Se indlæg|
Uspecificeret rejse
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 25/02-2013 22:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
Vi har bestilt en uspecificeret rejse fordi at det var billigere end en flybillet. Vi har ikke tænkt os at gøre brug af hotellet. Har allerede bestilt andet hotel. En forespørgsel til rejseselskabet om det var i orden selv at bestille hotel blev mødt med bål og brand pga. at der var mindre end 7 dage til afrejse. Og de ville opfatte det som en ændring og dermed afbestilling. Kan rejseselskabet gøre noget hvis man i ankomstlufthavnen pænt gør opmærksom på at man ikke ønsker at gøre brug af deres hotel ? evt. nægte en hjemrejse ? Sakset fra selskabets regler : Pkt. 7 - Den rejsendes pligter og ansvar Den rejsende er forpligtet til at følge de anvisninger for rejsens gennemførelse, som rejse-bureauet eller dennes repræsentant samt flyselskab m.fl. fastsætter. Den rejsende skal respektere de ordensbestemmelser, som fastsættes med hensyn til transporten til og fra bestemmelsesstedet samt for ophold på hoteller m.v. Grove eller gentagen overtrædelse heraf kan medføre bortvisning fra rejseselskab og/eller hotel, således at videre ophold og hjemrejse må foretages på den rejsendes egen foranledning og for egen regning. Nogen der kan hjælpe ? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 26/02-2013 09:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
holmholm skrev: Vi har bestilt en uspecificeret rejse fordi at det var billigere end en flybillet. Vi har ikke tænkt os at gøre brug af hotellet. Har allerede bestilt andet hotel. En forespørgsel til rejseselskabet om det var i orden selv at bestille hotel blev mødt med bål og brand pga. at der var mindre end 7 dage til afrejse. Og de ville opfatte det som en ændring og dermed afbestilling. Kan rejseselskabet gøre noget hvis man i ankomstlufthavnen pænt gør opmærksom på at man ikke ønsker at gøre brug af deres hotel ? evt. nægte en hjemrejse ? Sakset fra selskabets regler : Pkt. 7 - Den rejsendes pligter og ansvar Den rejsende er forpligtet til at følge de anvisninger for rejsens gennemførelse, som rejse-bureauet eller dennes repræsentant samt flyselskab m.fl. fastsætter. Den rejsende skal respektere de ordensbestemmelser, som fastsættes med hensyn til transporten til og fra bestemmelsesstedet samt for ophold på hoteller m.v. Grove eller gentagen overtrædelse heraf kan medføre bortvisning fra rejseselskab og/eller hotel, således at videre ophold og hjemrejse må foretages på den rejsendes egen foranledning og for egen regning. Nogen der kan hjælpe ? I slipper ikke for at betale for hotellet, hvilket jeg fornemmer at rejseselskabet måske tror at I ønsker? For ellers kan jeg ikke se problemet. Jeg har aldrig hørt om, at man er forpligtiget til at sove i en bestemt seng i et bestemt tidsrum. Jeg kan faktisk ikke se, at det kommer rejseselskabet ved, hvad I foretager jer under opholdet. Jeg synes du skal prøve at spørge igen - måske har de misforstået dig. Præciser at du selvfølgelig betaler den aftalte pris for opholdet, men for egen regning finder et andet opholdssted. Har rejsebureauet arrangeret transport mellem lufthavn og hotel? Hvilket selskab rejser I med? Om ikke andet kan I jo checke ind første dag og ud sidste dag, selv om jeg ikke kan forestille mig, at det skulle være nødvendigt. |
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 26/02-2013 09:37
|
|
Rejseselskabet har ikke misforstået os. De var bare ude på at tjene flere penge på hvad de opfattede som en ændring af rejsen. Vi gjorde klart opmærksom på at vi selv ønskede at finde og betale anden indkvartering. Spørgsmålet er så stadigvæk : Kan rejseselskabet gøre noget hvis man i ankomstlufthavnen pænt gør opmærksom på at man ikke ønsker at gøre brug af deres hotel ? evt. nægte en hjemrejse ? |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 26/02-2013 11:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
jeg ville bare checke ind uden bagage og så aflevere nøglen igen til recptionen. og komme igen på hjemrejsedagen. Husk dog at der kunne komme vigtige informationer på hotellet undervejs. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 26/02-2013 13:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Holm Du flyver over med selskabet, tager deres bus ud til hotellet, tjekker ind på et værelse, forlader værelset og bor hvor I nu vil bo, kommer tilbage på dagen for afrejse og tager bussen til lufthavnen og flyver hjem. Du er på ingen måde tvunget til at bo på hotellet i perioden, men det vil nok være smart at du fortæller hotellet at du ikke bor der. Rejsebureauet er ikke forpligtiget til at opsøge dig, hvis der sker ændringer af hjemrejse. Disse ting opslås på hotellet, så måske du skulle kikke forbi engang imellem. Fortæl evt. guiden hvor I bor og giv personen et telefon nummer. Kim
|
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 26/02-2013 21:50
|
|
Nu er det faldet på plads. Rejseselskabet er indforstået med at vi ikke benytter deres hotel. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.