Se indlæg|
Phu kradueng
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/10-2012 15:11
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Nogle der har været her phu kradueng? Har været kun lige nede i bunden, men efter hvad man høre skulle der være enormt flot oppe i toppen hvor man også kan bo i nogle guesthouse. Hvordan kommer man nemmest dertil? køre der busser elle nogle der kender nogle gode tour guider? Hvordan er det med at komme derop, er det meget hårdt? Har altid haft lyst til at komme derop, bare aldrig fået taget mig sammen. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/10-2012 15:25
|
Er der noget at sige til man vil dertil når man ser de her billeder. https://www.googl...80&bih=899 Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/10-2012 16:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
sony skrev: Nogle der har været her phu kradueng? Har været kun lige nede i bunden, men efter hvad man høre skulle der være enormt flot oppe i toppen hvor man også kan bo i nogle guesthouse. Hvordan kommer man nemmest dertil? køre der busser elle nogle der kender nogle gode tour guider? Hvordan er det med at komme derop, er det meget hårdt? Har altid haft lyst til at komme derop, bare aldrig fået taget mig sammen. Tjah, måske sådan (fra den link du selv har sat ind): ![]() Getting There Tourists can catch the train to Khon Kaen, then take the bus to Phu Kradueng district. There, take local bus another 5 kilometres to the park’s headquarters. The accommodation is 5 kilometres uphill and 4 kilometres through grassland. Porter service is available and a fee will be charged by kilogram Spørgsmålet er nu nok om det er Dig eller dine bagager der skal "bæres" ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/10-2012 16:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Nu angiver du ikke hvor du påtænker at tage af sted fra ![]() Men jeg tog bussen fra Loei, blev sat af et godt stykke vej fra bjerget, men som altid i Thailand er der motorcykel-taxi. Selvsamme taxi-chauffør spurgte til min afgrundsdybe forbløffelse om jeg ville have en sao suay med. Smuk kvinde?? Wa ska jag mæ hende? Jeg ka da godt selv bære min rygsæk. Om natten i teltet på toppen af bjerget, faldt temperaturen som en sten, og der kunne jeg nu godt have brugt en hvilken som helst sao til at holde mig varm ![]() Jeg skulle indskrive mig i en registreringsbog ved parkens indgang. Mit navn var det eneste den pågældende dag. Feeedt, et helt bjerg for mig selv! Hmm, noget passede vist ikke, der var masser af unge thailandske studerende, som jeg fandt ud af ikke skulle indskrive sig. Well.... Opstigningen tog vel en 4-5 timer, det var ikke for anstrengende og beviset herfor var at der også var thailændere på bjerget ![]() Man kunne leje bærere til at slæbe bagagen op ad bjerget, og det benyttede alle de unge thailandske studerende sig af. De må have for mange penge. Vegetationen ændrer sig i takt med at man stiger højere op ad bjerget, man starter i rigtig tæt bambusskov, der efterhånden tynder ud og bliver afløst af løvfældende træer. På toppen er bevoksningen spredt og det er meget let at orientere sig. Der er stisystemer, som er nemme at følge efter et kort. Husk at gardere dig med rigeligt tøj, hvis du kommer på den kolde årstid. Det bliver djævelsk koldt efter solnedgang her knap 1300 meter over havets overflade. mvh |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/10-2012 16:22
|
Tjaaa først ankommer jeg til lufthavnen![]() Nej jeg regner med jeg starter fra pattaya, det var måske en god ide det der med at få en til at bære en derop . Men så skal det være en af de søde piger![]() ![]() Men takker mange gange for dit svar rinpoche, det giver da en rigtig meget lyst til at tage turen. Hvis jeg nu starter i pattaya, kan man da altid tage en bus der køre til chum phae, for den by kender jeg, og derfra kan man tage videre til loei, eller jeg mener også der er busser der køre direkte til loei. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/10-2012 17:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Lung Yao skrev: sony skrev: Nogle der har været her phu kradueng? Har været kun lige nede i bunden, men efter hvad man høre skulle der være enormt flot oppe i toppen hvor man også kan bo i nogle guesthouse. Hvordan kommer man nemmest dertil? køre der busser elle nogle der kender nogle gode tour guider? Hvordan er det med at komme derop, er det meget hårdt? Har altid haft lyst til at komme derop, bare aldrig fået taget mig sammen. Tjah, måske sådan (fra den link du selv har sat ind): ![]() Getting There Tourists can catch the train to Khon Kaen, then take the bus to Phu Kradueng district. There, take local bus another 5 kilometres to the park’s headquarters. The accommodation is 5 kilometres uphill and 4 kilometres through grassland. Porter service is available and a fee will be charged by kilogram Spørgsmålet er nu nok om det er Dig eller dine bagager der skal "bæres" ![]() . Ja det ville være fint med en porter service - helst Limfjordsporter, men jeg er fleksibel. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 15/10-2012 23:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
sony skrev: Nogle der har været her phu kradueng? Har været kun lige nede i bunden, men efter hvad man høre skulle der være enormt flot oppe i toppen hvor man også kan bo i nogle guesthouse. Hvordan kommer man nemmest dertil? køre der busser elle nogle der kender nogle gode tour guider? Hvordan er det med at komme derop, er det meget hårdt? Har altid haft lyst til at komme derop, bare aldrig fået taget mig sammen. Det er flot deroppe, dog har der aldrig været særlig meget vand i vandløbene, når jeg har været deroppe i December og Januar, så de flotte vandfald har jeg aldrig set. Opstigningen er rimelig, man kan jo gå op i det tempo, man synes passer bedst, og der er 4-5 steder undervejs, hvor man kan købe mad og drikke. Der er enkelte steder, hvor der f.eks. er meget stejle trapper, men så er der et gelænder, man kan holde sig fast i. Der er også ind imellem steder, hvor der ligger lidt løst grus o.l. , men hvis man ser sig for, er det ret problemfrit. På en af mine ture derop hilste jeg på en thailandsk dame på ca. 70 år, hun klarede turen fint. På toppen er der behagelige temperaturer om dagen, om natten kan der blive koldt, men det værste er dog, når man gerne vil have et brusebad om morgenen, brrrrr. Der er mange muligheder for spisning på toppen, så man behøver ikke medbringe mad selv. Der er gode stier med god skiltning, man kan leje cykler også, jeg er dog ikke sikker på, om de har cyklerne i "dansker størrelse". Der er nåletræer og fint sand, som man kan finde det på en dansk strand. Og så er der hjorte, elefanter, vildsvin og slanger. Selv har jeg ikke set vildsvin, men mange steder kan man se, de har rodet i jorden efter føre, slanger har jeg heller ikke set. Du kan sikkert leje et værelse deroppe i en hytte, ellers kan du medbringe dit eget telt eller leje et telt, det er også muligt at leje en sovepose og ekstra tæpper. Kort sagt: en tur, der kan anbefales ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2012 17:37
|
|
Super med et gensyn med Phu Kradung, Ole. Takker for billederne. Render den tamme sambar hjort stadig rundt oppe på højsletten? Selvsamme sambar hjort var lige ved at give mig et hjertetilfælde. Jeg sad på en lille restaurant og fik et måltid, lige pludselig mærker jeg noget der puster mig i nakken, og jeg vender mig om og ser lige ind i hovedet på en sambar hjort. Den er pæn stor. Jeg var lige ved at vælte bordet af bare forskrækkelse. Ejeren af restauranten forklarer den er tam og kommer for at tigge mad på hans restaurant hver dag. Jeg prøver at tilbyde den nogle grøntsager, men det er den slet ikke interesseret i. Den vil kun have kager, siger ejeren af restauranten mens han smiler lumsk, og nu er det så heldigt at jeg har kager til salg.. ![]() |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 16/10-2012 21:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Nu ved jeg ikke meget om hjortene på Phu Kradueng, men det billede, jeg bragte, er taget i Januar 2010. Her er nogle flere billeder taget på en tur i 2008, er det den hjort, du tænker på ? Et af billederne er fra tidligt om morgenen, der er jo en vis tradition for, at man skal op, før fanden får sko på, og så er det afsted ud til udkigspunktet for at se solopgangen. Det er koldt, både på toppen, men også nede i dalen, hvor morgentågen dækker store områder. Man skulle næsten ikke tro, at det var Thailand. (klik på billederne for at se dem i et større format) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Redigeret af OleH d. 16/10-2012 21:46 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 16/10-2012 22:57
|
Puha tak skal du have for nogle dejlige billeder, men det sgu da lige før man mister lysten når du siger det er så koldt. Nej må dælme indrømme jeg får mere og mere lyst at tage dertil, har bare et lille problem det er transporten dertil fra pattaya hvis jeg er der altså. Er ikke 100 % sikker på om jeg starter i pat. men håber det.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
|
|
|
| John |
Lagt på d. 17/10-2012 03:49
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg var der sidste år, og der var der en tam kæmpehjort ved restauranten (ved ikke hvad den hedde men jeg vil kalde den en kronhjort) den havde et kæmpe gevir. Vi boede i telt campen og der er ikke soveunderlag i teltene så vi lejede 2 vat tæpper hver, frøs hele natten og var noget radbrækket om morgenen pga. det hårde underlag. Husk varmt tøj. Til orientering så kunne der ikke købes nogle former for alkohol deroppe fordi der var nogle Thaier der havde slået hinanden ihjel i en brandert. Så der er ingen godnat bajer medmindre du selv medbringer den. God tur john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 17/10-2012 18:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg kan varmt anbefale en opstigning til Phu Kradueng, min hustru og jeg var der for 2 år siden og overnattede i en hytte, men i den var det også køligt om natten, så næste gang vil hun overnatte i telt. Vi overnattede kun 1 gang, næste gang tager vi 3 nætter, så er der tid til at se noget mere på toppen. Flotte udsigter, stå tidligt op og se solopgangen. Meget af bevoksningen ligner Jylland ved Vestkysten. Opstigningen var ikke så slem, men da vi kom ned igen og de følgende dage, så havde vi ondt i læggene og det mener vi var af at gå nedad i flere timer. I øvrigt så er Provinsen Loei som Phu Kradueng ligger i, noget af det flotteste jeg har set i Thailand. Vi overnattede også i Naam Nao nationalparken og der var der meget koldere end på Phu Kradueng. Chian Khan ved Mekong var en hyggelig by, der blev vi i flere dage. Conrad |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/10-2012 18:54
|
|
Helt og aldeles enig ang. din vurdering af Loei. Pragtfuld natur. Nam Nao i Phetchabun? Den lever op til sit navn: Koldt vand ![]() Det fandt vi ud af, da vi badede i et vandfald, vandet var ca. 5 cm ![]() Hvor boede i i Chiang Khan? Jeg boede på Chiang Khan Guest House direkte på flodbredden. Fantastisk udsigt til solnedgangen over Mekong-floden herfra. Havde i øvrigt en oplevelse herfra som jeg husker tydeligt. Da jeg checkede ind som eneste gæst, viste ejeren mig mit værelse på første sal. Jeg syntes, at han skævede vel interesseret til mit betragtelige video og fotoudstyr. Da jeg faldt i søvn, havde jeg denne omstændighed i baghovedet. Jeg sover let, og vågnede om natten ved at nogle listede rundt på gangen udenfor mit værelse. Trægulvet knirkede og afslørede en aktivitet, der ikke kunne love godt for mig. Alle mand i bådene, red kvinder og børn først ![]() Jeg lå og svedte, mens jeg beredte mig på at sælge mig selv så dyrt som muligt. Knirkelydene fortsatte ufortrødent, men da der efterhånden var gået en rum til, fik den "frygtløse" opdagelsesrejsende efter at have mobiliseret alt sit mandsmod, stålsat sig til at åbne døren og kaste et frygtsomt blik ud på gangen. Der var absolut ikke nogle til stede, men gulvet knirkede fortsat. Haha, det var ikke gulvet, det var bliktaget der trak sig sammen i takt med at temperaturen faldt betragteligt. Herved afgav det knirkelyde. Og her havde jeg tabt mindst et halv kilo, som følge af den koldsved der var randt af mig. ![]() Det er godt, at jeg ikke har fortalt nogle om den historie. De ville jo tro, jeg var en total svagpisser. Derfor er jeg også glad for, at historien kan forblive i denne PB
Redigeret af rinpoche d. 17/10-2012 19:04 |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 17/10-2012 19:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej rinpoche, Naam Nao vi var ved ligger lige syd for Phu Kradueng, hvis jeg husker rigtigt var der kun en times kørsel dertil. Jeg kan ikke huske hvad vores overnatningssted hed i Chiang Khan, men det var lige ud til floden og skråt over for tempelgården, dejligt værelse med flot udsigt og stor terrasse, flink ejer og betjening. Næste gang vi kommer der bor vi samme sted. Conrad |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.