Se indlæg
 Udskriv debat
Spørgsmål omkring Bang-Saen
Anonym Bruger
Hej hej..

Vil der åben sig en mulighed for at Badedyret MÅSKE flytter til Bang-Saen i den nære fremtid, og derfor vil jeg så begynder at undersøge det nærmere , det har altid været i mine planer at flytte der til senere i livet, når jeg rundet de 50 år, og derved kunne få nemmere Visa....

Nogle der ved noget om ED-Visa i området ??

Eller skal man til Pattaya, er ikke interessert i en ED-Visa form uden skole gang, og penge under bordet med mere, det SKAL være efter alle loven regler, samt jeg vil lære at tale Thai....

Nogle der har kendskab til hospitalerne i området ??
Er de gode, skal man til Chon buri / pattaya..
Er prisen "fair" ?
Hvordan ser de i området på at udskrive piller med morfin, vil gerne slippe for at skulle til Bangkok hvergang efter mine stærke piller...

Immigration er det i Chon Buri ??
Nogle info omkring det Immigration Office man høre under ??

Andre brugbar infomation omkring byen ??

Jeg takker på forhånd for de svar der måske kommer...

Mvh et styk glad Badedyr....

Skeptikeren
Badedyr! Bang Sare er et af de bedre steder på The Eastern Seabord. Hører under Chonburi så du skal bruge Emigration her i Jomtien.

Hospitalerne er alle Ok og så dem for thai, men der er jo lidt prob. med hensyn til betaling, men et af de bedre ligger nede omkring Bang Saen: Quin Sirikit som jo er fra Vietnamkrigen og det er samtidig billigt og får megen ros.

Keender intete til morfin men jeg kan da forestille mig at du får en slags "henvisning" fra din nuværende leverandør.

ED- visa vil jeg foreslå at du spørger Konsulen om, han er fair og meget vidende.

Du har min mail hvis du vil spørge om mere!

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
paulsenp
Mht ED-visa mener jeg bestemt, at det kan klares på Burapha universitetet i Bang Saen.

Vi hører ind under Immigration i Sriracha, ingen grund til at køre helt til Jomtien.

I Bang Saen er der mig bekendt kun et hospital, Burapha universitetshospitalet. Jeg har ikke selv erfaring derfra, men har hørt, at det er et typisk undervisnings-/øvelsessted for de lægestuderende.

De bedste hospitaler indenfor rimelig afstand er Sriracha Phyathai og Sriracha Samitivej, hvor det sidste nok er det bedste, men bestemt også det dyreste. Et Queen Sirikit hospital i området har jeg aldrig hørt om.
Peter

sudsakhon
Min familie er fra Bang-Saen området.
Jeg bruger derfor en del tid der.

Der ligger flere hospitaler som jeg ikke kender så godt.

Men Aikchol (tåbelig stavemåde, men udtales Ekkachon) er et af de bedre (faktisk ret godt, og relativt billigt):

http://www.aikcho...

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Skeptikeren
jeg må sku' ud og finde nogen nye briller! Undskyld! Jeg læste det for Bang Sare

Og det er jo noget helt andet!

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
paulsenp
sudsakhon, du har ret,

Aikchol har et godt ry, og så er der faktisk to.
Det oprindelige som ligger i Chonburi by, og et nyt, der ligger i Angsila. Det sidste kaldes også for Eastern Seabord Hospital.
Peter

Anonym Bruger
Tak til jer.

Så er kommet frem til at tjek det her.

Hospital = Aikchol

Immigration = Sriracha
Da det er første gang jeg har hørt det navn, må jeg lige igang med at søge lidt mere om det, hvor langt der er, hvor nemt det er at komme der til med mere..

Vil også prøve at sende en mail / ringe til Burapha universitetet ang ED-Visa, kan dog intet finde på deres hjemmeside, eller på google om de har det...

Men tak igen, så er der lidt at begynde på for mig...

paulsenp
Hvis det er Sriracha du ikke tidligere har hørt om, kan jeg fortælle, at det er en pænt stor by 15 km videre sydpå ad Sukhumvit fra Bang Saen. Meget let at komme til.
Peter

sudsakhon
Og husk at købe friske "kao lam" i Nongmon, når du kører forbi.

Det er sødet ris, grillet i bambusrør. Og den lille flække man alligevel skal igennem, er kendt som det bedste (eneste ifølge lokale) sted at købe den slags herligheder

Anonym Bruger
Hej Badedyr.

Skal du nu flytte igen, er du ikke lige flyttet til et andet sted i Nonthaburi, for ganske kort tid siden?

Mvh
Michael

Anonym Bruger
Hej Michael..

Som skrevet i første indlæg er det i "nære fremtiden" at jeg Måske flytter til Bang Saen, men jeg er sådan sat sammen, at jeg gerne vil videre det meste på forhånd, og havde styr på alle de ting som jeg skal...

Og Bang Saen har altid været i mine planer at flytte til efter mit besøg der i 2011, men ville vente til jeg blev de 50 år pga nemmere visa.
MEN jeg er i Thailand for at havde det godt, og nyde livet, og det er så opstået en mulighed, Så jeg tager chancen og prøve det...

Er jo ikke så vild med at jeg måske skal til Pattaya 2 gange pr uge for at komme i skolen, Men har valgt at gøre det..

Og det er jo så billiget at flytte her nede i dette skønne land, så falde de sidste ting på plads, ja så flytter jeg altså igen...

Mvh Badedyret...

Anonym Bruger
paulsenp.

Tak for infomation, det var netop byen, eller Immigration office sted jeg var ude efter, men lyder godt med de 15 km..

sudsakhon.
Skal jeg huske, når det engang bliver tid...

KnockKnock
Hej Badedyr og i andre flinke folk her på siden

Jeg påtlnker selv at flytte til BS når jeg skal pensioneres. Gode tips mm imødekommes med kyshånd.

Nogle som kender en god ejendomsmægler? Kunne godt tænke mig en lille lejlighed, som jeg så kan udleje inden jeg selv flytter derned fast (om 17 år!)

De bedste hilsener
Kurt

TG950
sudsakhon skrev:

Og husk at købe friske "kao lam" i Nongmon, når du kører forbi.

Det er sødet ris, grillet i bambusrør. Og den lille flække man alligevel skal igennem, er kendt som det bedste (eneste ifølge lokale) sted at købe den slags herligheder

kunne du ikke anbefale noget mere eksotisk, istedet for dette Wink

[img]http://www.thai-blogs.com/media/blogs/richpictures/IMG_5731.jpg[/img] is not a valid Image.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

sudsakhon
Yep. Det er lige sådan en.

Og mine tænder løber i vand ved synet.

Indrømmet, smager bedre end det ser udSmile

Anonym Bruger
Synes nu ikke det ser slemt ud, så det skal da prøves, helt klart...

Vil, man skal vil IKKE havde været i Thailand ret længe for at finde ud af, at selv om maden ikke ser alt for "skønt" ud, kan det nemt smage vildt godt...
Og det er altså synd for dem der ikke tør/vil prøve nyt BARE pga de tro det smage skidt...

Jeg er sat sådan sammen at jeg gerne vil prøve at smage alt 1 gange, før jeg bestemme mig, så ud over de få ting jeg ikke må/kan spise, prøver jeg alt der bliver sat foran mig...

kan huske da jeg fortalte dem der hjemme i lille DK, at jeg i dag (tilbage i min ferie i 2010) havde prøvet suppe lavet og kogt på grise mave og grise tarme, var de lige ved at kaste op, men kan da fortælle at den supper smager SKØNT !!!!!

Ja, jeg har også prøvet mange tinge jeg ikke bryder mig om, Men det ved man jo ikke før man prøve det, Vil sådan er jeg nu engang....

Forsat en go´dag til jer alle sammen...

Spring til debat: