Se indlæg
 Udskriv debat
Indbrudstyve følger din ferie på Facebook.
Thomas72

http://politiken....-facebook/

Os der opdaterer ens status på fb, f.eks. hvor man befinder i Thailand. Skal være varsomme.
Selv har jeg under privatindstillinger indstille så det kun er mine fb-venner der kan læse mine statusopdateringer og det gælder også billeder.
Men ikke alle er lige varsomme, har selv læst statusopdateringer på andre fb-profiler som jeg slet ikke kender.
Under privatindstillinger kan men også skjule ens statusopdateringer for udvalgte fb-venner.
F.eks. er der en kendt tyv i min hjemby, som er på fb og når jeg klikker på vedkommendes, kan jeg se vi har 16 fælles venner.
Når jeg selv rejser til Thailand den 21. jan. næste år, har jeg tænkt mig at skjule mine statusopdateringer for de 16 venner.
Ellers vil jeg anbefale jer der er på fb, lige at tjekke privatindstillingerne.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Anonym Bruger
Kan ikke fatte at der anno 2012 er nogen der stadigvæk har en åben facebookprofil ....meget meget nemt at lukke den så det KUN er venner der kan se den.

Peder1968
Gedebukkemanden skrev:

Kan ikke fatte at der anno 2012 er nogen der stadigvæk har en åben facebookprofil ....meget meget nemt at lukke den så det KUN er venner der kan se den.

Der findes stadig mange mennesker som ikke har den store viden om computer. Selv i min aldersgruppe kender jeg nogen der knap nok kan finde ud af at komme ind i deres netbank....

Payanak
Lad os håbe, at han ikke kigger med her så Wink

THansen
Gedebukkemanden skrev:

Jeg kan så ikke fatte, at alt skal være så hemmeligt og har bevidst valgt at alle mine opslag på fb skal være offentlige.

Nu har jeg så også lige solgt alle mine ejendele og er flyttet til Bangkok, og risikoen for indbrud er derfor nok ikke så stor for mit vedkommende.

Åben profil eller ej så bør folk tænke lidt mere over hvad de slår op på fb.

Nirvana
Thomas72 skrev:

http://politiken....-facebook/

Os der opdaterer ens status på fb, f.eks. hvor man befinder i Thailand. Skal være varsomme.
Selv har jeg under privatindstillinger indstille så det kun er mine fb-venner der kan læse mine statusopdateringer og det gælder også billeder.
Men ikke alle er lige varsomme, har selv læst statusopdateringer på andre fb-profiler som jeg slet ikke kender.
Under privatindstillinger kan men også skjule ens statusopdateringer for udvalgte fb-venner.
F.eks. er der en kendt tyv i min hjemby, som er på fb og når jeg klikker på vedkommendes, kan jeg se vi har 16 fælles venner.
Når jeg selv rejser til Thailand den 21. jan. næste år, har jeg tænkt mig at skjule mine statusopdateringer for de 16 venner.
Ellers vil jeg anbefale jer der er på fb, lige at tjekke privatindstillingerne.
det er der for jeg ikke opratter en profil på Facebook
Come As You Are

Spring til debat: