Se indlæg
 Udskriv debat
"Kristen" sekt
DeeJ
Hej Dansk Thai Website,

Et par af min kones veninder på Frederiksberg er i løbet af sommeren blevet involveret i en eller anden mindre gruppe, der kalder sig en kristen sekt.

Gruppen lyder mest af alt om Jehovas vidner med dommedag og afviselse af Darwin's evolutions teorier.

Det virker som om sekten går efter thaier og der er efter sigende flere medlemmer blandt højt ansatte på ambassaden i Hellerup.

De nye medlemmer er meget missionerende og overhælder min kone med lange taler om Gud og invitationer til alle mulige arrangementer.

De underuddannede thaipiger lader sig forbløffende hurtigt overbevise og det virker i det hele taget ret bekymrende.

Er der andre, der har hørt eller oplevet noget lignende ?

vh Dan
Redigeret af DeeJ d. 03/08-2012 14:08

Lung Yao
DeeJ skrev:

Hej Dansk Thai Website,

Et par af min kones veninder på Frederiksberg er i løbet af sommeren blevet involveret i en eller anden mindre gruppe, der kalder sig en kristen sekt.

Gruppen lyder mest af alt om Jehovas vidner med dommedag og afviselse af Darwin's evolutions teorier.

2)Det virker som om sekten går efter thaier og 3) der er efter sigende flere medlemmer blandt højt ansatte på ambassaden i Hellerup.

De nye medlemmer er meget missionerende og overhælder min kone med lange taler om Gud og invitationer til alle mulige arrangementer.

De underuddannede thaipiger lader sig forbløffende hurtigt overbevise og det virker i det hele taget ret bekymrende.

1) Er der andre, der har hørt eller oplevet noget lignende ?
vh Dan

1) Det har jeg ikke, men jeg kan undersøge det på Søndag på Wat Pa.
2) Kunne det tænkes at de har fundet ud af at mange af jer har døbt jeres børn i den kristen tro, og måske var der en mulighed for at "hverve tilhængere".
3) Det er nok en påstand der kræver bevis, da næsten hele stablen fra Ambassaden deltager AKTIVT i alle religiøse højtider på enten Wat Pa Copenhagen eller Wat Thai Stenløse.(men Jeg ville ikke afvise at måske et enkelt ansat er Kristen).
For info, min egen datter er ikke døbt. Hun må selv afgøre hvilken tro hun ville følge, som hun lyster.

.
Redigeret af Lung Yao d. 03/08-2012 19:30
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

DeeJ
Hej Lung,

Du må meget gerne prøve at vurdere hvor vidt dette har spredt sig ... jeg hører om et nyt medlem hver 3-4 dag ... det er faktisk småuhyggelig ... håber det løber ud i sandet snart.

Der er med sikkerhed en mand fra ambassaden indblandet i dette ... jobfunktion ukendt.

Min kone er heldigvis småirriteret overfor al denne Gud snak ... måske fordi jeg har indledt et lynkursus overfor hende i religiøse sekter såsom Jonestown (måske en anelse "over the top"Wink.

Ud af dem jeg kender, er der kun et enkelt døbt barn, så det er ikke fællesnævneren.

vh Dan

Skeptikeren
Jehova World Wide er en uhyggelig sekt, Hjerenvaskr sine medlemmer i en grad som nærmer sig Moon bevægelsen.

Desvære har de også de sidste år set sig varm på Thailand og har deres missionærer i næsten hver eneste by. Deres blad Vagttårnet bliver spredt (har dog set andre gå rundt og samle dem sammen igen straks efter). Har haft dem stående uden for Gaten hvor de bad om at tale med min hustru, da jeg fortalte dem at vi var troende Buddhister forsvandt de skyndsomt. De var en stor fed Farang med 2 små smukke thaipiger der bar hans pakkenelliker.

Jeg har senere set ham her i Villagen, hver gang iklædt nye gevanter, somme tider i gult munkedress somme tider i hvidt, sidst var han iført Harekriesna.

Ja religionen kan være iklædt mange løgne.

Håber sandelig at det bliver stoppet i Danmark, det har thaierne ikke fortjent, men det store problem er, efter det jeg har hørt, at de lokker dem med rigelige penge"gaver" og det er måske der, der skal sættes ind.

Skeptikeren

http://www.jumplink.dk/somrak
Joe
Skeptikeren skrev:

Jehova World Wide er en uhyggelig sekt, Hjerenvaskr sine medlemmer i en grad som nærmer sig Moon bevægelsen.

Desvære har de også de sidste år set sig varm på Thailand og har deres missionærer i næsten hver eneste by. Deres blad Vagttårnet bliver spredt (har dog set andre gå rundt og samle dem sammen igen straks efter). Har haft dem stående uden for Gaten hvor de bad om at tale med min hustru, da jeg fortalte dem at vi var troende Buddhister forsvandt de skyndsomt. De var en stor fed Farang med 2 små smukke thaipiger der bar hans pakkenelliker.

Jeg har senere set ham her i Villagen, hver gang iklædt nye gevanter, somme tider i gult munkedress somme tider i hvidt, sidst var han iført Harekriesna.

Håber sandelig at det bliver stoppet i Danmark, det har thaierne ikke fortjent, men det store problem er, efter det jeg har hørt, at de lokker dem med rigelige penge"gaver" og det er måske der, der skal sættes ind.

Skeptikeren

Hvori består det uhyggelige ved Jehovas Vidner? Det mest uhyggelige er dit indlæg, og at du kan være så ukonkret i din kritik & samtidig udnævne en skør farang, som svinger imellem flere forskellige religioner, til en slags repræsentant for Jehovas Vidner. Jeg er ikke ekspert på området, men jeg kender nok til den religion, til at vide at den aldrig ville acceptere den slags "religiøse udskejelser".

I bund og grund kan jeg acceptere alle religioner, så længe den ikke bliver ekstremistisk, og afføder vold. Lad os få en sober debat om forskelle og ligheder, og ikke lade frygt & uvidenhed styre os.

1viggovax
Lung Yao skrev:

DeeJ skrev:

Hej Dansk Thai Website,

2)Det virker som om sekten går efter thaier og 3) der er efter sigende flere medlemmer blandt højt ansatte på ambassaden i Hellerup.

1) Er der andre, der har hørt eller oplevet noget lignende ?
vh Dan

1) Det har jeg ikke, men jeg kan undersøge det på Søndag på Wat Pa.
2) Kunne det tænkes at de har fundet ud af at mange af jer har døbt jeres børn i den kristen tro, og måske var der en mulighed for at "hverve tilhængere".
3) Det er nok en påstand der kræver bevis, da næsten hele stablen fra Ambassaden deltager AKTIVT i alle religiøse højtider på enten Wat Pa Copenhagen eller Wat Thai Stenløse.(men Jeg ville ikke afvise at måske et enkelt ansat er Kristen).
For info, min egen datter er ikke døbt. Hun må selv afgøre hvilken tro hun ville følge, som hun lyster.

nu er der jo ingen jehovas vindene der kan arbejde i offentelig stillenger inden for politik,politi,indenrigd/udenrigs og aller der arbejder i ambasader er stvunget til at anderkende pågælde stats statsreligion his der skulle være en sådan person på thai ambasade er vedkommen dansker og vinduespusser eller rengørings ansat
.

DeeJ
Hej,

Vær så venlig ikke at ødelægge min tråd med at diskutere religion.

Mit problem består i at alting i min kones omgangskreds pludselig handler om Gud og dommedag, hvilket jeg personlig ikke gider spilde min tid på og heller ikke er specielt kontruktivt.

Jeg forsøger med denne tråd at få informationer om denne gruppe for at afklare deres hensigter ... ikke fordømme dem på forhånd.

vh Dan

HFD
DeeJ skrev:

Hej,

Vær så venlig ikke at ødelægge min tråd med at diskutere religion.

Mit problem består i at alting i min kones omgangskreds pludselig handler om Gud og dommedag, hvilket jeg personlig ikke gider spilde min tid på og heller ikke er specielt kontruktivt.

Jeg forsøger med denne tråd at få informationer om denne gruppe for at afklare deres hensigter ... ikke fordømme dem på forhånd.

vh Dan

Din tråd?? Du skriver i en debatforum om religion så må de da for pokker have lov at debatere om det, hvis du kun lige vil høre på dit personlige problem skulle du nok have opsøgt en privat detektiv i stedet. Læs dog de indlæg du kan bruge og spring resten over.

DeeJ
Du har ret HFD ... brød mig bare ikke om det småpersonlige angreb, der lå i Joe's indlæg.

Sådan noget udvikler sig hurtigt på dette site ... prøvede at tage det i opløbet.

sula
Joe skrev:

Skeptikeren skrev:

Skeptikeren

Hvori består det uhyggelige ved Jehovas Vidner? Det mest uhyggelige er dit indlæg, og at du kan være så ukonkret i din kritik & samtidig udnævne en skør farang, som svinger imellem flere forskellige religioner, til en slags repræsentant for Jehovas Vidner. Jeg er ikke ekspert på området, men jeg kender nok til den religion, til at vide at den aldrig ville acceptere den slags "religiøse udskejelser".

I bund og grund kan jeg acceptere alle religioner, så længe den ikke bliver ekstremistisk, og afføder vold. Lad os få en sober debat om forskelle og ligheder, og ikke lade frygt & uvidenhed styre os.

Hvori det uhyggelige bedtår ved jehovas vidner det er de ikke kan finde ud af at tage et nej for et nej, der var en dag de kom og bankede på havde set dem ud af vinduet så gad ikke at rejse mig før de råbte ind igennem brevkassen vi har set der er nogen hjemme, der måtte jeg sgu op og stå og læse dem teksten men det var fra en anden bog end den de læser og så det de tror de er bedre end alle andre.

Vil lige nævne i samme åndrdrah at jeg havde fortalt de samme som kom og bankede på at det ingen interesse havde med hensyn til de kom eller deres relegion.

Og samtidigt hvad er det for noget at hvis nogen melder sig ud er de også bandlyst hos familie jeg tror på religionsfrihed sålænge man ikke går og pådutter andre noget.

Lung Yao

Måske kunne det tænkes at det er dem her der har været på spil og ikke JVer:
Prøv at læse under : Trosgrundlag:

http://da.wikiped...Faderhuset
Guitar

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

DeeJ
Ja, ud fra deres trosgrundlag kunne det udemærket være Faderhuset.
Deres dommedags profetier er også tilplads afdæmpede.

Jeg har dog lidt svært ved at se hvordan du skulle få fodfæste i thai kredse.
Har medlemmer af Faderskabshuset ikke en slags fællesøkonomi ?
Den er der i hvert fald ikke mange Thaier, der hopper på.

Det ville dog give mening, hvis Faderhuset prøvede at gå andre veje ...
der er næppe mange danskere, der ville føle sig fristet til medlemsskab.

Lung Yao
Konen sagde (lidt modstræbende) at hun havde kendskab til nogle Thaier som skulle være blevet "omvendt" til den kristen tro. Hun var ikke meget for at kom med detaljer om det, da som så mange "konfliktsky" thaier ønskede hun ikke at få balade.
Dog fik jeg hevet ud af hende at det drejede sig om nogle "uligvægtige thai kvinder" med havde enten psykiske eller alkohol problemer. Jeg har mødt mange af slagsen i tidens løb på Wat Pa i Dragør, hvor munkene fungerede som "psykoterapeuter" for dem.

Jeg har dog lidt svært ved at se hvordan du skulle få fodfæste i thai kredse
Meget nemt, hvis som jeg skrev før at de havde diverse problemer, så nogle af dem fik "sjælelige trøst" hos disse kristne evangelister/missionærer omkring KBH hovedbanegården (også samlings sted for filipinske katolikker om Søndagen, ikke at De skulle have noget med sagen at gøre).

Har medlemmer af Faderskabshuset ikke en slags fællesøkonomi ?
Den er der i hvert fald ikke mange Thaier, der hopper på.
Ja, det er rigtigt, MEN det er ikke noget som de udbasunere med i starten af "jagten", men kommer først frem når fisken er halet ind i nettet.

.
Redigeret af Lung Yao d. 06/08-2012 13:31

on og kent
min erfaring med Thailandske kristne.
Er at de er baptister.
http://da.wikiped...tistkirken

Jeg har prøvet at spørge dem hvordan de kan støtte en kirke som åbenlyst diskriminerer forskellige racer, senest vil de ikke gifte negre,
http://www.b.dk/g...blive-viet

samt at negere asiater samt caucaser godt må deltage i gudstjenesten men skal sidde bagerst i kirken.
Dette bliver fuldstændigt ignoreret (da jeg ikke er kristen men ateist og jo ikke forstår deres tro)
de kan godt blive døbt da man ikke opfatter dette som en kirkelig handling( voksendåb ).
skal dog også her nævnes at de selvfølgeligt gerne modtager bidrag fra dem.Shock

lige lidt om deres økonomi
Uddrag af menighedens vedtægter: "ethvert medlem bør efter evne bidrage til menighedens økonomi".
Din månedelige indkomst er:xxxx - heraf foreslår Bibelen at du giver tiende.
10%

det er dog på ingen måde sikkert at det er de kristne du omtaler men kan nu godt minde om dem.

hilsen Kent

Spring til debat: