Se indlæg|
Vov sygeforsikring
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 07/07-2013 13:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
De mange herinde fra som har besøgt os er vist ikke i tvivl om at vi elsker vores 2 hunde og betragter dem som en del af familien. Her på vejen er der 4 huse hvoraf den sidste står tom, men vi har 2 hunde, næste hus har 2 hunde og det tredje hus har/havde 4 hunde. De mange hunde har leget og hygget ude på vejen under mit opsyn, men for ca. 3 måneder siden begyndte hundene fra det tredje hus at se syge ud og vi holdt vores hunde inde bag vores port, og klogt gjort for deres 4 hunde blev meget syge og de 2 er nu døde sikkert fordi de ville ikke ofre penge til dyrlægen. Nabohusets 2 hunde blev smittet og er stadig meget syge og har været/er stadig indlagt, og de fortalte i dag at det nu har kostet over 20.000. Så nu går mit spørgsmål ud på om nogen har kendskab til om man kan lave en hunde sygeforsikring her i Thailand som vi gør det i DK? |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 07/07-2013 13:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Der er nok lidt her du kan bruge: http://th.search....e+thailand |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/07-2013 15:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
@ Bent, jeg tillader mig at tvivle at det kan lade sig goere. Det er forholdsvis billigt at gaa til dyrlaege og hvis det skulle ske tror jeg at man er villig til at betale hvad det koster. En af mine naboer betalte THB 11,000.- for en operation hvor der var oplaeg til cancer og andre naboer har brugt en mindre formue paa adopterede street dogs. Vi har ogsaa en vuffer og hvis det skulle ske han bliver alvorligt syg ja saa betaler vi bare. Mvh. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 07/07-2013 16:11
|
hugoboerge,det der da lidt forunderligt at jeg lægger et link ind ang. forsikringer til hunde/dyr - og du så straks efter skriver at det tvivler du på kan lade sig gøre. Selvfølgelig kan det lade sig gøre...spørgsmålet er så om man mener det kan betale sig. Det er jo et personligt vurderings spørgsmål. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/07-2013 16:23
|
Yonok skrev: hugoboerge,det der da lidt forunderligt at jeg lægger et link ind ang. forsikringer til hunde/dyr - og du så straks efter skriver at det tvivler du på kan lade sig gøre. Selvfølgelig kan det lade sig gøre...spørgsmålet er så om man mener det kan betale sig. Det er jo et personligt vurderings spørgsmål. Jeg tillod mig at kigge paa et par af de links der var og synes ikke rigtig der er forsikringer der daekker omraadet. Proev selv. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 07/07-2013 18:36
|
Nej hugoboerge,man skal godt nok arbejde lidt på det...slå helt over på side 2 hvor dette indlæg blandt andet -havde jeg vidst det,havde jeg selvfølgelig lagt linket til den side - godt set. http://www.moneys...insurance/ |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/07-2013 11:45
|
Yonok skrev: Nej hugoboerge,man skal godt nok arbejde lidt på det...slå helt over på side 2 hvor dette indlæg blandt andet -havde jeg vidst det,havde jeg selvfølgelig lagt linket til den side - godt set. http://www.moneys...insurance/ Linket refererer til England saa vidt jeg kan se. Jeg sendte en e-mail til det selskab jeg har tegnet forsikring hos og her er svaret: Neither InterGlobal nor Safety provide insurance for pets. I'm not sure where you'd be best enquiring, maybe try a broker that deals with a number of providers? Saa Bent maa faa fat i nogle brokers, men jeg er meget tvivlende omkring om der er nogle selskaber i Thailand der tegner saadan en forsikring. Det er ogsaa tvivlsomt om noget oversoeisk selskab oensker at tegne forsikring for hunde i Thailand. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 08/07-2013 13:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Tak for svarene. Nej, det bliver vist ikke let at lave en sygeforsikring på hundene her i Thailand, men som der også skrives i et af svarene er det jo ret billigt at gå til dyrlægen her i landet, men når hundene bliver gamle om mange mange år kan det jo hurtigt løbe op når sygdom rammer dem, de er lige blevet 2 år. Heldigvis er vores hunde sunde og raske pt. og ikke smittet af de andre hunde på vejen som er meget syge og den ene er stadig på hospitalet, så vores hunde kommer ikke ud på vejen og lege, og jeg passer godt på at de ikke står ved porten og nysser de andre, men kan jo ikke holde øje med dem døgnet rundt, og de vil ikke sove inde. I dag havde vi besøg af en stor slange på mindst 3 meter, hundene fandt den og alarmerede mig, så vi sloges med slangen i haven som angreb og angreb inden den kravlede over muren og forsvandt ned i kloaken. For pokker hvor var den hurtig, jeg har fået ram på ialt 15 slanger men denne var alt for hurtig for mine 115 kg og mine gamle ben, og denne havde nær fået ram på mig, jeg var vist meget heldig idag og skal være mere forsigtig og hurtig næste gang, men ud fra vores have skal de ihvertfald. Til stor morskab for alle er jeg mere bange for jinjok end for slanger. Den med slanger var vist et lille sidespring, sååååå Fortsat god dag til alle og tak. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/07-2013 14:40
|
bentmj skrev: Tak for svarene. Nej, det bliver vist ikke let at lave en sygeforsikring på hundene her i Thailand, men som der også skrives i et af svarene er det jo ret billigt at gå til dyrlægen her i landet, men når hundene bliver gamle om mange mange år kan det jo hurtigt løbe op når sygdom rammer dem, de er lige blevet 2 år. Heldigvis er vores hunde sunde og raske pt. og ikke smittet af de andre hunde på vejen som er meget syge og den ene er stadig på hospitalet, så vores hunde kommer ikke ud på vejen og lege, og jeg passer godt på at de ikke står ved porten og nysser de andre, men kan jo ikke holde øje med dem døgnet rundt, og de vil ikke sove inde. I dag havde vi besøg af en stor slange på mindst 3 meter, hundene fandt den og alarmerede mig, så vi sloges med slangen i haven som angreb og angreb inden den kravlede over muren og forsvandt ned i kloaken. For pokker hvor var den hurtig, jeg har fået ram på ialt 15 slanger men denne var alt for hurtig for mine 115 kg og mine gamle ben, og denne havde nær fået ram på mig, jeg var vist meget heldig idag og skal være mere forsigtig og hurtig næste gang, men ud fra vores have skal de ihvertfald. Til stor morskab for alle er jeg mere bange for jinjok end for slanger. Den med slanger var vist et lille sidespring, sååååå Fortsat god dag til alle og tak. Vores vuffer er vel 11 aar gammel og det er smaaudgifter vi har haft, saa jeg tror ikke at det er det man skal bekymre sig om. Hvor man skal vaere forsigtig er hvis man bliver bidt af en andens hund eller ens egen hund bider en anden person. Det kan blive rigtig dyrt. Vi har haft en retssag her i vores Moo Baan hvor en nabo blev angrebet og bidt af en anden nabos hund. Vedkommende som blev bidt tog selvfoelgelig paa hospitalet og fik de noedvendige og smertefulde indsproejtninger og det er ikke bare een, det er flere gange indenfor en uge. Omkostningen var ca. THB 45,000.- og da ejeren af den bidske hund saa regningen gik han i spaaner og naegtede at betale. Det kom der en retssag ud af og jeg havde fornoejelsen af at blive indkaldt som vidne eftersom den bidske hund ogsaa havde bidt vores hund. Nok om det. Retssagen started for over eet aar siden og er endnu ikke afsluttet. Retssagen i sig selv var lidt af en joke efter min mening og jeg spildte det meste af en dag, men blev en oplevelse rigere ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.