Se indlæg|
Hvorlænge venter i på bankoverførsel
|
|
| handy |
Lagt på d. 05/09-2012 08:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Hvorlænge venter i på bankoverførsel jeg bruger scb her og har aldrig været udefor at det har tagen mindre en 3 dage hvor flere andre jeg kender har dem efter 2 dage.....og ska nu åbenbart vente over 3 dage da der ikke er landet noget her eftermiddag onsdag og pengene sendt fra dk fredag.....modtager besked i e boks så det kan vel kun være her de holder på dem og hvodan kan det være det svinger sådan....er dler en naturlig forklarring med Poul Thomsen .....smiler .....god dag....![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/09-2012 08:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Nogen gange er det 2 dage, som oftest er det 3 dage. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 05/09-2012 09:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
handy skrev: Hvorlænge venter i på bankoverførsel jeg bruger scb her og har aldrig været udefor at det har tagen mindre en 3 dage hvor flere andre jeg kender har dem efter 2 dage.....og ska nu åbenbart vente over 3 dage da der ikke er landet noget her eftermiddag onsdag og pengene sendt fra dk fredag.....modtager besked i e boks så det kan vel kun være her de holder på dem og hvodan kan det være det svinger sådan....er dler en naturlig forklarring med Poul Thomsen .....smiler .....god dag.... ![]() går ud fra at du overføre fra en dansk bank til SCB via netbank, under udførsel af ordren skal du vælge alm. overførsel, der burde være mulighed for økonomi overførsel som er den langsomme ( og billige ) eller Expres overførsel som er den hurtige og den dyreste, alm.overførsel tager 3 bankdage som regel, og koster 35 Dkr i min bank. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 05/09-2012 09:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Med min bank, tager det mellem 4-8 dage !! (Djurslands Bank) Rigtigt træls hvis man akut skal have et beløb overført. Jin Jok |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 05/09-2012 09:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
@ Handy, hvis de er sendt fredag efter kl 13 sker der ikke noget før mandag. Det tager altid længere tid hvis det er hen over en week end eller hvis der er helligdage. Jeg har selv overvejet at oprette en konto, men er kommet i tvivl om det egentlig kan betale sig. Nogen der har regnet på hvor meget der er sparet på f.eks at overføre 20.000 kr. contra at hæve 20.000 på f.eks. et master card (5 x 20.000 thb ) Dalton |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 05/09-2012 09:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Ja når man er rigtig på røven - som os - og vi ved at pengene går ind den sidste dag i måneden så beder man sin bank om at sende hurtigt. Men, men... Som nu denne måned, ja det er en fredag og banken er blevet bedt om at sende samme morgen, men man har jo så travlt i de danske banker, så det bliver ikke før sent fredag eftermiddag der bliver tid til at trykke på de få taster. Altså der er bedt om EXPRESS og det koster i Jyske Bank 200 DKk og betyder normalt at de er her dagen efter, nu bliver det altså tirsadg morgen før ens egne penge er der. Og det mener jeg er noget af et problem, der er mine penge, ikke bankens, jeg beder om at de handler hurtigt og jeg betaler for det, men næh nej, det bliver når skrankepaverne har tid. Har jo lært at jeg kan få overført direkte fra Styrelsen, men problemet er at jeg har nogle få udgifter som stadig trækkes i DK så jeg er pisket nødsaget til at sende via bank i DK og så få overført restsummmen. Det er sateme træls at være fattig. Men den gav da 5.31 i kurs Dalton! Hver gang du hæver på et udenlandsk kort trækker de 150 Baht per udtag og banken i DK tager min. 30 DKK Skeptikeren |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 05/09-2012 09:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Dalton skrev: @ Handy, hvis de er sendt fredag efter kl 13 sker der ikke noget før mandag. Det tager altid længere tid hvis det er hen over en week end eller hvis der er helligdage. Jeg har selv overvejet at oprette en konto, men er kommet i tvivl om det egentlig kan betale sig. Nogen der har regnet på hvor meget der er sparet på f.eks at overføre 20.000 kr. contra at hæve 20.000 på f.eks. et master card (5 x 20.000 thb ) Dalton Der er skrevet stolper op og ned her, præsis om dette. Prøv at kigge på tråden der er fremme nu om veksling, samt søge i samme der er noget der kan bruges. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/09-2012 09:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
bruger danske bank til Kasikorn og har Aldrig været udsat for at det har taget mere end 3 dage, men sendes inden kl.11 dansk tid frks. i dag inden kl. 11 så har jeg dem senest fredag morgen! Nogle gange har vi været heldige at de har været her dagen efter men det er kun sket få gange over mange år! men 2 dage og så er vi sikre! Mvh Michael |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 05/09-2012 09:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
SteenJ skrev: Dalton skrev: @ Handy, hvis de er sendt fredag efter kl 13 sker der ikke noget før mandag. Det tager altid længere tid hvis det er hen over en week end eller hvis der er helligdage. Jeg har selv overvejet at oprette en konto, men er kommet i tvivl om det egentlig kan betale sig. Nogen der har regnet på hvor meget der er sparet på f.eks at overføre 20.000 kr. contra at hæve 20.000 på f.eks. et master card (5 x 20.000 thb ) Dalton Der er skrevet stolper op og ned her, præsis om dette. Prøv at kigge på tråden der er fremme nu om veksling, samt søge i samme der er noget der kan bruges. SteenJ Og konklusionen er det kan betale sig at have en konto i Thailand, med mindre du ikke besøger Thailand særlig ofte ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 05/09-2012 09:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Skeptikeren skrev: ....ja skal også nogle gange bruge mønt i dk samt overføre penge til lidt lotto m.m.....men det er da pisse irriterende at man ligesom ikke med sikkerhed kan sige ok 3 bankdage så er de her.....men dejligt fruen holder en med lommepenge......men har lige købt årsforsikring samt nyt køleskab så kontoen er godt i bund.....nu mht til masterkort for også en temmelig ringe kurs kan jeg huske fra sidst jeg måtte bruge mine Danske kort her.....Ja når man er rigtig på røven - som os - og vi ved at pengene går ind den sidste dag i måneden så beder man sin bank om at sende hurtigt. Men, men... Som nu denne måned, ja det er en fredag og banken er blevet bedt om at sende samme morgen, men man har jo så travlt i de danske banker, så det bliver ikke før sent fredag eftermiddag der bliver tid til at trykke på de få taster. Altså der er bedt om EXPRESS og det koster i Jyske Bank 200 DKk og betyder normalt at de er her dagen efter, nu bliver det altså tirsadg morgen før ens egne penge er der. Og det mener jeg er noget af et problem, der er mine penge, ikke bankens, jeg beder om at de handler hurtigt og jeg betaler for det, men næh nej, det bliver når skrankepaverne har tid. Har jo lært at jeg kan få overført direkte fra Styrelsen, men problemet er at jeg har nogle få udgifter som stadig trækkes i DK så jeg er pisket nødsaget til at sende via bank i DK og så få overført restsummmen. Det er sateme træls at være fattig. Men den gav da 5.31 i kurs Dalton! Hver gang du hæver på et udenlandsk kort trækker de 150 Baht per udtag og banken i DK tager min. 30 DKK Skeptikeren ![]() |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 05/09-2012 10:13
|
|
Peder1968 skrev: Og konklusionen er det kan betale sig at have en konto i Thailand, med mindre du ikke besøger Thailand særlig ofte ![]() Tak, for den information, , nok også hvad jeg selv er kommet frem til.Det er korrekt at der er skrevet meget om emnet, men synes at her på det sidste har der været skrevet rigtigt meget om at det er blevet dyrere og dyrere at overføre pengene. Jeg ved også udemærket hvad det koster at hæve på dansk kort i Thailand, men havde overvejet at overføre løbende til en Thailandsk konto så jeg havde penge til at stå der når jeg kom på ferie ca 2 gange om året. Som jeg kan forstå det er det ikke umagen værd i forhold til hvad der kan spares for mit vedkommende Dalton |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 05/09-2012 10:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Dalton skrev: @ Handy, hvis de er sendt fredag efter kl 13 sker der ikke noget før mandag. Det tager altid længere tid hvis det er hen over en week end eller hvis der er helligdage. Jeg har selv overvejet at oprette en konto, men er kommet i tvivl om det egentlig kan betale sig. Nogen der har regnet på hvor meget der er sparet på f.eks at overføre 20.000 kr. contra at hæve 20.000 på f.eks. et master card (5 x 20.000 thb ) Dalton 1- 20.000 kr = 40kr for Netbank DK + 2-350B Thai Bank. 2- 5 X 20.000B = 5 X 150B i TH + 5 X xxkr i DK (og det er mere end de 35/40kr som for Visa/DK, 60kr tror jeg nok). Så noget er der sparet ved en gang overførsel fra DK til TH. Jeg ved også udemærket hvad det koster at hæve på dansk kort i Thailand, men havde overvejet at overføre løbende til en Thailandsk konto så jeg havde penge til at stå der når jeg kom på ferie ca 2 gange om året. Som jeg kan forstå det er det ikke umagen værd i forhold til hvad der kan spares for mit vedkommende Det må du selv bedømme: 1) Du bliver sparet for at betale de høje hævegebyrer i TH, som du er bekendt med, samt kursen. 2) Du bestemmer selv hvornår du ville overføre penge til din konto i TH, og gører det når kursen er i din favør. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 05/09-2012 11:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Dalton skrev: Peder1968 skrev: Og konklusionen er det kan betale sig at have en konto i Thailand, med mindre du ikke besøger Thailand særlig ofte ![]() Tak, for den information, , nok også hvad jeg selv er kommet frem til.Det er korrekt at der er skrevet meget om emnet, men synes at her på det sidste har der været skrevet rigtigt meget om at det er blevet dyrere og dyrere at overføre pengene. Jeg ved også udemærket hvad det koster at hæve på dansk kort i Thailand, men havde overvejet at overføre løbende til en Thailandsk konto så jeg havde penge til at stå der når jeg kom på ferie ca 2 gange om året. Som jeg kan forstå det er det ikke umagen værd i forhold til hvad der kan spares for mit vedkommende Dalton Jeg vil også mene det kan betale sig for dig at have en konto i Thailand. Når jeg skriver særlig ofte tænkte jeg på at du ikke besøger Thailand hvert år. Vi er i Thailand ca. en gang pr. år og jeg har en konto. Det jeg forsøger at gøre er når jeg synes kursen er lav overfører jeg lidt penge til næste ferie. Heldigvis fik jeg overført et rimeligt stor beløb til næste ferie for lidt mere end et halvt år siden dengang kursen var en del lavere end den er nu...... ![]() |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 05/09-2012 13:34
|
|
1- 20.000 kr = 40kr for Netbank DK + 2-350B Thai Bank. 2- 5 X 20.000B = 5 X 150B i TH + 5 X xxkr i DK (og det er mere end de 35/40kr som for Visa/DK, 60kr tror jeg nok). Så noget er der sparet ved en gang overførsel fra DK til TH. Tak for udregningen Lung Yao, ja kan godt se at der er sparet lidt, hvis alle pengene bliver overført på én gang, men har i en anden tråd læst at gebyret i Thai bank er omkring 500 baht (ved ikke om det er afhængig af beløbets størelse) så er der jo ikke sparet så meget hvis jeg ville overføre et par tusind af gangen. Det kommer jo så igen an på hvordan kursen er når man overfører og der kan man jo godt være heldig og lave en lille gevinst ![]() Alternativt kunne man jo tage kontanter med fra DK og sætte ind på kontoen den første dag i Thailand Nå, jeg prøver nok at få oprettet en konto næste gang jeg kommer derud, så kan jeg jo selv vurdere hvor meget jeg vil bruge den. Tak for svarene ![]() Dalton |
|
|
|
| banwan |
Lagt på d. 05/09-2012 14:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
handy skrev: Hvorlænge venter i på bankoverførsel jeg bruger scb her og har aldrig været udefor at det har tagen mindre en 3 dage hvor flere andre jeg kender har dem efter 2 dage.....og ska nu åbenbart vente over 3 dage da der ikke er landet noget her eftermiddag onsdag og pengene sendt fra dk fredag.....modtager besked i e boks så det kan vel kun være her de holder på dem og hvodan kan det være det svinger sådan....er dler en naturlig forklarring med Poul Thomsen .....smiler .....god dag.... ![]() Undskyld jeg stikker snuden frem! Kan du ikke bare overfoere dem en uge foer du skal bruge dem eller overfoere saa du altid har saa du kan klare dine udgifter... Tingene har vaeret oppe og vende flere gange paa Dansk Thai Website, men INGEN gider undersoege gamle traade!!! Thai stile!!! Udenfor traad: Kan man koebe elpisker i Thailand??? Kan man koebe ris i Thailand? Kan man blive taget i roeven i Thailand? Alle tre svar er JA! Der er saa mange katoejer der saelger baade elpiskere og ris....det sidste er promotion... Ha' en god dag. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 05/09-2012 15:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
banwan skrev: handy skrev: Hvorlænge venter i på bankoverførsel jeg bruger scb her og har aldrig været udefor at det har tagen mindre en 3 dage hvor flere andre jeg kender har dem efter 2 dage.....og ska nu åbenbart vente over 3 dage da der ikke er landet noget her eftermiddag onsdag og pengene sendt fra dk fredag.....modtager besked i e boks så det kan vel kun være her de holder på dem og hvodan kan det være det svinger sådan....er dler en naturlig forklarring med Poul Thomsen .....smiler .....god dag.... ![]() Undskyld jeg stikker snuden frem! Kan du ikke bare overfoere dem en uge foer du skal bruge dem eller overfoere saa du altid har saa du kan klare dine udgifter... Tingene har vaeret oppe og vende flere gange paa Dansk Thai Website, men INGEN gider undersoege gamle traade!!! Thai stile!!! Udenfor traad: Kan man koebe elpisker i Thailand??? Kan man koebe ris i Thailand? Kan man blive taget i roeven i Thailand? Alle tre svar er JA! Der er saa mange katoejer der saelger baade elpiskere og ris....det sidste er promotion... Ha' en god dag. Er det nu dig igen, Joergen ? Du har da vist faaet lidt snabelvand idag
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 05/09-2012 15:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
En standard SWIFT-bankoverførsel tager 3 bankdage-ellers som man siger i bankverdenen- valør 3 dage i korresspondentbank i Thailand. Det er ikke alle danske pengeinstitutter , der selv har en korresspondentbankforbindelse i Thailand,og derfor bruger de en af de store danske banker som mellemled. Modtagerbanken tager desværre også et gebyr for "bogføring" på kontoen. m.h.t. gebyr ved hævning i ATM med Thai-mastercard, så kan jeg selv hæve 3 gange pr. måned gebyrfrit og derefter koster det et 15 B pr. hævning. Bruger SCB unden netbank. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 05/09-2012 15:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
banwan skrev: Du mener "gave" ved køb af elpiskere, medmindre der var tale om en "el-piskeris". ................................................................ ................................................................ Der er saa mange katoejer der saelger baade elpiskere og ris....det sidste er promotion... Ha' en god dag. ![]() Og så er vi skredet igen fra trådens emnet. SORRY. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/09-2012 15:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Dalton skrev: 1- 20.000 kr = 40kr for Netbank DK + 2-350B Thai Bank. 2- 5 X 20.000B = 5 X 150B i TH + 5 X xxkr i DK (og det er mere end de 35/40kr som for Visa/DK, 60kr tror jeg nok). Så noget er der sparet ved en gang overførsel fra DK til TH. Hertil kommer, at der er en kursforskel. Man får en bedre kurs ved overførsel, end når man hæver i en ATM. Der er også forskel på kursen i en ATM alt efter hvilket kort, man bruger. Visa giver, så vidt jeg husker, en lidt bedre kurs end Mastercard. Om det kan betale sig har for øvrigt ikke noget at gøre med, hvor ofte man er i Thailand. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/09-2012 15:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Bruge Danske Bank til ScB her i Thailand.. Tager altid 2 Danske Bank mere end dagen de afsendes af Banken for at komme frem til mig...Så sidste gang blev de sendt Fredag, og var her Tirsdag... Bliver de afsendt Mandag har jeg dem Onsdag, osv osv Har prøvet 1 gang de var her dagen efter, men kun den ene gang... Skifte selv til Danske Bank, da min gode "gammel" Jyske bank jeg har haft hele livet, ikke selv sendte penge til andre lande, også skulle det fra dem til Danske Bank, inden mine penge blev sendt til Thailand, total tid for det 6-8 dage, og Ekstra gebyr da det skulle igennem Danske Bank først... Findes der nogle på siden her der bruger Paypal til det ?? Har læst flere steder at flere og flere er begyndt på det.. Men har ikke selv tjek på PayPal, så kunne være rart hvis nogle havde nogle info om den metode... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.