Se indlæg|
Opgradering på Turkish Airlines
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/09-2012 15:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Natty skrev: Fordi en rute normalt er "udbooket", er det ikke det samme som om at ruten er rentabel., det kommer helt an på hvad billetterne bliver solgt til og hvor mange premium (business) billetter man kan sælge + ikke at glemme cargo. Jeg er selv blevet opgraderet for point adskillige gange på ruten, og det er jo det samme som at de ikke er blevet solgt for normale menneske penge. Og hvis du nu en gang skulle flyve med THY, så her er en af mulighederne for opgradering til Business Class ![]() http://www.check-...leID=67382 . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 18/09-2012 15:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Så næsten hellere betale for en opgradering. Jeg blev for øvrigt opgraderet (uden slagsmål) på min forrige rejse hos THY - og det var endda en bonusrejse.
|
|
|
|
| jojokent |
Lagt på d. 20/09-2012 13:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Vil bare lige hoere , hjaelper det at spoerge om en opgradering. Har vaeret guldkunde 4 aar ved thai og har aldrig spurgt . Er blevet opgraderet nogle gange. Men hjaelper det at tigge lidt. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/09-2012 16:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Det skader jo ikke at spørge. Men hvis du har guldkort så må du da have en del bonus miles opsparet og dem kan du jo bruge til opgraderingen. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/09-2012 16:39
|
|
Jeg har hørt fra andre, at det kan hjælpe - men uden at det virker som tiggeri. Altså som en frisk bemærkning af en slags. Men det kræver nok, at man lige rammer et tidspunkt, hvor de mangler en plads på monkey. Jeg er helt misundelig på dit guldkort - som vel må hjælpe i en sådan situation. Jeg har kun sølv, og kan ikke opnå mere med mine to årlige rejser. |
|
|
|
| jojokent |
Lagt på d. 20/09-2012 18:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Kim du behoeves ikke vaerre saa vild efter guldkortet , det er efter min mening ikke saa meget vaerd. Har som sagt haft det i snart 4 aar , og mangler kun 1300 point for at holde det ved lige i december . Det er blevet saa besvaerligt at faa de point , ikke som i starten hvor alle rejser gav point. Som guldmedlem har jeg faaet spoergeskemaer om jeg ikke syntes det var fantastisk at jeg kunne optjene point paa hoteller og lignd hvortil jeg maatte svare at jeg hellere vil have point for en flyrejse . De spurgte ogsaa om jeg ville anbefale det til andre , og det vil jeg bestemt ikke goere. Jeg flyver ca.10-11 retur om aaret og forskellene paa point er ca. 2-4000 kroner. Det kan man faa en del sjov for i en lufthavn ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/09-2012 18:36
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det hjælper ihvertfald ikke at "tigge", men hvis der er en god kontakt, kan en kvik bemærkning som "at hvis der er oversolgt i økonomi, stiller du dig da gerne til rådighed", vel ikke skade. Husk på at dem i check-in hører på det i en uendelighed, folk vil opgraderes på grund af guldstatus, hold i ryggen og mange andre mærkelige årsager. Mange af dem er blevet allergiske overfor det. Der er også det ved det at mange flyselskaber, hvis de har brug for det, allerede inden afgang har lagt ind i systemet hvem som skal opgraderes. Men der kan jo være situationer hvor passagerer på dyre åbne billetter dukker op, eller det modsatte at der er "no-show" passagerer, som ikke dukker op. Så kan det være at der er en kabale som skal gå op, hvis flyet er fyldt eller overbooket. Har selv været ude for i BKK, hvor jeg havde en god "ping-pong" med check-in agenten. Jeg spurgte om der var ledige pladser længere fremme, og at jeg evt. gerne ville bruge points. Det ser svært ud var svaret, men jeg skriver det i systemet, var svaret. Da jeg skulle boarde, sagde det "kling" og et nyt boardingkort kom frem til economy premium. Jeg blev aldrig trukket i point, hvilket sikkert har været en fejltagelse, da pointbrugere, har forret til opgradering. Indlæg samlet 20/09-2012 klokken 18:46:42: jojokent skrev: ...Det er blevet saa besvaerligt at faa de point , ikke som i starten hvor alle rejser gav point.... Og netop det er SAS gået tilbage til, men kun på deres egne fly og ruter. Men det er jo så ved at være lige meget, nu hvor de stopper på BKK mindst halvdelen af året. Men du har ret jojokent, generelt er det blevet sværere og sværere at optjene points. Redigeret af natty d. 20/09-2012 18:46 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/09-2012 13:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
jojokent skrev: Kim du behoeves ikke vaerre saa vild efter guldkortet , det er efter min mening ikke saa meget vaerd. Har som sagt haft det i snart 4 aar , og mangler kun 1300 point for at holde det ved lige i december . Det er blevet saa besvaerligt at faa de point , ikke som i starten hvor alle rejser gav point. Jeg flyver ca.10-11 retur om aaret og forskellene paa point er ca. 2-4000 kroner. Det kan man faa en del sjov for i en lufthavn ![]() Jeg vedligeholder gerne mit sølv kort da det efter min mening giver god valuta for pengene med den ekstra baggage. I år havde jeg for førte gang miles nok til at lave en opgradering hvis jeg da lige brugte de ekstra 1500 kr en billet med bonus optjening kostede ekstra (og det var et tilbud). Jeg valgte at opgradere da det var en rejse for mit firma og de 1500 kr ekstra kunne jeg trods alt trække fra i mit regnskab så betyder det ikke så meget. Men hvis jeg rejste lige så meget som dig ville jeg nok gå efter de billigere biletter da besparelsen så er så stor at man kan købe sig adgang til lounges og have penge i overskud. Dog ville du så gå glip af de 2 opgraderinger retur du kan lave om året med det antal miles du må tjene ind. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/09-2012 15:25
|
|
Jeg er ikke helt med på det, I skriver om bonus. Har de lavet om, eller har jeg bare været heldig? Jeg har fået fuld bonus på alle mine rejser hidtil - jeg bestiller normalt direkte hos Turkish og altid de billigste billetter, hvor rejsetiden under 17 timer.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 21/09-2012 17:02
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Kim Ludvigsen skrev: Jeg er ikke helt med på det, I skriver om bonus. Har de lavet om, eller har jeg bare været heldig? Jeg har fået fuld bonus på alle mine rejser hidtil - jeg bestiller normalt direkte hos Turkish og altid de billigste billetter, hvor rejsetiden under 17 timer. Flyselskaberne har forskellige regler for deres egne bonusmedlemmer. Jeg går udfra at du er medlem hos Turkish Miles&Smiles?, jeg har lige checket og du har ret de giver fuld bonus til deres egne medlemmer når man flyver med selskabet. http://www.turkis...en-you-fly Så Turkish og SAS er nok nogle af de få selskaber, der modsiger reglen om at man får meget lidt eller slet ingen bonus på de billigste billetter, på deres egne ruter. Generelt har selskaberne i de sidste år skåret ned på point på de billigste billetter, men nogle er ved at ændre kursen. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/09-2012 18:02
|
|
Jep, Miles & Smiles. Sådan cirka hver femte rejse er "gratis".
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.