Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Ed-Visa reglerne !!!
Anonym Bruger
Hej der ude...

Vil bare lidt luft fra Badedyret..

Jeg begynder så småt at forstå hvorfor nogle folk betale for at slippe for alt bøvlet når man bruger ED-Visa metoden for at være i Thailand...
Det bliver sgq mere og mere man skal indgive til sit Immigration Office, når man følger loven/regler som jeg har valgt at gøre omkring det, MEN det betyder ikke at jeg er glad for det, he he

I starten da jeg begyndter på Ed-Visa var det vil du havde undervisning eller ej, det ville jeg da jeg gerne vil prøve at lære det her "skøre" Thai sprog, så jeg fandt en skole i mit område der yder den service...

I starten var det 1 år Ed-Visa og man skulle opfylder 50% af de 200 timer pr år, for at overholde loven..
Så blev det lavet om til det det er i dag, nemelig 90% af timerne, det gøre nu ikke mig noget, kommer hver gang, dog som den eneste elev på skolen, og melde kun fra hvis der lige dukker nogle venner/familie op..

Så begyndter Nonthaburi Immigration er kommer ud på skolen og tage kopi af alle eleverne papir, indskrivning bogen, på et tidspunkt var der Video overvågning at indskrivning bogen, og nogle gange blev der ringet mens jeg skrev i borgen, og de skulle tjekke om jeg nu var den jeg var som de kunne se på (direkte/live) videoen...

De begyndter at snakke med os elever, og dem der ikke kunne nok Thai, fik deres Visa aneluret, og det til trods for at der på M.O.E HomePage står at det KUN er deres folk der må lave de test af elever på ED-Visa..
Men skolen havde nogle stykke der blev "smidt" ud af landet...

I dag er det 90 dags Visa, som så forlængelse hver gang.
Ud over de krav jeg har beskrevet at man skal overholde, dog er video delen stoppet igen, ved ikke om det var helt lovliget, men det blev stoppet..

Det sidste nye tiltag er:

Hver 90 dags skal man en tur forbi Thai Royal Police taget fingeraftryk og undersøges om man har brudt loven i Thailand, ens hjemland bliver ikke tjekket (Endnu)
Er lige kommet hjem fra Royal Police og selv der synes de at Immigration er gået over gevind at bede om man gøre det hvad 90 dag....

Ja jeg kunne bare skifte skole, eller benytte mig af en af de mange "tricks" skolen kan, for at slippe med alt det her, jeg er skam blev spurgt om det af min skolen, og jeg vil gøre det, da det vil gøre det nemmere for skolen, nemmere for mig, MEN nu er jeg jo Badedyret, og vil helst gøre alt efter bogen (Loven)
Så valgte at sige pænt nej tak til min skolen forslag, der ellers var simpel, nemt, og ville ikke koster mig ekstra penge, men valgte altså at sige pænt nej tak....

Vil bare lidt luft som sagt, Men forstå bedre dem der vælger en skolen hvor de ikke skal igennem alt det her "pjat" som jeg må slås med hver 90 dags..

Vil håber det er okay, og blæse lidt luft ud her, ellers får jeg det jo nok at vide, ikke ??

Forsat en dejlig dag til jer alle sammen der ude i verden..
Mvh Badedyret...

msr - Martin Rasmussen
Hej Badedyr

Du for jo noget ud af din orden i tingene..

Sover sikkert roligt - Ikke bange for at blive opdaget - Er en "go" gæst i landet - Bliver sikkert go' til Thai - Og bliver dermed integreret i det samfund du har valgt at leve i...

I mine øjne Win Win...
Go dag derude.

http://www.winepusher.dk
Anonym Bruger
msr - Martin Rasmussen skrev:

Hej Badedyr

Du for jo noget ud af din orden i tingene..

Sover sikkert roligt - Ikke bange for at blive opdaget - Er en "go" gæst i landet - Bliver sikkert go' til Thai - Og bliver dermed integreret i det samfund du har valgt at leve i...

I mine øjne Win Win...
Go dag derude.

Tak skal du havde, og ja du har skam ret.

MEN nogle gange kan jeg altså godt tænke, skule man bare gøre som de andre, og slippe for det bøvl, ser jo ud til at det køre ok for dem der "snyder" omkring det, år efter år...

Nå skidt pyt, livet går videre, og ingen har sagt det ville være nemt. Read the rules

Forsat en dejlig aften til jer der ude i verden..

Mvh Badedyret.

sudsakhon
Mon ikke, at de i Thailand er lige så trætte af den svindel og humbug, der er omking uddannelses visa, som vi ser det i Danmark?

Om den valgte politik for kontrol er hensigtsmæssig, tilstrækkelig eller nødvendig kan man jo selv spekulere over.

Givet er det, at i al fald nogen anser problemets omfang, for stort nok, idet du jo har oplevet som du beskriver.

Måske er jeg naiv, men jeg tror faktisk på at overholde reglerne. Også selvom det er bøvlet.
Måske bliver du belønnet en dag, nu da du holder din sti ren? Hvem ved? Smile

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Robert Kronberg
ED-visa er jo ikke altid et uddannelsesvisum, men blot et kursistvisum, hvilket ville svare til, at man kunne bo i Danmark, hvis man deltog i et aftenskolekursus i at lære spansk.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
Så længe regler er så "skøre" i thailand er jeg personlig glad for ED-Visa metoden, Selv om den nok forsvinder hen af vejen...

Sådan det er sat sammen idag med Visa er jo hul i hovedet...

Single (retirement) = 65.000 baht pr måned (Bruto)

Gift = 40.000 baht pr måned (Bruto)

Tro personlig de har drukket lidt for meget den dag de lave de regler og bytte om på de 2 tal, det koster altså mere at være i forhold evt med børn med mere..
Selv om man indregne en partner løn til de 40.000 baht..

Så er der den tosse regler med de 50 år for retirement visa.
Det kan jo være total ligemeget med ens alder, bare man har penge nok til at forsøge sig selv/sin familie her nede...

Se bare på hvordan det er her nede nu (ikke kun Danskerne) der er jo mange +50 år der har stort besvær med at havde penge nok, men bare pga de er Gammel nok, og lidt "smart" ang penge delen, er visa delen nemmere for dem, men os uden de "store" problem med penge, kan ikke få et "nemt" Visa, ja det hænger altså ikke sammen i min verden...

Så er det jo godt at der findes ED-Visa delen for dem der slås med at være for "unge" eller ikke kan klare kravene til retirement / Married Visa...
Mange skoler har jo tilbud på Ed-Visa uden at møde op for 10.000 til 15.000 baht pr år....

Lidt dyre for os der faktiske vil lære sproget, da der jo skal 1-2 lære til at undervise mig (os)

Pga den måde det hele er sat samme på sådan en måde, at der er mulighederne for at dem der vil ind i landet og lave kriminalitet, kan gøre det nemt og lovliget, altså ophold delen, og de betale gerne meget mere for deres Ed-Visa, og ja, Jeg VED hvad F.Eks dem fra nigeria give pr år for deres Ed-Visa for at komme her og begå kriminalitet...

Men som jeg har læst mange siger, det er jo bare Thailand...

Skidt pyt, bliver jo "gammel" nok endag i fremtiden, alt godt komme til den der venter, er det ikke sådan man siger ???

Nå solen er dejlig varm i dag(igen) så nu vil jeg ud på en lille gåtur, og nyde livet....

Forsat en god dag til jer alle sammen, hvor end i befinder jer..

Mvh Badedyret....

Spring til debat: