Se indlæg
 Udskriv debat
Flere og flere danskere vælger at bosætte sig i udlandet, viser nye tal fra Danmarks statistik.
Webmaster
172.000 danskere bor i udlandet
Flere og flere danskere vælger at bosætte sig i udlandet, viser nye tal fra Danmarks statistik.

172.000 danskere har valgt at rykke teltpælene op og bosætte sig i udlandet. Det viser en ny opgørelse fra Danmarks Statistik.

Det er første gang, at Danmarks Statistik har opgjort, hvor mange danskere, der har valgt at flytte til udlandet for at bo i årene 1990 til 2012. De 172.000 danskere svarer til 3,4 procent af den danske befolkning.

Tallene viser en stigende tendens. Siden 1990 er antallet af udlandsdanskere steget fra omkring 154.000 til 172.000 personer i 2012 - svarende til en stigning på 12 procent.

Nu er det godt nok postet i Pension og førtidspension's delen af forumet, men tallene dækker naturligvis ikke kun over modtagere af pension eller førtidspension. Den fulde artikel kan læses på: Berlingske Tidende

På Danmarks Statistik kan man læse lidt nærmere om de resultater og dataer som der er fundet frem til:
- Danmarks Statistik
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Skeptikeren
Ergo! iflg Ludvigsen er der så 172.000 landsforræddere registreret, skal vi så bures inde i DK og leve på vand og brød når kontrolteamet fanger os?

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Boes
For nu at lave en retfærdig sammenligning, kunne det så være intressant at se hvormange der er immigreret til: DK i den samme periode...... Big eyes
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Webmaster
Nu var der i en anden tråd åbenbart lidt tvivl om antallet af pensionister som har forladt Danmark. De tal var fremme for kort tid siden og i år 2011 blev der sendt pension til 46.000 pensionister/førtidspensionister som har bosat sig udenfor Danmarks grænser.

Vi havde det oppe i følgende tråd: 46.000 hæver pensionen i udlandet

Bare lige for en ordens skyld.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Webmaster
Skeptikeren skrev:

Ergo! iflg Ludvigsen er der så 172.000 landsforræddere registreret, skal vi så bures inde i DK og leve på vand og brød når kontrolteamet fanger os?

Somrak

Er vi her ikke over i noget ren personfnidder i stedet for at forholde sig til emnet som er oppe ?
- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

hugoboerge
Webmaster skrev:

Skeptikeren skrev:

Somrak

Er vi her ikke over i noget ren personfnidder i stedet for at forholde sig til emnet som er oppe ?
- Admin -

Jeg vil ikke gaa tilbage, men der var faktisk et medlem der naevnte ordet landsforraedder. Det kan maaske fortolkes som personfnidder men paa den anden side set fordi jeg selv har boet i udlandet det meste af min voksne tid, saa synes jeg ikke jeg vil kaldes for en landsforreaedder. Mvh.

Webmaster
hugoboerge skrev:
Jeg vil ikke gaa tilbage, men der var faktisk et medlem der naevnte ordet landsforraedder. Det kan maaske fortolkes som personfnidder men paa den anden side set fordi jeg selv har boet i udlandet det meste af min voksne tid, saa synes jeg ikke jeg vil kaldes for en landsforreaedder. Mvh.

Jeg ved udemærket hvad Ludvigsen skrev i det indlæg, og intet af det var nødvendigvis udtryk for hans egne holdninger.
Med venlig hilsen

Webmaster

chaingmai
hvis pensionister, der flytter til et andet land, men stadig betaler skat til
danmark er landsforræder

hvad så med de virksomheder,der flytter til udlandet og ikke betaler skat til danmark og som lader staten forsørge de danskere der er blevet arbejdsløse,,,,,,,,,,,,,,,,LOL LOL

Boes
Cirka 600.000 personer, vestlige og ikke vestlige har så migreret til Danmark og er nu integrerede gode medborgere, som alle betaler skat til samfundet og dermed til de relativt få, som valgte at forlade Dannevang.

Indvandrere og efterkommere
I statistikken kan befolkningen opdeles i tre grupper afhængig af deres oprindelse: Personer med dansk oprindelse, indvandrere og efterkommere.

Folketal den 1. i kvartalet
Enhed: Antal
2012K1 2012K2 2012K3 2012K4
I alt
I alt 580 461 585 587 586 355 597 161
Vestlige lande 198 556 201 328 200 480 208 495
Ikke-vestlige lande 381 905 384 259 385 875 388 666
Indvandrere
I alt 441 538 445 536 444 804 454 296
Vestlige lande 179 224 181 838 180 675 188 415
Ikke-vestlige lande 262 314 263 698 264 129 265 881
Efterkommere
I alt 138 923 140 051 141 551 142 865
Vestlige lande 19 332 19 490 19 805 20 080
Ikke-vestlige lande 119 591 120 561 121 746 122 785
Hent selv flere tal: Folketal den 1. i kvartalet (FOLK1)

Begrebsforklaring
IndvandrereEfterkommereHerkomstOprindelseslandVestlige landeIkke-vestlige lande

Indvandrere er født i udlandet. Ingen af forældrene er danske statsborgere, født i Danmark. Hvis der ikke findes oplysninger om nogen af forældrene, og personen er født i udlandet, opfattes den pågældende som indvandrer.
NYT FRA DANMARKS STATISTIK
INDVANDRERE OG EFTERKOMMERE
Rekordhøjt antal indvandringer i tredje kvartal
12. november 2012
Ikke-vestlige indvandreres beskæftigelse er faldet
13. april 2012
Efterkommere har sjældent dansk partner
7. december 2011
PUBLIKATION
Indvandrere i Danmark 2011
7. december 2011
Indvandrere i Danmark

Kilde http://www.danmar...mmere.aspx
Albert Einstein

Kim Ludvigsen
chaingmai skrev:

hvis pensionister, der flytter til et andet land, men stadig betaler skat til
danmark er landsforræder

hvad så med de virksomheder,der flytter til udlandet og ikke betaler skat til danmark og som lader staten forsørge de danskere der er blevet arbejdsløse,,,,,,,,,,,,,,,,LOL LOL

Der skal da nok være nogle på den yderste venstrefløj, der vil betegne den slags virksomheder som landsforrædere. Grin

Min brug af "landsforræder" i eksemplerne på argumenter var selvfølgelig det mest yderliggående eksempel, og der er da forhåbentlig ikke mange, der har den holdning. Og selvom du bruger en LOL, så vil jeg lige sige, at jeg generelt ikke bryder mig så meget om argumenter, der siger "hvad så med ...". Vi har set det flere gange - uden brug af smileys - som fx: når staten vil spare X antal kroner på pensionstillæg, hvad så med de mange millioner kroner, de spilder på ditten og datten. Brug/spild af penge det ene sted berettiger ikke automatisk til brug/spild et andet sted.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
chaingmai
dit brug af landsforræder kommer nok fra det alleryderste højre
selvom du dækker dig ind under eksempler..........LOL LOL

Boes
179.000 ud og

597 161 indvandrede
Vestlige lande 198 556 201 328 200 480 208 495
Ikke-vestlige lande 381 905 384 259 385 875 388 666

Vesterlændinge med dansk pas måske,immigreret 179.000
Vesterlændinge migreret til DK samme periode 208.495
Altså fin balance.

Det største problem, som ingen tager fat i politisk er nok de 388.666 ikke vesterlændinge, som til en vis del "suger på lappen" sammen med deres med-socialsnyltere af vesterlandsk herkomst i et ikke kendt antal
Pibe
Albert Einstein

Spring til debat: