Se indlæg|
Halvt års fengsel for 22 kroner
|
|
|
Lagt på d. 15/01-2006 09:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Ja man skal lige passe på hvad man gør i thailand, Ting kan hurtigt misforståes bamsen Halvt års fengsel for 22 kroner En 23 år gammel nordmann ble dømt til seks måneders fengsel for å ha stjålet en skyggelue til 22 kroner. - Det verste er at han ikke stjal capen. Han tok den ut av butikken for å vise den til meg og spørre om vi skulle kjøpe den, sier guttens far, en 47-åring fra Østfold, til VG. Hendelsen skjedde i Pattaya i Thailand i august. Søndag kom 23-åringen ut av fengsel etter at faren hadde betalt 50.000 kroner i kausjon. Han må være i Thailand i et halvår til før han kan reise hjem, skriver avisen. I utgangspunktet kunne 23-åringen fått et års fengsel for å ha stjålet skyggeluen, men straffen ble redusert fordi han tilsto å ha tatt den. I dommen står det at tyveriet er skjerpende fordi det skjedde etter mørkets frambrudd, og fordi 23-åringen ikke led noen nød og derforikke trengte å stjele. Den norske ambassade i Thailand vil nå oppjustere informasjonen om landet på sin hjemmeside og gjøre oppmerksom på det høye straffenivået i landet. snuppet fra netavisen i norge tv2.no bamsen |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/01-2006 11:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Ja et thailandsk fængsel skulle vist ikke være det rareste sted at tilbringe et halvt år. Men efter at have betalt kautionen, så lyder straffen efter min opfattelse ikke som det værste for en 23-årig knægt: ½ års påtvunget ophold i Thailand . |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 15/01-2006 13:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
selvfølgelig har han stjålet den capen hvad det så end er, thai'er er sku da ikke så dumme at de kalder på politiet pga. at man tager noget med ud af forretningen for at vise en anden. de har sku da forladt stedet uden at betale. hvorfor skulle han ellers også indrømme jager |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 15/01-2006 14:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Frank du ved ikke hvad du taler om, jeg løb ind i en dansk ung fyr på 21 år i Pattaya for to år siden, han var blevet taget med 1 gram pot han sad inde i 3 uger i en selle med 10 medfanger om natten måtte de sove på siden der var ikke plads til at ligge på ryggen han fik udslæt og bylder på hele kroppen, han fik fat i en Thai advokat som ikke var intreseret i at få ham ud han var kun intreseret i at sagen trak ud så han kunne tjene flere penge, hans mor i Danmark kontakte den Danske ambesade og optog et lån til karktion , han kom ud og skulle vente i 2 måneder til retssagen begyndte og han havde ikke en krone til at leve for, han var så langt nede og snakket om at flygte til et nabo land for at komme hjem den vej. Hvad der skete med ham ved jeg ikke men en ting er sikkert han hader Thailand. Good for Falang ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/01-2006 14:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Hej Good for Falang Du har heldigvis ret i at jeg ikke ved noget om fængsler i Thailand. Men som jeg skriver, så har jeg hørt, at de ikke skulle være det rareste sted at opholde sig, hvilket du jo er enig i!? Dernæst skriver du om en anden sag, hvor retsagen trak ud. Men i følge Bamsens klip er retsagen overstået. Og kautionen er betalt. Og den unge mand er på fri fod. Men han må ikke rejse hjem før det er gået et halvt år. Om han har penge eller ej melder historien intet om. Så jeg forstår faktisk ikke, hvad du mener, når du skriver: "Frank du ved ikke hvad du taler om". mvh Frank ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 15/01-2006 15:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Good for Falang skrev: Frank du ved ikke hvad du taler om, jeg løb ind i en dansk ung fyr på 21 år i Pattaya for to år siden, han var blevet taget med 1 gram pot han sad inde i 3 uger i en selle med 10 medfanger om natten måtte de sove på siden der var ikke plads til at ligge på ryggen han fik udslæt og bylder på hele kroppen, han fik fat i en Thai advokat som ikke var intreseret i at få ham ud han var kun intreseret i at sagen trak ud så han kunne tjene flere penge, hans mor i Danmark kontakte den Danske ambesade og optog et lån til karktion , han kom ud og skulle vente i 2 måneder til retssagen begyndte og han havde ikke en krone til at leve for, han var så langt nede og snakket om at flygte til et nabo land for at komme hjem den vej. Hvad der skete med ham ved jeg ikke men en ting er sikkert han hader Thailand. Good for Falang ![]() Ih hvor var det synd for ham ![]() |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 15/01-2006 20:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
tja... det er jo nok ikke for sjov at vi får disse papirer i thai flyveren som vi skal udfylde,der står jo også et eller andet omkring det at have stoffer eller andet skidt på sig i Thailand,så jeg ville da mene at man er advaret inden man lander omkring et andet lands syn og love på bestemte områder. Jeg er heldigvis aldrig blevet berørt eller kontaktet af skumle typer. Hvad der får folk til at begå deres livs dumhed ved jeg ikke |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.