Se indlæg
 Udskriv debat
Misbrug af visa
Mingomango
I december var jeg et "smut" forbi Phuket (kata), bla sammen med en kammerat. Vi bruger begge både visa og mastercard, Han ringer så til mig i starten af januar, han er hjemme i DK, og jeg er i Isan. Hans visa er blevet spærret, da det også bliver brugt i Bolivia???? Jeg kommer hjem fra Thailand den 1 februar, og den 10 feb. bliver mit visa så spærret!!! der bliver DET brugt i bolivia????? Vi Har begge Danske Bank!! og det er kun småbeløb de hæver ml. 200 og 500 pr. gang
Det der undrer mig mest, det er den store forskel i datoerne???? Begge bliver først misbrugt EFTER vi er kommet hjem, og de er 1 1/2 md. forskel???? Men formoder da at de er blevet kopieret det samme sted i Phuket!!!!

Så prøv at tjekke kontoen hvis i har været forbi KATA i december

Mvh.
Flemming A.

NB. Mastercardet er ikke misbrugt!!!! og det eneste sted (udover atm) vi har brugt vores kort samtidig er på hotellet?????

Jeg har selv prøvet det du skriver, mit visa var brugt 3 gange efter hjemkomst til DK.

Det var simpenhen nogle kortsvindlere,der havde konstrueret en ny magnetstibe og dereefter brugt kortene rundt om i hele verden.

Det var ikke sket i Thailand,så derfor luk dit visakort ved hjemkomst og bestil en ny, så er man nogenlunde garderet, ja hold så øje med posteringerne på kontoen i tiden efter hjemkomst.

handy
en af mine venner som kommer her 3-4 md om vinteren har mistet 200.000 bath på sin th konto der stod 400 bath tilbage både hævekort samt bankbog har været med i dk banken kan se de er hævet i chang mai.....han ser aldrig en krone eller bath....kun held hvis man kan kalde det sådan er at han var ved at overføre flere penge da kursen på et tidspunkt var 5,96 men ville ha den op på 6 men så begyndte den at falde .....så eller var de også væk....så mit råd hvis man har mange bathøre på kontoen og man skal være længere i dk stop atm kortet og betal et kortgebyr eller ændre din pinkode i atm maskinen som det sidste før du forlader Thailand...MVH Handy

laodenmark
Mingomango skrev:

I december var jeg et "smut" forbi Phuket (kata), bla sammen med en kammerat. Vi bruger begge både visa og mastercard, Han ringer så til mig i starten af januar, han er hjemme i DK, og jeg er i Isan. Hans visa er blevet spærret, da det også bliver brugt i Bolivia???? Jeg kommer hjem fra Thailand den 1 februar, og den 10 feb. bliver mit visa så spærret!!! der bliver DET brugt i bolivia????? Vi Har begge Danske Bank!! og det er kun småbeløb de hæver ml. 200 og 500 pr. gang
Det der undrer mig mest, det er den store forskel i datoerne???? Begge bliver først misbrugt EFTER vi er kommet hjem, og de er 1 1/2 md. forskel???? Men formoder da at de er blevet kopieret det samme sted i Phuket!!!!

Så prøv at tjekke kontoen hvis i har været forbi KATA i december

Mvh.
Flemming A.

Og hvad er problemet ? har været ude for det samme flere gange med danske kort. Men stopper /afviser bare betalingen og skal skrive under på en erklæring om at jeg ikke har brugt/hævet pengene. og vupti pengene bliver sendt tilbage til kontoen.
Ser også nogen er blevet snydt på thai kort.men der ved jeg ikke hvordan reglerne er. men hvis det er som mit kasikornkort / debit så tro jeg ikke man har nogen beskyttelse.

NB. Mastercardet er ikke misbrugt!!!! og det eneste sted (udover atm) vi har brugt vores kort samtidig er på hotellet?????

Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Lung Yao
Mingomango skrev:
.....................................................................

Hvad med navnet på hotellet ? Just in case, for fremtidige gæster om at være opmærksom/påpasseligt ved brug at Visakort pågældende sted.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

natty
Det behøver ikke at være forretnimgens skyld, brugte engang mit Diners i Siam Paragon. Fik et brev om at de ville udskifte mit kort, efter jeg kom hjem, ikke fordi der var sket mystiske træk på mit kort, men fordi de mente at kommunikationsforbindelsen til SP var blevet hacket og derfra var der måske læst kortoplysninger. Der var af den årsag sket mystiske tranaktioner og på andre kort, og for at være på den sikre side skulle jeg have nyt kort. Ja det lyder mærkeligt, men det var hvad jeg fik fortalt.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Robert Kronberg
handy skrev:

en af mine venner som kommer her 3-4 md om vinteren har mistet 200.000 bath på sin th konto der stod 400 bath tilbage både hævekort samt bankbog har været med i dk banken kan se de er hævet i chang mai.....han ser aldrig en krone eller bath....kun held hvis man kan kalde det sådan er at han var ved at overføre flere penge da kursen på et tidspunkt var 5,96 men ville ha den op på 6 men så begyndte den at falde .....så eller var de også væk....så mit råd hvis man har mange bathøre på kontoen og man skal være længere i dk stop atm kortet og betal et kortgebyr eller ændre din pinkode i atm maskinen som det sidste før du forlader Thailand...MVH Handy

Jeg gætter på, at din ven havde et debitkort, og ikke et kreditkort, men hvis man nøjes med et ATM-kort, så er det vanskeligere, og ATM-kortet kan det samme, om end man ikke kan betale i supermarkedet og den slags, ligesom man ikke kan hæve i Danmark.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Mingomango
laodenmark: Der er nu ikke noget problem idet.... Banken dækker det hele!!!! Var ment som en opfordring til at man lige tjekkede sin konto!!!!! Ve' ik' hvordan de Thailandske banker har fokus på det?????

Spring til debat: