |
flyer skrev: Vi fik jo aldrig vores bestilte bil, så nu prøver vi igen... Dog en anden forhandler, konen har desværre hørt noget om gratis forsikring det første år ved køb af en Mitsubishi Pajero.... Jeg vil ikke have en Mitsubishi! Jeg vil have den vi først havde besluttet os for, nemlig en Isuzu V-Cross 4dørs!!! BASTA!!! Jeg mener en pick-up er meget mere anvendelig en sådan en lukket "kasse" Er der nogen der har erfaringer med omtalte mærker og modeller? Mener du ikke en Isuzu D-Max, det er en pick-up. Hvad man køber er jo nok mere en smagssag. Da jeg købte bil I November sidste år prøvede jeg 3 forskellig: Isuzu D-Max, Ford Ranger og Toyota Vigo. Alle 4 dørs pick-up og 4x4. Mit valg faldt på en Toyota Vigo 3.0G A/T. Dette skyldes at en del af det ekstraudstyr jeg ville eftermontere ikke kan købes til de to andre. Noget kunne fåes til den ene og noget til den anden. Held og lykke med købet. P.S. Ved køb af en NY bil følger der normalt altid 1 års forsikring med. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 18/08-2013 08:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
@flyer Jeg har en Toyota Fortuner og den er jeg glad for, den er nu snart 7 aar og den har ikke vaeret paa vaerksted udover alm. service. "En lukket kasse" har noget bedre affjedring end en pick-up og de har god plads indeni. I sin tid havde jeg bestemt mig for en Vigo 4 doers med aut. gear, men efter at have proevet Fortuneren, saa skiftede jeg mening selv om jeg ikke er socialdemokrat. Og jeg har sidenhen ikke fortrudt. Naar Toyota formodentligt om et par aar kommer med en ny udgave af Fortuneren, saa er det nok paa tide at skifte bil. Jeg har proevet Pajero og det er ogsaa en fin bil, saa jeg kan godt forstaa at din bedre halvdel hellere vil have den end en pick-up. Jeg er ked af at dette indlaeg ikke giver dig argumenter til at imoedegaa din kones oenske om en Pajero, men en glad kone er ogsaa meget vaerd. Held og lykke med koebet, hvad det end bliver til, at vaere selvkoerende er lykken ogsaa i Thailand. Vi har lige vaeret paa en lille ferie i 7 provinser, 5 af dem som hustruen ikke havde vaeret i foer. Hilsen Conrad |
|
|
|
| Druwor |
Lagt på d. 18/08-2013 11:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 208 |
Conrad Skrev: Jeg har en Toyota Fortuner og den er jeg glad for, den er nu snart 7 aar og den har ikke vaeret paa vaerksted udover alm. service. "En lukket kasse" har noget bedre affjedring end en pick-up og de har god plads indeni. I sin tid havde jeg bestemt mig for en Vigo 4 doers med aut. gear, men efter at have proevet Fortuneren, saa skiftede jeg mening selv om jeg ikke er socialdemokrat. Og jeg har sidenhen ikke fortrudt. Toyota Vigo og Fortuner er bygget på same ramme og har same motor, gearkasse, styrtøj og bremser. En Fortuner har ikke en bedre affjedring, men en anden og blødere affjedreig da den personbil med andre egenskaber. På min Vigo er dette løst ved at skifte mit affjedrings system til Old Man Emu 4x4 suspension. Se Link: http://www.arb.co...uspension/ Fordelen ved det system jeg har monteret ar at jeg selv ændre min affjedring inde fra bilen under kørsel: Off Road, On road og Comfort.. Eneste minus er prisen, ca. 80.000 THB uden montering. Se videoen. Der er en Toyota Vigo med nummerpladen: 4x4MAN, min er stortset bygget på same måde, Normalt kører jeg med HARDTOP på, men det tager ca. 15 min. så er det en pick-up. Og det an gøres af en mand, hvis man har en carport/garage. Redigeret af Druwor d. 18/08-2013 11:26 Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 18/08-2013 16:59
|
Da de fleste koerer paa veje af forskellig beskaffenhed det meste af tiden, saa er en bil med teleskoper og spiralfjedre til affjedring en fordel, da en bil med bladfjedre er noget stiv. Saa Fortuneren og andre biler af den type, er mere behagelige at koere i. Men det er saa min mening. Jeg har ikke behov for at fylde bilen op med flere tons, som man ofte ser pick-up's er. Conrad |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 19/08-2013 09:49
|
|
Jeg tænker efter at havde set hvor mange Isuzuér der køre i Thailand, at det må være en pålidelig bil og jo det er en pick-up bare med kort lad, da det er en 4 dørs udgave. Kan godt få øje på fordelen ved spiralfjedre istedet for bladfjedre, men de sidste tre år har vi lejet en Toyota Vigo 4 dørs pick-up som også har bladfjedre og jeg syntes umiddelbart at den er fin nok at køre i, selvom man godt kan mærke den er en anelse stiv i det, jeg har desværre aldrig prøvekørt en Isuzu, men tror det er noget af det samme ang. affjedringen. "Old man emu" klinger lidt dårligt i mine øre... Og til den pris, endnu dårligere... Men det kan da være at man må bøje sig en dag og montere det alligevel, hvis man vil cruise lidt rundt i landet med en lidt bedre komfort.Da vi endnu ikke ved hvad vi skal beskæftige os med når vi lande i Thailand, mener jeg det mest fleksible køb absolut må være en pick-up, der er plads til fem personer med god benplads til dem på bagsædet og et lad. Fem personer incl. mig som chauffør er rigeligt, fire til at snakke i munden på hinanden og vise vej kan lige gå, men 6-7 stykker, nej tak....!!! Har iøvrigt lagt mærke til at når familien sidder omme på ladet snakker de ikke nær så meget 555 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 19/08-2013 10:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Flyer, når nu der snakkes biler, så tror jeg at du skulle se på om ikke du kunne lave et autoophug. Har man en gammel bil i thailand så er reservedele mange gange ikke til at skaffe. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 19/08-2013 10:07
|
|
D-MAX V Cross. http://isuzu-tis....-2013.html Var lige inde at kigge, saa nu er selv jeg med paa hvad vi taler om...
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 19/08-2013 10:33
|
|
@ PeterS Ja det var måske en mulighed, det bliver jo nok ikke svært at få en miljøgodkendelse ![]() @ Longway U got it
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/08-2013 17:12
|
Lidt nyt fra Ford www.bangkokpost.c... |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 19/08-2013 19:40
|
|
@ Conrad Den er godt nok super flot, tænker på om smuk er for stærkt et ord at bruge om en bil.... Hvad mon den koster? Næsten lav sol over Sydhavsøerne
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 19/08-2013 21:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Der er i hvert fald rigtig god grund til at vælge en af dem af nyeste generation, for det der ud til at der endelig er kommet styr på sikkerheden i Pick-up klassen. http://www.euronc...ickup.aspx Det er nok værd at være opmærksom på at der sikkert ikke er meget sikkerhedsudstyr i basismodellerne i Thailand, der skal man op i topmodellen. Er der ikke også noget med at sådan en 4dørs er en personbil med sort tekst på nummerplader, hvor de andre pickupper er lastbiler med grøn tekst på nummerplader med dertil hørende lavere fartgrænsenser. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/08-2013 21:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Druwor skrev: Ja vigo double cab 3.0 prerunner Automatic , fantastisk bil
flyer skrev: Vi fik jo aldrig vores bestilte bil, så nu prøver vi igen... Dog en anden forhandler, konen har desværre hørt noget om gratis forsikring det første år ved køb af en Mitsubishi Pajero.... Jeg vil ikke have en Mitsubishi! Jeg vil have den vi først havde besluttet os for, nemlig en Isuzu V-Cross 4dørs!!! BASTA!!! Jeg mener en pick-up er meget mere anvendelig en sådan en lukket "kasse" Er der nogen der har erfaringer med omtalte mærker og modeller? Mener du ikke en Isuzu D-Max, det er en pick-up. Hvad man køber er jo nok mere en smagssag. Da jeg købte bil I November sidste år prøvede jeg 3 forskellig: Isuzu D-Max, Ford Ranger og Toyota Vigo. Alle 4 dørs pick-up og 4x4. Mit valg faldt på en Toyota Vigo 3.0G A/T. Dette skyldes at en del af det ekstraudstyr jeg ville eftermontere ikke kan købes til de to andre. Noget kunne fåes til den ene og noget til den anden. Held og lykke med købet. P.S. Ved køb af en NY bil følger der normalt altid 1 års forsikring med. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 19/08-2013 21:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Der kommer ny hilux til næste år, den nuværende model er fra 2004. http://www.carsre...ota-hilux/ |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 22/08-2013 22:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
jens skrev: Tak tak , De kloge siger den nye model rammer Thailand oktober - Det en lækker vogn og til rimelige penge.
Der kommer ny hilux til næste år, den nuværende model er fra 2004. http://www.carsre...ota-hilux/ DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 23/08-2013 20:48
|
|
fckguld skrev: jens skrev: Tak tak , De kloge siger den nye model rammer Thailand oktober - Det en lækker vogn og til rimelige penge.Der kommer ny hilux til næste år, den nuværende model er fra 2004. http://www.carsre...ota-hilux/ Det at den er til rimelige penge skyldes nok, efter min simple mening er for "skrabet" inside.... ![]() Der syntes jeg der er lidt mere "luksus" over Isuzu V-crott ;-) ujss den er lækker http://www.youtub...DNDxYFh534 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Men det kan da være at man må bøje sig en dag og montere det alligevel, hvis man vil cruise lidt rundt i landet med en lidt bedre komfort.