Se indlæg|
Big Bike i Thailand
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 28/03-2013 09:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Det lille spor i venstre side, som er beregnet til 2 hjulede køretøjer er ofte for smalt til en big bike med 80 til 100 km i timen, og derfor placerer man sig oftest i vognbanen for biler. Men her skal man være ekstra opmærksom, når man møder modkørende. Jeg har vænnet mig til at tage farten af og trække ind i krybesporet, idet jeg alt for tit oplever, at de modkørende overhaler og kommer direkte imod mig. De opfatter mig som et 2 hjulet køretøj, og jeg har bare at blive i mit eget spor. Det samme gør sig gældende med bagfra kommende køretøjer. Træk ind for i mange tilfælde vil de udenom, selv om der ikke er plads. Der kan ovenikøbet vanke en bøde, hvis man ikke benytter sporet, når der er skiltet med, at det er for 2 hjulede. Ellers er det en genial ting især i byerne, hvor man kan komme helt frem ved rødt lys og komme først fra start eller til venstre, selv om der er rødt. Ligesom der ved kø, specielt hvis der er en tonstung lastbil der snegler sig op af bakken med 20- 30 km i timen med en lang hale af biler efter sig, er det skønt, at man kan komme indenom. Hvis man har sin egen motorcykel med fra Danmark og kommer til Thailand via en landegrænse, kan man få en midlertidig importtilladelse ved costum, som er lige efter emmigration. Skal den gælde mere end en måned, skal man selv gøre opmærksom på det, og man skal måske lige inden om et andet kontor og tale med chefen . Har man ikke en world wide forsikring på cyklen, bør man tegne en Thailandsk ansvarsforsikring. Man kan tegne den på motorkontoret, hvor de også udsteder thailandsk kørekort. Den koster ca. 600 baht for et år, og et kørekort kan fås for ca. 200 baht. Det er rart at have begge dele, især hvis det er modparten, der er skyld i et eventuelt uheld. Så bliver det nemlig en diskussion mellem forsikringsselskaberne, og falangen kan slippe for automatisk at få skylden. Kørekortet giver også mulighed for at betale samme pris som Thailænderne ved naturparker og lignende Redigeret af cali111 d. 28/03-2013 09:55 |
|
|
|
| Chase |
Lagt på d. 29/03-2013 00:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 116 |
Ja det er rigtige gode tips ! Og en meget vigtig ting med de smalle, skal vi kalde dem cykel stier er at de tit er sænket op til 10 cm fra den brede vej , og den kant er altså ikke sjov at komme skrå ad igen, man mærker den ikke så meget når man skal ned, men får sig en slem forskrækkelse op ad Og man kan være 100 % sikker på at når der kommer 2 biler imod dig er den bagerste ved at overhale, og er 100 % ligeglad med dig som Mcist , jeg har faktisk tage en hel del billeder af den oplevelse på bare en formiddag |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.