Se indlæg
 Udskriv debat
Thai sygeforsikring
milex
Mht. sygeforsikring.

Har ladet mig fortælle, at såfremt man gifter sig med en offentlig ansat thai - eks en lærer - så dækker vedkommendes sygeforsikring også ægtefællen.

Er godt klar over man ikke bliver behandlet på de 'dyre' hospitaler.

Men alligevel - bedre end ingenting.

Nogen der har kendskab til dette?

1viggovax
nu må du jo føst finde en som vil ha dig hahah

milex
Det er sådan set på plads!

milex
Så det skal du ikke bekymre dig om.

jydetampen
Det er korrekt hvis konen er stats ansat så kan i komme på stort set alle stats hospitaler og i skal måske betale lidt.
Min kone er ansat ved røde kors så vi kan kun komme på det hospital hun arbejder.

milex
@jydetampen,

Tak for seriøst svar!

jydetampen
Min kone´s forsikring dækker hendes forældre,søster og mig hvis jeg var så heldig at vinde i lotto og flyttede derud.

Bjarke85
1viggovax skrev:

nu må du jo føst finde en som vil ha dig hahah

Haha good one LOL LOL

milex
Jamen jamen - kære Bjarke -

Du har som sædvanlig ikke forstået noget som helst Wink

Bemærk smiley.

Bjarke85
milex skrev:

Jamen jamen - kære Bjarke -

Du har som sædvanlig ikke forstået noget som helst Wink

Bemærk smiley.

Jeg behøver ikke forstå noget, jeg syntes bare det var en sjov bemærkning :-)

milex
@bjarke,

Nej -selvfølgelige behøver du ikke forstå noget som helst Wink

Bemærk smiley Smile

Longway
Er det mere end en braekket arm, saa ville jeg vaere yderst betaenklig ved at stoette mig op af en saadan forsikring.

Der bliver ikke givet ved doerene her i landet !

"Jeg spiller heller ikke russisk roulette "
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
hugoboerge
Det kunne jo vaere at faranger er undtaget fra denne ordning ? Er der nogen der har erfaring dvs vaeret en tur paa hospitalet baseret paa konens sygesikringskort ?

jydetampen
hugoboerge skrev:

Det kunne jo vaere at faranger er undtaget fra denne ordning ? Er der nogen der har erfaring dvs vaeret en tur paa hospitalet baseret paa konens sygesikringskort ?

Kan kun sige at der ikke er sådanne undtagelser for min kone`s forsikring kun at den dækker ikke alt og det betyder at der for nogle ting skal betales lidt for behandling.

hugoboerge
jydetampen skrev:

hugoboerge skrev:

Kan kun sige at der ikke er sådanne undtagelser for min kone`s forsikring kun at den dækker ikke alt og det betyder at der for nogle ting skal betales lidt for behandling.

Det vil sige at du har proevet at vaere paa hospitalsbesoeg og faaet hel eller delvis daekning fra din kones sygesikring ?

jydetampen
Nej har ikke prøvet at få behandling eftersom som jeg bor i Dk og har min rejseforsikring,alt jeg siger er at der ikke er undtagelser angående udlændige,så flyttede jeg derud var jeg dækket på det hospital hvor hun arbejder og kun der.

hugoboerge
jydetampen skrev:

Nej har ikke prøvet at få behandling eftersom som jeg bor i Dk og har min rejseforsikring,alt jeg siger er at der ikke er undtagelser angående udlændige,så flyttede jeg derud var jeg dækket på det hospital hvor hun arbejder og kun der.

Min ex-svigerinde har job hos Thailands svar paa FBI, men hendes forsikring kan jeg nok ikke ryge ind under. Smile Maaske jeg skulle have giftet mig med hende istedet for ?Smile Spoeg til side. Forsikring er en alvorlig sag. God weekend.

milex
Prøver lige at gen-oplive denne tråd.

Har egentlig kun fået seriøst svar fra Jydetampen, men hans kone er jo ikke offentligt ansat. Sådan opfatter jeg i hvert fald ikke Røde Kors.

Sååå - nogen der kan af- eller bekræfte??

taxidriver990
@ Milex

Jeg har forhoert mig lidt omkring via familiemedlemmer, og der er nogle der er offentligt ansatte, og ja hustru / mand daekkes ogsaa, dog ikke paa de store private hospitaler, som du ogsaa selv er inde paa

Selvfoelgelig gaelder det thai og thai mellem, men da jeg saa naevner at hvad nu hvis den ene partner er en udlaendig saa er svaret foerst; Ja det goer; for derefter langsomt at starte en lille debat mellem dem og saa bliver de i tvilv.
Tror skisme ikke det er nemt at finde ud af, mon ikke det kraever et tjek hos myndighederne og noget nedskrevet
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

1viggovax
jeg finder det meget vanskelig at få en kombineret ulykke helbredforsikrin jeg forsøget mange agenter og banker densom så mest lovende ud var k bank men så skulle jeg være gift eller have arbejdstilladelse og jeg har ingen af delene
andre problemer er alder 60 og op og den såkaldte bmi går de også op i
jeg måtte beholde mingl forsikrin og betale 37500 b for et år tegnes hos expert club i pattaya for nogle år siden men det er nu næsten ikke til at gøre idag
hygge

Spring til debat: