Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk Moral 2013 (lyspunkter)
Anonym Bruger
8. April 2013:

Pork Vendor Returns Lost Wallet With 200.000 THB

http://www.pattay...00000-thb/

9. April 2013:

Taxi-Driver Returns 520.000 THB In Lost Cash

http://www.thaivi...lost-cash/

Come here sun

hugoboerge
JS skrev:

8. April 2013:

Pork Vendor Returns Lost Wallet With 200.000 THB

http://www.pattay...00000-thb/

9. April 2013:

Taxi-Driver Returns 520.000 THB In Lost Cash

http://www.thaivi...lost-cash/

Og taxachauffoeren fik soelle 2,000 af damen som havde glemt kuverten med pengene og hun bad ikke engang om hans navn.

Come here sun

jydetampen
Ja det er nogle gode historier og det trænger taxi driverne nok også til efter mange historier om tyveri,voldtægt osv,men hvad der er pisser mig af er den med at de der glemte pengene ikke kunne give mere end 2000 thb som tak,her i dk havde det kostet dem 52000 thb.

Bjarke85
Ja jeg ville nok også blive bitter hvis jeg ærligt og redeligt havde afleveret over en halv million tilbage, og så jeg fik snoldet 2000 Big eyes

taxidriver990
Jydetampen skrevher i dk havde det kostet dem 52000 thb.

Hvorfor det ?

Har selv i forgårs fundet en I-phone på arbejdet, tabt af udenlandsk forretningsmand, leveret den tilbage til hans arbejdsplads, en køretur på 35 km og med spildtid og et nej -tak til nye ture imens..
Takken var et bolsje af securitas vagten ikke en lyd fra firmaet eller kunden....
I går var det så en meget smart Samsung smartphone tabt af kineser.... den bliver i bilen til jeg høre noget fra nogen
Kunne selvfølgelig køre til hittegodskontoret men hvorfor, tror ikke kineseren ved der findes et sådan og hvorfor spilder min tid og penge på andre fejl og dumheder...
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

jydetampen
taxidriver990 skrev:

Jydetampen skrevher i dk havde det kostet dem 52000 thb.

Hvorfor det ?

Har selv i forgårs fundet en I-phone på arbejdet, tabt af udenlandsk forretningsmand, leveret den tilbage til hans arbejdsplads, en køretur på 35 km og med spildtid og et nej -tak til nye ture imens..
Takken var et bolsje af securitas vagten ikke en lyd fra firmaet eller kunden....
I går var det så en meget smart Samsung smartphone tabt af kineser.... den bliver i bilen til jeg høre noget fra nogen
Kunne selvfølgelig køre til hittegodskontoret men hvorfor, tror ikke kineseren ved der findes et sådan og hvorfor spilder min tid og penge på andre fejl og dumheder...

Hvis du nu læste det link,så havde du fundet ud af at de uheldige havde kontaktet politiet,for at komme i kontakt med taxi chaufføren og fik en t shirt med et påtryk og hvis det var foregået her i landet(Dk) så havde han også fået 10 % i finde løn.

taxidriver990
Den med de 10% i findeløn er en skrøne, det er helt op til ejeren om han vil give findeløn
Til gengæld kan du blive meldt for tyveri hvis du IKKE aflevere fundne ting i f.ex taxien til rette indstans
Dette er meget ubredt selv om det er folk selv der i fuldskab på vej hjem for byen glemmer mobilen i bilen.
I det selskab jeg har indgående kendskab til består søndag og mandag med interne meddelser om glemte/tabte smartphones ... beskederne afsluttes med en lille bemærkning om at politiet er underrettet.
Aldrig at der vil blive givet en findeløn. Tilgengæld en forventning om at du kører ud til kunden med den som en selvfølge.
Centralen tager ikke længre imod ting og sager, de gjorde det i "gamle" dage men har vel bemærket at det er utaknemligt at hantere
Selv om du kører til hittegodskontoret skal du ikke regne med så meget som et tak

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

jydetampen
Findeløn

Findelønnen udgør som regel 10% af genstandens værdi.

Du får ikke findeløn, hvis du indleverer hittegods lang tid efter, det er blevet fundet, eller hvis du selv efterlyser ejeren.

taxidriver990
Kan kun sige at der er ingen krav på at du skal have finde løn.
Tro ikke at hittegodskontoret tilbageholder genstanden før end ejermanden har betalt findeløn, det er helt op til pågældende ejer om han så ønsker at gøre og tro mig de færreste gør det
Hvis du aflevere x antal kroner på hittegods kontoret tror du så personalet tager 10 % og giver dig dem ?

https://www.retsi...?id=126041

fastsætter politidirektøren en findeløn under hensyntagen til hittegodsets art og værdi, findestedet og de nærmere omstændigheder ved fundet.

Findestedet er en hyrekasse derfor anses det som "normal" praksis og god etik at det tilbage leveres uden modtagelse af findeløn

Tror det er fordi er efterlades / glemmes så meget i hyrekasser at det vil kræve meget papirarbejde for skrankepaver at de vælge at hyrekasser ikke skal forvente findeløn

Spring til debat: