Se indlæg|
Elefant-ridning er dødsens-farlig
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/06-2012 12:45
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
For tusindvis af danske turister er højdepunktet på ferien i Thailand en tur gennem junglen på ryggen af en tam elefant. Men elefantridning er bestemt ikke så hyggelig og ufarlig, som den umiddelbart ser ud. - Jeg kunne aldrig drømme om at sætte mig op på ryggen af en tam elefant. Jeg vil heller ikke lade min familie gøre det. Elefanter er livsfarlige og man ved aldrig, hvornår det slår klik i hovedet på dem, fortæller biolog og direktør Richard Østerballe fra Givskud Zoo til ekstrabladet.dk. I 1993 dræbte en elefant i Givskud Zoo omgående en gæst, som kravlede ind i buret til den. Gæsten mente, at han kunne tale med elefanten. Det kunne han ikke. - Elefanter er uforudsigelige. Man ved aldrig, hvad der sker i hovedet på dem. Lige pludselig slår de om og bliver aggressive. Det skal man bare vide, når man sætter sig op på ryggen af dem eller kommer tæt på dem, fordi man vil fodre dem med bananer, advarer biologen og eksperten i vilde dyr. Læs nærmere på: Zoo-direktør advarer: Elefant-ridning er dødsens-farlig Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 18/06-2012 13:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Og hvis man er så heldig at man kommer til at ride på en fredelig elefant - risikere man, at man dør af kedsomhed... Holder mig også altid fra elefantridning. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 18/06-2012 14:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
I Surin er der elefanter hver aften på gaden - kommer helt hen til bordene på udendørs restauranter... har tit tænkt på om det aldrig sker at det slår klik... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 18/06-2012 14:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Skulle ride Fra et sted udenfor Chiang Mai over noget bjerg til en landsby hvor kvinderne bærer lange snoede ringe om halsen. Der var ballade i elefantflokken, der var ingen der ville have mig og min veninde med, de syntes at jeg var for stor. Senere kom de strækkende med den største elefant de havde, den ville godt have os med, efter at jeg fodrede den med masser af bananer og sukkerrør. Spurgte dyrepasseren (chaufføren) hvad der pissede deres elefanter af? Det var når der var mange turister, og de skulle arbejde hver dag, det gjorde dem temmelig sure. Han forklarede "hvis de får en til to ugentlige fridage hvor de kunne få lov til at gå og hygge sig, så var de i ganske godt humør. |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 18/06-2012 15:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
ha ha!!!! jamen vandongo du er jo også en stor mand, jeg har personligt aldrig haft nogle problemer med ellefant ridning, og jeg har prøvet det så mange gange jeg gider det sgu ikke mere, men som regel har mahutten styr på sin ellefant men måden du siger pissede deres ellefanter af den var fandeme go .hils vi ses |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 18/06-2012 15:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
PATINYA skrev: ha ha!!!! jamen vandongo du er jo også en stor mand, jeg har personligt aldrig haft nogle problemer med ellefant ridning, og jeg har prøvet det så mange gange jeg gider det sgu ikke mere, men som regel har mahutten styr på sin ellefant men måden du siger pissede deres ellefanter af den var fandeme go .hils vi ses Hej gamle dreng, det er godt at se, at der er liv i dig. Den er go' nok, du ka' selv spørge Bo, jeg var kommet lidt bagud. Elefanter er faktisk meget kloge, men hold da kæft hvor er de sultne, og hold da kæft hvor er de nogle spækkerøve. Oplevede flere gange et forsigtigt bank bank på ryggen, vender sig om og glor på en snabel og et elefanthoved, forventer jo noget helt andet. ![]() Smutter afsted igen den 29 august, er lidt lun på koch chang denne gang. Fruen elsker strand og vand og lange gåture, og jeg elsker at se hende glad. Redigeret af vandango d. 18/06-2012 15:37 |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 18/06-2012 18:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Spurgte dyrepasseren (chaufføren) hvad der pissede deres elefanter af? Det var når der var mange turister, og de skulle arbejde hver dag, det gjorde dem temmelig sure. Han forklarede "hvis de får en til to ugentlige fridage hvor de kunne få lov til at gå og hygge sig, så var de i ganske godt humør Ha Ha. Minder lidt om mig og mine kollegaer på arbejdet. Har sgu aldrig tænkt på det, med at elefanter kan gå amok. Det er jo forfærdeligt store. Så en gang en unge, der var fornærmet over ikke at få bananer eller sådan noget. Den tyrede sten og store grene hen på taget af et hus. Og blev ved. Indtil den fik de bananer. |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 18/06-2012 19:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
tag et kig på youtube der er MASSER af eksempler....jeg kunne personligt aldrig finde på at sætte mig op på sådan et dyr....og slet ikke med en Mahout til at sidde og banke den i hovedet med sit tunge hakkejern.. |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 19/06-2012 06:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Ingen tvivl, det er farlige dyr. Lige som heste, hunde og forfærdeligt mange andre, især biler. Det er vist sjældent at det går helt galt. Man kan jo ikke undgå alting. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

den var fandeme go .