Se indlæg
 Udskriv debat
Fuldmagt Forældremudighed til thai mor?
frederikshavn
Hej alle
Jeg er en thai mor udenperminent opholdstilladelse i Danmark. Jeg og min dansk mand har et dansk barn sammen.barnet blev født i danmark. Nu er vi snakker om skilsmisse. Min mand truer mig at jeg kommer til at miste vores barn. Men...men det tror jeg ikke på når han en gang for 4 år siden blev dømt som en Pædofil!
Er det nogen kan svare mig hvis jeg har ret til at tage mit dansk barn med hjem til Thailand?????
På forhånd tak
En bekymret thai mor

TG950
som udgangspunkt vil modern som regle altid få forældremyndighed for barnet, derom ingen tvivl.

ved en skilsmisse vil du have gode chancer for at blive i DK indtil barnet er voksen, DK skal som udgangspunkt tage hensyn til barnet's tarv, eneste ulempe vil dog være at du skal søge om forlængels gang til gang, med mindre du vil få permanent ophold.

dette kan du søge efter 5 års lovlig ophold, samt arbejde / uddanelse i 3 år ud af de 5 år.

min personlige mening vil være at det er åndsvagt at udrejse med barnet inden det evt. har afslutte en skoleuddanelse / uddannelse.

at du har en mand der er dømt for pædofili, tale jo også imod at han kan få forældremyndighed.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Anonym Bruger
Nu skal du lige huske på at der nok ikke er nogen af os der her har indsigt i den slags sager om lovgivningen på området. Men jeg har da kendskab til en pige der fik forældremyndighed og siden rejse hjem til Cambodia med sit barn.

Men der er ofte flere sider i sådan en sag for din mand vil også have ret til at se sit barn. Men som TG950 siger så tilfalder forældermyndigheden oftest til moderen, i denne sag er der så ydremere en pædofili dom til din mand der tæller for at han aldrig skal have lov til at være alene med jeres barn.

Men mit bedste råd til dig er at opsøge en af de muligheder der findes i Danmark for gratis retshjælp. Der kan du tale med en advokat som kan fortælle dig hvordan loven er og hvordan du er stillet. Jeg fandt denne liste med steder rundt omkring i danmark du kan få hjælpe. http://www.kritis...retshjaelp

AL 48
TomDK skrev:

Nu skal du lige huske på at der nok ikke er nogen af os der her har indsigt i den slags sager om lovgivningen på området. Men jeg har da kendskab til en pige der fik forældremyndighed og siden rejse hjem til Cambodia med sit barn.

Men der er ofte flere sider i sådan en sag for din mand vil også have ret til at se sit barn. Men som TG950 siger så tilfalder forældermyndigheden oftest til moderen, i denne sag er der så ydremere en pædofili dom til din mand der tæller for at han aldrig skal have lov til at være alene med jeres barn.

Men mit bedste råd til dig er at opsøge en af de muligheder der findes i Danmark for gratis retshjælp. Der kan du tale med en advokat som kan fortælle dig hvordan loven er og hvordan du er stillet. Jeg fandt denne liste med steder rundt omkring i danmark du kan få hjælpe. http://www.kritis...retshjaelp

Frederikshavn er ikke med på den liste.
--------------------------
Men her er en adresse i Frederikshavn:

Frederikshavn
Erhvervskontoret på Skolegade 8 - A
Åbent mandage mellem 16.30 og 17.30

Taget fra:
http://www.retssa...guide.php3

Tumut
Uden at kunne hjælpe, håber jeg bare at det hele løser sig i den retning du ønsker. Som de andre skriver, søg hjælp disse steder og du har vel også en sagsbehandler tilknyttet dig på kommunen og jobcenter, det har min kone, selvom hun ikke har haft noget at gøre med dem i 3 år

Spring til debat: