Se indlæg
 Udskriv debat
Thai søges til deltidsjob i bagsværd
Dingking
har oprettet en tråd før men fik ikke rigtig noget svar sidst.

krav han/hun skal kunne
være i et køkken med der er travlt en gang i mellem.
skal kunne finde ud af at forberede alt fra at skære grønsager til at lave forårsruller
betyder ikke så meget hun ikke kan så meget dansk, fordi den hun skal arbejde med kan sagtes thai :-D

thaikøknet ligger i bagsværd center lige ved siden af bagsværd station.

kan kontaktes på 21300028 eller 44448327

larschr5
Er det Nalymit thaikøkken? Vi bor faktisk med udsigt til restauranten og min kone har været forbi for et par uger siden for at sige hej og høre om der var mulighed for lidt arbejde.

Hvor mange timers arbejde vil der være om ugen? Tales der thai på et af telefonnumrene?

Dingking
du kan bare ringe der tales thai på begge nr. :-D

pdrhan
Og så skal der vel også gennemgåes et Hygiejnekursus.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

larschr5
Dingking skrev:

du kan bare ringe der tales thai på begge nr. :-D

Det har hun hermed gjort.

sudsakhon
Der skal gennemgåes et certifikatkursus i almen fødevarehygiejne, inden 2 måneder efter ansættelse.
Det er obligatorisk.
Kurset er på 24 timer, og afsluttes med en prøve.

Normalt er faglærte i DK undtaget fra dette kursus.
For udlændinge, skal kurset uanset tidligere uddannelse eller erfaring tages.
Grunden er, at kun danske uddannelser formodes at have de rette niveauer

Kurset findes faktisk på thai. men jeg kan med sikkerhed sige, at det ikke kan nås inden den 2 måneders periode.

jeg er den eneste i DK, der har licens til, med undervisning på thai at udstede de certifikater, og jeg er booket op indtil efter maj.
Desuden vil skolerne ikke køre kurset med under 14-16 deltagere.

Man kan også tage det på engelsk, og selvf. dansk.

Kan hun lidt dansk, er der mulighed for at tage kurset på nettet, med al den hjælp der kan findes.
Selve prøven foregår på en godkendt skole, uden hjælpemidler.

det positive er, at prøven ikke er særlig svær. men man skal jo kunne pensum (specielt fagtermer)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Er der nogen der kontrollere om personalet har gennemgået det gågældende kursus?

sudsakhon
Er der nogen der kontrollere om personalet har gennemgået det gågældende kursus?

Ja, ellers ville det næppe have nogen effekt,at der var omtalte krav.

Man skal dokumentere, med en kopi af certifikatat i egenkontrolprogrammet

larschr5
Sig mig en gang, mangler i noget at gå op i? Er det en Dansk-Thai taskforce i er ved at nedsætte så i kan blande jer i alt muligt der ikke vedkommer jer.

Der er slåen stilling op herinde og hvis i ikke har en interesse i at søge den, så bland jer udenom. Alt der andet i vil diskutere er en sag mellem arbejdsgiver og arbejdstager og ikke noget i behøver at bekymre jer om. Der findes SKAT og Fødevarestyrelsen til at sørge for at tingene foregår efter reglerne. Det behøver børnehaven herinde ikke blande sig i.

Lung Yao
larschr5 skrev:
Sig mig en gang, mangler i noget at gå op i? Er det en Dansk-Thai taskforce i er ved at nedsætte så i kan blande jer i alt muligt der ikke vedkommer jer.

Der er slåen stilling op herinde og hvis i ikke har en interesse i at søge den, så bland jer udenom. Alt der andet i vil diskutere er en sag mellem arbejdsgiver og arbejdstager og ikke noget i behøver at bekymre jer om. Der findes SKAT og Fødevarestyrelsen til at sørge for at tingene foregår efter reglerne. Det behøver børnehaven herinde ikke blande sig i.

Det har du fulstandigt ret i, men desvære er der mange Thaier og også danskere som ikke kender til alle regler, men måske skulle det oprettes en tråd der hedder :
Hvilke krav skal du opfylde når du søger et job i DK

Men da det her er et DEBAT Forum, kan du desvære ikke forhindre medlemmerne med ret eller uret at kommentere hvad der skrives her.
Vil du undgå at blive generet af "usagkyndige/usaglige kommentarer" , så ville jeg foreslå at du holder dig til PB korrespondance med tråd starteren.
Ikke noget kritik herfra, kun en venlig kommentar, selv om at i principet er jeg enig med dig.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

flyer
larschr5 skrev:

Slap lige af du!!!

Nu er tråden jo ikke lige oprettet kun til dig, jeg syntes da det er et meget relevant spørgsmål pdrhan stiller og en god infomation fra sudsakhon´s side af, det kunne jo være at der var andre der kunne drage nytte af de oplysninger, det er jo ikke alle der kan vide at du har styr på det hele.
Hvis alle svar skulle være 100% konkrete vil det nok blive et lidt kedeligt debat forum at færdes på.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

larschr5
Helt enig i at det er debatforum og at formålet selvfølglelig er at man skal debattere.  Og nej tråden er ikke oprettet kun til mig. 

Men læs venligst det allerførste indlæg, og svar mig på om trådstarter gerne vil starte en debat om hvilke kvalifikationer man skal have for at få et deltidsjob i et Thai køkken?

Der søges en medarbejder til en deltidsstilling. Det er ikke et debatoplæg, men en mulighed for dem der kunne være interesseret i stillingen. Derfor mener jeg det er fulstændig absurd at folk skal debattere dit og dat i en tråd hvis formål er rimeligt klart formuleret. 

sudsakhon
Jamen, fik trådstarter ikke hvad han ville? Modsat tidligere, da der ingen henvendelser var..

Og har den nye medarbejder ikke hygiejnebevis i forvejen (måske pga. dårlige eller manglende danskkundskaber)
er det måske en dejlig bonusviden at få....

I modsat fald, kan firmaet risikere en bøde på 5000 dask og en syrlig smiley, til at pynte op ved indgangen

(ja, for hænges den andre steder kan bøden pludselig fordobles)

flyer
larschr5 skrev:

Helt enig i at det er debatforum og at formålet selvfølglelig er at man skal debattere.  Og nej tråden er ikke oprettet kun til mig. 

Men læs venligst det allerførste indlæg, og svar mig på om trådstarter gerne vil starte en debat om hvilke kvalifikationer man skal have for at få et deltidsjob i et Thai køkken?

Der søges en medarbejder til en deltidsstilling. Det er ikke et debatoplæg, men en mulighed for dem der kunne være interesseret i stillingen. Derfor mener jeg det er fulstændig absurd at folk skal debattere dit og dat i en tråd hvis formål er rimeligt klart formuleret. 

Jo, du har da til dels ret og det er da ofte det der er årsag til at en tråd havner på galt spor.... Men det er ligeså meget tonen der får mig op af stolen... Men som sudsakhon skriver kommer der nogen gange lidt "bonusviden" ud af en mild afsporingGrin
Jeg håber trådstarteren og du/ din frue fik hvad I søgte, for det er da lækkert, hvis hun kun lige skal over vejen for at komme på job, så held og lykke med det.

God påske.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Spring til debat: