Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
VFS medarbejdere kan ikke tælle
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 05:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Nå, så blev man vækket kl 4 om natten/morgenen. Hvor konen ringer og siger hun er på VFS centret, og at de vil have hun skal ændre billetten fra 25 juli til 22 oktober, om til 22 juli til 21 oktober istedet. Da der ellers er overstay. Nu har jeg talt og talt, og brugt hjemmesider der udregner dage. Og jeg får 25 juli til 22 oktober til 89 dage, og hun lander så 23 oktober, hvilket giver 90 dage. Men hun forlader Danmark efter 89 dage, altså 1 dag før de 90 dage. Men det giver anledning til et spørgsmål, skal hun være ude af Danmark efter 90 dage, eller tilbage i Thailand efter 90 dage ? Min logik siger mig det første, da de jo ikke kan betemme om hun vil rejse til Rusland, efter Danmark f.eks. Men uanset, hvilket der måtte gælde, får jeg det ikke til overstay, da hun lander i Bangkok efter 90 dage ![]() Er der nogen der ved noget om det ?? Jeg må indrømme jeg er helt målløs over at de på VFS ikke kan tælle, og han blev bare ved og ved, så jeg til sidst sagde, "fine, i'll change the date" Redigeret af Bjarke85 d. 11/06-2013 05:15 |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 06:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
@ Bjarke85 25 / 7 / 2013 til 22 / 10 /2013 er 90 dage fordi begge dage taelles med. Duration calculation results From and including: Thursday, 25 July 2013 To and including: Tuesday, 22 October 2013 It is 90 days from the start date to the end date, end date included Or 2 months, 28 days including the end date Alternative time units 90 days can be converted to one of these units:a26;7,776,000 seconds a26;129,600 minutes a26;2160 hours a26;12 weeks (rounded down) Proev selv : http://www.timean...ation.html Denne saetning er vigtig : Include end date in calculation (1 day is added) Hun er vel foerst rigtigt ude, naar hun stempler ind udenfor Schengen. Vi havde lidt problemmer da vi var i DK, visa gjaldt laengre end det 90 dage og den hoppede min hustru paa, politiet i Kastruo stoppede hende, og jeg fik telefoniskt at vide at jeg skulle booke hendes billet om, hun fik lov til at gaa mod at jeg lovede det. Pas politimanden sagde at det var en meget god ide at traekke en dag fra, dvs i stedet for 90 dage rejs ud dag 89, saa kunne der aldrig blive nogle problemmer. Ved ikke den gaeldende regle men der maa nok ligge noget til grund for at han sagde som han gjorde. God luck Redigeret af taxidriver990 d. 11/06-2013 06:22 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 06:17
|
|
Jamen, grænsen er også 90 dage, så hun overskrider ikke. Desuden er det stadig kun 89 dage, jeg fik ret hurtigt svar fra Chefen :-) Kære Bjarke, Har du mulighed for at oplyse mig din hustrus navn, så jeg kan kontakte VFS. Du har helt ret jeg får det også til 89 dage, en årsag kan dog være hvis hendes sygeforsikring ikke er gyldig i 90 dage. Med venlig hilsen EVA C. SZEFTEL ATTACHÉ (CONSULAR & CULTURAL) HEAD OF VISA SECTION ROYAL DANISH EMBASSY, BANGKOK SATHORN SOI 1 (10 SOI ATAKARN PRASIT) / 10120 BANGKOK PHONE +66 (0) 2 343 1100 / WWW.THAILAND.UM.DK |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 06:19
|
|
Det er dog en dårlig begrundelse, fordi så kunne de bede os om at ændre forsikringen, hvis den ikke rakte, istedet for at ændre fly billetten. Desuden er forsikringen valgt ud fra de datoer billetten er.. Så konklussionen må være at den pågældende VFS medarbejder ikke har lært at tælle. Håber selvfølgelig han får et kursus i tal fremadrettet. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 06:25
|
|
Problemmet med VFS, har jeg beskrevet andetssted, er at det er smaa konger der sidder bag disken Vi var slet ikke i naerheden af at bruge 90 dage, men maatte aendre flybilletten fordi amb ikke kunne naa at udstede visa. Der sagde VFS at vi skulle aendre forsikringen ogsaa, men BS, for den gjaldt 3 maaneder og slut datoen var efter vi kom hjem. Men de ville have den til at passe med flybilletten Tror bare ikke de har lov til at taenke selv, og som du siger er regning i datoer nok ikke deres stoerste force Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 06:28
|
|
Ja du har nok ret. Heldigvis fandt jeg mig ikke i det, og kontaktede visum sektionen og fik ret. Det er bare træls man skal blive ringet op kl. 4, og der er vild panik fra min kone. Jeg var ved at blive sindsyg, da jeg talte om og om igen, og ikke kunne få det til at blive overstay på nogen måder ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 11/06-2013 06:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
taxidriver990 skrev: Problemmet med VFS, har jeg beskrevet andetssted, er at det er smaa konger der sidder bag disken Vi var slet ikke i naerheden af at bruge 90 dage, men maatte aendre flybilletten fordi amb ikke kunne naa at udstede visa. Der sagde VFS at vi skulle aendre forsikringen ogsaa, men BS, for den gjaldt 3 maaneder og slut datoen var efter vi kom hjem. Men de ville have den til at passe med flybilletten Tror bare ikke de har lov til at taenke selv, og som du siger er regning i datoer nok ikke deres stoerste force Jeg finder mig heller ikke i deres behandling har været der for sidste gang. Brugte i år Ambassaden og det bliver jeg ved med fremover lige meget vor sure irriteret de bliver.... ![]() |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 06:39
|
|
Foeler med dig @Bjarke85, det var jo laenge inden du havde taenkt at drikke morgen kaffe. Det vaerste er vel at det ikke faa nogle konsekvenser for VFS, de kan fortsaette ad samme sti Og at have en mellemmand til noget der trods alt er foelsesmaessigt er en skidt ting, det skulle handlaegges direkte af amb. Ambassaden advarer altid om brug af " agenter " og vise vasse, den dag vi var der, allerede fra aabningstid, blev vi nr 2 i koen til DK. Desvaerre var der foran os en agent med 4 ansoegninger Hvordan det kan haenger sammen med Amb advarsler fatter jeg ikke, naar VFS er ligeglade Selvfoelgelig de tjener jo ogsaa bare penge hvis de kan finde nogle fejl, saa som daarligt foto eller manglende kopi, 3 af de 4 ansoegninger blev afslaaet allerede ved VFS, og det var en ikke saerlig tilfreds agent der stod der og kogte. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 06:44
|
|
Så nu bliver det for alvor mystisk. Hej Bjarke, Har du mulighed for at oplyse dit og din hustrus telefonnummer, så jeg kan kontakte jer. Ifølge VFS har hun ikke været på visumcenteret i dag – er det muligt hun har henvendt sig til en visumagent? Desværre er der en i samme bygning som visumcenteret. Med venlig hilsen EVA C. SZEFTEL ATTACHÉ (CONSULAR & CULTURAL) HEAD OF VISA SECTION ROYAL DANISH EMBASSY, BANGKOK SATHORN SOI 1 (10 SOI ATAKARN PRASIT) / 10120 BANGKOK PHONE +66 (0) 2 343 1100 / WWW.THAILAND.UM.DK Min kone ringede dog til mig, imens hun var der, og jeg snakkede selv med en thai mand der spurgte om jeg kunne ændre datoen til d. 21. istedet for d. 22. Det er tredje gang hun søger visum, så at hun nu skulle bruge en visum agent tvivler jeg på. Plus jeg havde udfyldt alting for hende, så hvad skulle en visum agent dog gøre.. Det lugter lidt af et cover-up af deres fejl.. Nu håber jeg ikke de smider ansøgningen væk og siger hun aldrig har været der.. ARGHH |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 07:00
|
|
Det lyder sgu ikke rart ... Ja cover up er vel bedre end at indroemme at de har lavet en fejl, altsaa VFS Bare be dem ( amb ) tjekke loggen man skriver sig ind i naar man ankommer til VFS, den kan de vel ikke bare rette i. Aergeligt du ikke har navnet paa ham du snakkede med, men gaetter paa du i ophidselsen og det tidlige tidspunkt ikke taenkte paa det ... Oensker dig / Jer alt held og lykke med den fortsatte visa ansoegning Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 08:41
|
|
Det viser sig de ikke har styr på noget som helst på VFS. Min kone har været der, har lige snakket med hende igen. Men de oplyser Eva fra ambassaden hun ikke har været der.. Men det har hun. Det er godt nok helt absurd ringe af VFS centret, jeg er lidt målløs. Hun har endda indgivet sin ansøgning og indskrevet sig i logbogen, så det giver ingen mening de siger hun ikke har været der, til Eva. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 08:53
|
|
Slog mig lige at naar hun har vaeret der saa faar hun en lang kasse strimmel, en kvittering, den maa hun da have. Der er " tracking nummer " og alt, det maa da kunne overbevise amb om at VFS farer med usandheder.. Ind i en hyrekasse og over til Amb med den i borgerservice, der skal man ikke bestille tid, det maa kunne abbne deres oejne for hvem der taler sandt Redigeret af taxidriver990 d. 11/06-2013 08:59 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 08:58
|
|
Ja men min bekymring var, at jeg ikke kunne få fat i min kone i 2 timer, da telefonen var slukket.. Eva ringer så, og siger hun ikke har været på VFS, så kimer jeg min kone ned, men kan ikke komme igennem. Eva siger så hun vil ringe til VFS og høre om hun er der nu, da det kan være grunden til hendes telefon er slukket, hun ringer 5 minutter efter og siger min kone ikke er der.. Ca. 10 minutter efter ringer min kone og siger hun lige er kommet ud fra visa centeret lol... Der er bare ikke styr på en skid.. Jeg har så lige skrevet til Eva, at hun nok skal give nogen en skideballe, da min kone lige har ringet og sagt hun lige er kommet ud af døren fra centeret. Så jeg afventer lige svar på det :-) men ansøgningen er altså indgivet og hun har en kvittering på det. Så det er vel bare den samme tumpe der ikke kan tælle, som har taget telefonen og åbenbart heller ikke evner at læse logbogen eller spørge i lokalet om der er nogen der hedder det navn. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 09:04
|
|
Imponerende, det er jo fuldstaendigt gakkelak at der ikke er styr paa noget. Mener der er en " kvalitets seddel " man kan udfylde efter besoeget hos VFS, den gaar til AMB, det er til venstre lige inden man gaar ud af lokalet. Maaske en god ide at faa fat i en saadan, saa er der maaske en lille chance for at der kan blive rettet op paa noget. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 09:06
|
|
Jeg må indrømme jeg er rimelig målløs over det.. Jeg har ellers kun haft godt at sige om VFS og Ambassaden. Men VFS får da ikke min ros længere, det er helt sikkert. Ja, sådan en seddel må vi have fat i næste gang vi søger visum. Der er dog 3 år til hehe. Men jeg har skam klaget højlydt via mail til Eva. Hun er chefen for visum, så hun må være den der giver skideballen videre. Det er trods alt hende de har løjet lige op i ansigtet da hun ringede til dem. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 11/06-2013 09:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Husk nu at der i samme bygning findes en (måske flere) visum agenter som står og hiver folk som er på vej til VFS ind, de er dygtige til at vildlede og forvirre så en som ikke kender til det hele kan nemt tro hun sidder det rigtige sted men istedet sidder hun hos en agent. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 09:19
|
|
Ambassaden har altid vaeret ok, faaet god info, og de har ringet tilbage naar vi har haft rettet henvendelse til dem, aldrig noget at udsaette paa dem Talt et par gange med Eva og en Dorthe paa telefon, og soede og hjaelpsomme uden tegn paa stress eller at man forstyrrer dem Men VFS har jeg har aldrig haft noget godt oeje til. Sidste gang havde vi mere end tjek paa det da vi kom dertil, fulgt alle check-lists og paragraffer, alligevel ville kunne de finde en fejl der ikke var der. Og saa skulle de have en kopi extra til at haefte kvitteringen paa, den skulle vi saa betale for ( haandoerer ja ) men stadigvaek en skjult post Vaerre var det at vi skulle aendre forsikringsperioden, hvilket absolut ikke stemte, og det var ogsaa hvad Amb sagde da vi rettede kontakt med dem. De kunne ikke finde ud af det da datoer i hhv flybillet og forsikring ikke var de samme Det betyder dog inget saa laenge man er daekket til man kommer tilbage til Thailand. Held og lykke med visa og klagen Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/06-2013 09:24
|
|
Buick, ja det ved jeg. Men nu har hun søgt Visum 3 gange, så det er ikke sådan helt på nybegynder stadiet. Desuden har hun ikke penge til at bruge en agent, og yderligere har hun fortalt mig hun ikke har brugt nogen agent, og hvorfor skulle hun også det, jeg havde udfyldt alt hjemmefra til hende, og billet reservation og forsikring havde hun selv klaret ude i byen, ligesom de andre gange. Taxi, ja jeg var nu ellers imponeret over VFS første gang, hvor jeg var med dernede, dejligt med thai talende personale, som kan hjælpe med at udfylde papirene, det hjælper da til at begrænse visum agenterne en smule. Men efter denne hændelse, er jeg sku lidt træt af dem må jeg indrømme. Og kan også godt forstå med de historier at du også er. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 09:37
|
|
Desvaerre er det jo saadan at der kun skal et raadent aeble til at vaelte det hele, og det er aergeligt, og proev at kigge hvad jeg har skrevet i traaden div om visa, der er en dags frisk historie om ineffektivitet eller ligegyldighed ved noget man ikke kan komme uden om som thaifarer Det er bare for daarligt naar tingene ikke spiller som det skal og i DK ville vi kalde det for skrankepaveri Desvaerre nok noget man maa affinde sig med herude, men bare man er klar over at det findes i stor udstraekning saa kan man tage sine forbehold og soerge for at vaere godt klaedt paa hele tiden. @Buick, du har ret Og da vi var i VFS sidst var efter de havde flyttet saa vi gik der til efter lukketid, for ligesom at se hvor det nu var og strax vi var ved bygninger kom der en dame hen og begyndte at tale om at hjaelpe og bla bla Min hustru var meget lydhoer overfor hende, da hun jo naturligt var usikker omkring visa og turene omkring det. Der blev hurtigt givet et visitkort Jeg havde ikke set det komme for var optaget af at finde bygningen, saa ja man er let udsat der hun fulgte helt med ind i bygningen ... foerst efter et " by loi " forsvandt hun Da vi kom morgenen efter saa jeg godt ud stod lidt gemt og spottede efter nye " kunder "; Saa man kan let komme galt afsted .. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/06-2013 10:09
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Problemet mange steder i Thailand er at man ikke kan eller vil indroemme at man har begaaet en fejl. Man mister ansigt og det gaar jo ikke. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.