Se indlæg|
Nu er Jan død
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 07/01-2006 13:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Så kunne han ikke mere. To dage efter at lægerne stoppede behandlingen, og 37 dage efter at 48-årige Jan Johansen fik en hjerneblødning i Thailand, er han død. Hans forældre nåede ikke at sige farvel, inden det var for sent. Klokken 02.45 thailandsk tid natten til torsdag sov Jan stille ind på Bangkok Pattaya Hospital. - Ja, nu er han død. Det kunne åbenbart ikke være anderledes, siger Jans far Finn stille. Jan Johansen har ikke været ved bevidsthed, siden han fik den første hjerneblødning, og derfor er han helt uvidende om, hvilken mareridts-måned Jans familie hjemme i Danmark har været i gennem. Den 48-årige tidligere murerarbejdsmand havde nemlig ikke tegnet en rejseforsikring, så familien skulle selv finde omkring en million kr. til hospitalsregning og hjemtransport. Hverken Udenrigsministeriet eller Jans hjemkommune Holbæk ville hjælpe. Situationen var håbløs for Jan Johansen og hans familie, da B.T. torsdag den 29. december - altså for godt en uge siden - fortalte den triste historie. Men så gik det stærkt. Sympatien skyllede ind over den ulykkelige familie. Lige inden nytår så det ud til at lykkes at få Jan hjem, fordi en privat rigmand donerede en million kr. Søster havde flybillet klar Men samme dag spændte Jans helbred ben for optimismen. Han havde fået nye blødninger, og hans tilstand var kritisk. Så ambulanceflyet fløj til Thailand - og tilbage igen uden Jan. Personalet på Bangkok Pattaya hospital holder hele tiden øje med patienterne på deres intensivafdeling. Det gjorde de også natten til torsdag, hvor Jan sov ind. Jans Lillesøster Dorte havde faktisk flybilletten klar og skulle være rejst til Thailand i går. Hun ville sige endeligt farvel til sin bror inden han sov ind. - Jeg nåede det ikke. Vi skulle have fløjet i dag (i går torsdag: red). Det er jeg ked af. Men nu har han fået fred, og jeg er glad for, at jeg ikke sad i flyet på vej til Thailand, da han døde, siger Dorte. Heldigvis besøgte både den danske ambassadør i Thailand, en dansk konsul og et norsk præstepar Jan, i dagene inden han døde. - Det er jeg virkelig glad for. Det giver mig lidt ro, siger Jans far, Finn Johansen. Hvordan og hvornår Jans lig kommer hjem til Danmark er endnu ikke besluttet. fra bt. Good for Falang ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/01-2006 13:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
En trist skæbne, stakkels familie.
R.I.P........................................ ![]() Suk ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 07/01-2006 18:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
ja det er trist men det er døden jo ofte |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/01-2006 19:10
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jo, men hjerneblødning i Danmark eller hjerneblødning i Thailand er ikke et to be og not to be. Dø her, eller dø der. Det er tragisk for manden og hans familien, og må Herren være med ham og familien, men det ville ikke være mindre tragisk at dø i Danmark, blot ingen presseomtale og ingen sensation. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| torben mustang |
Lagt på d. 09/01-2006 23:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Det kan lyde meget hårdt, men nu er Jan død det var han jo nok også hvis han kom til Danmak efter så lang tid på hospital i Thailand. Så ka n turisterne sgu lære at tegne rejseforsikring men det er jo ikke første gang man hører det og heller ikke sidste gang.Jeg har rejst til Thailand siden 1996 og aldrig uden at være dækket af rejseforsikring. Hvor dum kan man være??????????????????????? ![]() at rejse uden, men der er jo nogle faranger der tænker det går sgu nok og hvis ikke så er der jo nok nogle dumme blødsødne Danskere der hjælper mig Man må jo håbe at de lærer det, det er forsent for Jan men må jo håbe alle andre lærer af dette, men jeg tror det desværre ikke, tænk at spare 1000-2000 kr på en 3 mdr rejse?????????????![]() Så se på dette tifælde så kan de sgu lære det
[mail][/mail]
|
|
|
|
|
Lagt på d. 10/01-2006 01:03
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Så se på dette tifælde så kan de sgu lære det torben prøv at falde ned igen . skæbnen kan ingen ændre selv ikke med en rejseforsikring , jans behandling i thailand har vel nok været den bedste han har kunnet få . |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/01-2006 13:05
|
|
[small]Torben, hva' fanden er det for en holdning at ha' ?[/small]
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 11/01-2006 15:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Ja, det er jo nemt nok at have en fordømmende holdning til andres fejl. Navnlig når man ikke kender personens baggrund eller historie. Jeg bor i Holbæk hvor Jan er fra, og min tese er at ud fra hvad jeg har kunnet læse kunne noget tyde på at han var typen som kunne lide sig en tår over tørsten. Bl.a. har det ægtepar der anonymt har doneret pengene udtalt at "de kender Jan fra gade billedet". Men Torben det må jo være dejligt at være ufejlbarlig - så kan man læne sig tilbage og betragte andres tåbeligheder. |
|
|
|
| torben mustang |
Lagt på d. 11/01-2006 19:12
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Hej suk ja det var ikke rigtigt gennemtænkt, så det må i alle sammen undskylde, jeg må prøve at tænke før jeg skriver næste gang(hvis jeg kan) Kan i have et rigtigt godt Nytår
[mail][/mail]
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/01-2006 19:23
|
|
Alt forladt Torben & godt nytår til dig og din Fam.
Mvh. Suk.................. ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 11/01-2006 19:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Helt ok - og et godt og forhåbentlig lykkebringe nytår til dig og din familie. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Man må jo håbe at de lærer det, det er forsent for Jan men må jo håbe alle andre lærer af dette, men jeg tror det desværre ikke, tænk at spare 1000-2000 kr på en 3 mdr rejse?????????????