Se indlæg
 Udskriv debat
cimber konkurs
waree
Cimber Sterling begæret konkurs – alle flyvninger er foreløbigt aflyst

Bestyrelsen i Cimber Sterling har besluttet at begære selskabet konkurs, og der er derfor blevet indleveret konkursbegæring til retten i Sønderborg torsdag d. 3. maj 2012 kl. 06.30.

Konsekvensen er, at alle flyvninger fra det tidspunkt er aflyst. Hvis du derfor skulle have været af sted med Cimber Sterling i dag, vil det desværre derfor være forgæves at tage til lufthavnen. Vi beklager inderligt.

Cimber Sterling er registreret i Rejsegarantifonden. Det betyder, at du vil kunne få billetprisen refunderet, hvis du samtidig med købet af billetten har tilkøbt en konkursforsikring. Du vil blive kontaktet direkte af fonden. Hvis du befiunder dig i udlandet og har en konkursforsikring, vil du også kunne blive transporteret hjem gratis. Læs mere på Rejsegarantifonden.dk

Hvis du derimod er udlandet og ikke har tilkøbt en konkursforsikring, er rejsen beklageligvis tabt, og du må desværre selv bekoste alternativ hjemtransport.

Hvis rejsen er købt via et rejsebureau, er det rejsebureauet, der er ansvarlig for at sikre rejsens gennemførelsen. Kontakt rejsearrangøren for mere information vedr. refundering.

Har du betalt med internationalt kreditkort, kan du via din bank gøre indsigelser og derigennem se, om du kan få dine udgifter dækket. Har du derimod betalt med Dankort eller VisaDankort sidestilles betalingen med kontant betaling – og du ingen muligheder for at gøre indsigelser bortset fra at gøre dit krav gældende i konkursboet.

Vi skal igen beklage dybt.

Venlig hilsen

Cimber Sterling
--------------------
Angry

skulle være fløjet med dem cph-bll/bll- cph, må sku på togetCrying

patirak
Ja, det er sgu ikke godt. Men det måtte jo komme på et tidspunkt. Det er dyrt at drive et flyselskab i et land som Danmark - med høje lønninger, afgifter o.s.v. Se blot på SAS... konstante underskud...

pdrhan
Ja og samtidig lod de alle i god tro imorges som troppede op i lufthavnen før kl 8- de blev checket ind som normalt da CimberSterling intet ville have frem FØR børsen åbnede og det blev en realitet - checkin personalet havde også fået tys-tys fingeren,folk skulle checkes ind og betale overvægt mm selvom de fysik var gået konkurs - det er satme frækt at behandle "tidligere"kunder sådan...de skulle satme skamme sig!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Anonym Bruger
Ja, føj for en moral, eller mangel på samme.!

tingtong
hvis de har krævet diverse gebyrer efter 06.30 i morges, mener jeg der er basis for en retssag

jeg læste det kl 7.19

Cimber Sterlings ejere ønsker ikke længere at understøtte selskabet økonomisk. Derfor har bestyrelsen i selskabet besluttet sig for at begære selskabet konkurs, oplyser selskabet. Der indleveres konkursbegæring til retten i Sønderborg kl. 06:30 torsdag morgen, oplyses det. Redaktion Ritzau Finans, E-mail:,

natty
tingtong skrev:

hvis de har krævet diverse gebyrer efter 06.30 i morges, mener jeg der er basis for en retssag

Ja det er muligt, men spørgsmålet er vel hvem man skal føre retssag imod, konkursboet eller den ukrainske rigmand?
Jeg ville også blive skidesur, hvis jeg var blevet afkrævet diverse gebyrer, men de, i den store sammenhæng småbeløb, ville jeg ihvertfald ikke starte en retsag for at få tilbage.
Måske en sag for Forbrugerombudsmanden eller Forbrugerådet?
Men vil mene at der står større kreditorer i første række for at få penge.

Nu vil kuratorerne prøve at sælge "raske" dele af selskabet fra og på den måde få nogen penge ind, det er også derfor at personalet ikke er blevet fritstillet, og det skulle ikke undre mig hvis samme ukrainske rigmand køber de dele som fungerer, for derefter at slå det sammen med svenske Skyways, som han også ejer.

Umoralsk? tjah måske, men på den måde undgår han at smide flere penge ned i et bundløst hul, og fremgangsmåden skulle i princippet være lovligt.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

pdrhan
Folk var checket ind , inden kl 0800 og sad oppe i transithallen da de kunne se next info 0800 på skærmene hvor de så blev gjort opmærksom på det
..
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Spring til debat: