Se indlæg|
Dolk som souvenir i bagagen?
|
|
| Metten |
Lagt på d. 05/03-2012 03:09
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hej, er der nogen der ved om jeg kan tage en dolk med i den store bagage jeg har købt i Chiang Mai sunday marked? - Jeg skal til Bangkok på fredag, og mandagen efter, videre til Phuket og senere hjem til Danmark .. Er der nogen der ved hvor strikse de er med sådan noget? Og hvor meget der sker hvis de endelig skulle blive sure over det? Mvh. Metten |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 05/03-2012 03:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
En dolk over 7 cm koster vel 7 dages ophold på hotel gitterly men det er op til dig om du vil tage den risiko ved hjemkomsten Hilsen Cesse |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/03-2012 07:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Metten skrev: Hej, er der nogen der ved om jeg kan tage en dolk med i den store bagage jeg har købt i Chiang Mai sunday marked? - Jeg skal til Bangkok på fredag, og mandagen efter, videre til Phuket og senere hjem til Danmark .. Er der nogen der ved hvor strikse de er med sådan noget? Og hvor meget der sker hvis de endelig skulle blive sure over det? Mvh. Metten Du skal nok have en blankvåbentilladelse, men den skulle være nem at få hos politiet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 05/03-2012 09:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Robert Kronberg skrev: Metten skrev: Hej, er der nogen der ved om jeg kan tage en dolk med i den store bagage jeg har købt i Chiang Mai sunday marked? - Jeg skal til Bangkok på fredag, og mandagen efter, videre til Phuket og senere hjem til Danmark .. Er der nogen der ved hvor strikse de er med sådan noget? Og hvor meget der sker hvis de endelig skulle blive sure over det? Mvh. Metten Du skal nok have en blankvåbentilladelse, men den skulle være nem at få hos politiet. Hilsen, Robert Alle knive/dolke med en klingelængde over 12cm. er forbudt at indføre i DK. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 05/03-2012 11:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Mon ikke man må importere hvis man er i besiddelse af en blankvåbentilladelse/samler tilladelse ? Men til trådstarter , da du jo allerede er i Thailand er det nok ikke så nemt at gøre noget , og hvis du ikke har en samler tilladelse i forvejen er 100% ulovligt at indføre sådan en kniv/dolk .... om man bliver knaldet i tolden er så en anden sag , og om man vil løbe den risiko er jo op til en selv ... En mulighed for dig var måske at overlade kniven til en anden i CM , tage hjem og få en blankvåben tilladelse, og så importere dolken fra CM via post når du er i DK... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/03-2012 13:38
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg har indført sværd fra Thailand, og her var der ingen bemærkning, men det kan jo være, fordi de havde overset det. Mig bekendt skal man have en blankvåbentilladelse, hvis man har store knive i sit hjem (ikke redskaber), så når du alligevel skal have den, så spørg politiet, om du må indføre blankvåben i en kuffert. http://www.politi...3_1200.pdf Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 05/03-2012 16:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Du kan jo ta' den i håndbagageen--så kan du altid prale med at du har boet på Bangkok Hilton![]() Nej, sjov til side, det skal du nok ikke göre! Men det kommer vel også an på hvad det er for en kniv. Har rejst meget för i tiden med store dykkerknive og harpun--aldrig nogle problem. Uden for tråden!! En gang köbte jeg en stor harpun i Singapore for at leje lidt med i Maldiverne. Efter Maldiverne, fik jeg hjem den uden problem--måske fordi de ikke så den--ville så leje lidt hjemme og skyde mod et trä, ramte ikke träet, men havde fået linen rundt et finger--rev neglen af og tät på hele fingeret. Harpunen rög i kälderen--slet ikke sjovt at leje med harpur mere
Redigeret af ingolf d. 05/03-2012 16:27 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 05/03-2012 17:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
jeg plejer bare at sige det ved check in at jeg har knive i kufferten og at det er redskab til køkken brug så der er har hidtil ingen bøwl været En blankvåben tilladelse er gratis og kan fåes på politistationen mens man venter men den giver kun ret til blankvåben samling
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.