Se indlæg
 Udskriv debat
Blanketter 04.009/04.031 samt 04.029 Hjælp?
Anonym Bruger
Er der nogle af de danskere som bor her ude der har kendskab til disse blanketter, som skat nu beder mig om at udfylde?
Detter er i forbindelse med min årsopgørelse at de siger at jeg skal udfylde en 04.009/04.031 samt en 04.029 blanket til både min kone og jeg selv?

Håber meget at der evt. er en som vil være behjælpelig med dette, da jeg ingen ting fik at vide at vi fraflyttede Danmark, og det undre mig meget da vi både kontaktede skat samt kommunen, og der ingen ting fik at vide om dette?

Med venlig hilsen

Michael Andersen
Nonthaburi
tlf. 0811011647

sudsakhon
Hej Michael

Det er meget beklageligt, at SKAT ikke har oplyst om dette. Eller hamrende irriterende, kunne man også sige.
Det er ren rutine, at skulle udfylde disse. Det ved de godt på SKAT

Men det er bare et supplement til den selvangivelse, der skal indsendes i denne tid.

Blanketten skal bruges, hvis mand ønsker at blive beskattet efter reglerne for grænsegængere.

Opfylder man ikke reglerne, eller er det ikke relevant, er blanketten bare dokumentation på det forhold.

Den anden blanket, er en erklæring om bopælsforhold.
Det skal SKAT bruge til at fastlægge de fremtidige skatteforhold.

Da jeg ikke kender dine personlige/økonomiske forhold, kan jeg kun skrive hvad det generelt betyder.

Men du er velkommen til at sende en PB.

Mit speciale er ikke skat, trods at vi har haft faget skatteret.

Så hvis dine spørgsmål angår mere specielle indtægtsforhold, bør du kontakte en revisor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Conrad
Hej Michael,

Da jeg flyttede herned fik jeg heller ikke noget at vide, men jeg endevendte SKAT's hjemmeside og fandt ud af at der var noget som hedder "graensegaenger", udfyldte de blanketter (dem som du omtaler) incl. andre af SKAT oenskede papirer, sendte det hele til SKAT og blev forskudsansat som "graensegaenger".

Da jeg er gift (Thai) fik jeg saa dobbelt personfradrag, dejligt!

Da jeg er folkepensionist soegte jeg ogsaa om fritagelse af PAL skat paa de af mine pensioner, som beskattes med denne skat og det blev ogsaa bevilget.

Desvaerre er den PC, hvor jeg har gemt alt det jeg sendte til SKAT incl. korrespondancen, gaaet i stykker, saa jeg kan ikke vise dig kopier, men det var ikke saa svaert at udfylde papirerne og SKAT var meget hjaelpsomme.

Conrad

Anonym Bruger
Hej Conrad.

først mange tak for dit svar, dernæst kan jeg fortælle dig at jeg idag, har talt med Ambassade som sagde at det måtte være en fejl, fordi de havde aldrig hørt om disse blanketter?
Jeg har fået printet dem ud og underskrevet, men i bund og grund er det jo kun med ting som skat ved i forvejen?
og det undre mig meget at jeg slet ikke har fået noget at vide om disse blanketter, da jeg kontaktede kommunen samt skat inden vi rejste fra DK?

De spørger jo kun om bla.-

Har du fortsat bolig i DK? Er du ejer af fast ejendom? har du fortsat indtægt fra DK, hvad de kan se på Årsopgørelsen? flyttet fra hvilken adresse og til hvor, hvad de også ved, når de jo sender mig breve?
Blanketterne 04.009 samt 04.031 har jeg bare underskrevet og så sender jeg dem til min mor i DK, fordi hvis jeg nu skriver noget forkert, skal jeg printe ud og sende til DK igen, så det nemeste er at jeg sender til Mor og hun så taler med skat om hvad der evt. skal skrives og hvor?

Med venlig hilsen
Michael

Conrad skrev:

Hej Michael,

Da jeg flyttede herned fik jeg heller ikke noget at vide, men jeg endevendte SKAT's hjemmeside og fandt ud af at der var noget som hedder "graensegaenger", udfyldte de blanketter (dem som du omtaler) incl. andre af SKAT oenskede papirer, sendte det hele til SKAT og blev forskudsansat som "graensegaenger".

Da jeg er gift (Thai) fik jeg saa dobbelt personfradrag, dejligt!

Da jeg er folkepensionist soegte jeg ogsaa om fritagelse af PAL skat paa de af mine pensioner, som beskattes med denne skat og det blev ogsaa bevilget.

Desvaerre er den PC, hvor jeg har gemt alt det jeg sendte til SKAT incl. korrespondancen, gaaet i stykker, saa jeg kan ikke vise dig kopier, men det var ikke saa svaert at udfylde papirerne og SKAT var meget hjaelpsomme.

Conrad

Conrad
Hej Michael,

Nu ved jeg ikke hvornaar du flyttede fra DK, men disse blanketter har jo med skatteansaettelsen/selvangivelsen at goere og derfor skal du udfylde dem nu, hvis du ikke som mig gjorde det i forbindelse med forskudsopgoerelsen. Jeg flyttede per. 01.03

Mit indtryk af offentlige myndigheder i DK er ikke at de paa forkant fortaeller borgere om alt muligt, man skal ogsa selv vaere aktiv og saette sig ind i sagerne, men det er min opfattelse.

Den Kongelige Ambassade ved vist ikke hvad de taler om, naar de kan udtale at det maa vaere en fejl.

Hvorfor du ikke selv udfylder blanketterne forstaar jeg ikke, det er da ikke saa svaert og saa er det gjort og fremmer sagsbehandlingen.

Venlig hilsen
Conrad

Anonym Bruger
Hej Conrad.

Det er ikke fordi jeg ikke vil gøre det, det er kun fordi jeg vil gøre det rigtigt, og ikke har meget forstand på dette!
Jeg vil meget gerne selv udfylde hvad der udfyldes skal, men ved ikke hvordan, og det må jeg så accepterer, at nogle folk er gode til nogle ting andre noget andet!
Men hvir du har fuldstændigt styr på det vil jeg meget gerne give dig et ring og få en snak om dette?

Mvh
Michael
Nonthaburi

Anonym Bruger
Hej Conrad.

Kender du til nogen som har fået afslag på at blive grænsegænger og få konens fradrag?
Undskyld lidt sent men flyttede her ud pr.1-1-2012

Mvh
Michael

hugoboerge
[quote]Michael Andersen skrev:

Hej Conrad.

først mange tak for dit svar, dernæst kan jeg fortælle dig at jeg idag, har talt med Ambassade som sagde at det måtte være en fejl, fordi de havde aldrig hørt om disse blanketter?
Jeg har fået printet dem ud og underskrevet, men i bund og grund er det jo kun med ting som skat ved i forvejen?
og det undre mig meget at jeg slet ikke har fået noget at vide om disse blanketter, da jeg kontaktede kommunen samt skat inden vi rejste fra DK?

De spørger jo kun om bla.-

Har du fortsat bolig i DK? Er du ejer af fast ejendom? har du fortsat indtægt fra DK, hvad de kan se på Årsopgørelsen? flyttet fra hvilken adresse og til hvor, hvad de også ved, når de jo sender mig breve?
Blanketterne 04.009 samt 04.031 har jeg bare underskrevet og så sender jeg dem til min mor i DK, fordi hvis jeg nu skriver noget forkert, skal jeg printe ud og sende til DK igen, så det nemeste er at jeg sender til Mor og hun så taler med skat om hvad der evt. skal skrives og hvor?

Med venlig hilsen
Michael

Undskyld Michael, som jeg ser det er det ikke nogle svaere spoergsmaal. Det ser ud som om det bare er at svare ja eller nej og saa ellers svare paa det de spoerger om mht tidligere adresse og nuvaerende. Lyder meget simpelt.

Conrad
Hej Michael,

Jeg kender ikke til nogen, som har faaet afslag paa at blive graensegaenger og faa konens fradrag, nogle har haft besvaer med at faa det igennem, da tilsyneladende ikke alle hos SKAT kender til reglerne.

Der er et par stykker jeg har hjulpet som har faaet det igennem.

Det er ikke noget som SKAT reklamerer med, man skal aabenbart selv vide noget om det og det kan man laese paa SKAT's hjemmeside, hvis man kan finde det.

Jeg blev allerede registreret som graensegaenger paa forskudsregistreringen og det gik meget let ved at udfylde de skemaer der kraevedes og sende de oplysninger som SKAT oenskede.

Desvaerre kan jeg ikke sende dig kopi at min korrespondance med SKAT om dette, da min PC som det er gemt paa er kaput. Men der var ikke noget besvaerligt i det jeg gjorde for at blive reg. som graensegaenger.

Jeg ved ikke om det er SKAT's hjemmeside eller min kones PC der er vanartet, men jeg kan ikke aabne pdf. filerne paa SKAT's hjemmeside og derfor ikke se hvad man skal svare paa i skemaerne.

Jeg har sendt mit mobilnr. til dig i en PB.

Hilsen
Conrad

Spring til debat: