Se indlæg|
Lidt om Lebara og manden bag
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/02-2012 20:39
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg tror de fleste herinde er bekendt med eksistensen af Lebara som blandt andet tilbyder telefoni fra Danmark til Thailand til 9 øre til mobil og 6 øre til fastnet. Her er en lille historie om manden bag Lebara. Han kom til Norge med ingenting, men i dag er han god for en milliard kroner. Det var egentlig alt for koldt og frygtelig langt væk hjemmefra. Ikke desto mindre valgte 26-årige Rasiah Ranjith Leon i 1994 at søge asyl i Norge under en forretningsrejse. Det skulle vise sig at blive en god forretning for den unge tamiler med kone og børn hjemme i Sri Lanka. Og en god forretning for en masse af de indvandrede nordmænd, der brugte formuer på at ringe hjem til Nigeria, Pakistan og Sri Lanka. Sammen med to venner grundlagde Rasiah Ranjith Leon nemlig telefonselskabet Lebara, der tilbyder billig telefoni på tværs af landegrænser og i dag er milliarder værd. Efter at have fået asyl i Norge begyndte Rasiah Ranjith Leon at arbejde på McDonalds med at vaske toiletter. "For en times arbejde på McDonald's kunne jeg ringe hjem i tre minutter," siger Lebara-stifteren til norske Aftonposten. Der blev dog ringet lidt mere end tre minutter om måneden, og inden længe stod den unge tamiler med en regning på 50.000 norske kroner fra det norske teleselskab Telenor. Læs nærmere på: - Asylansøger blev milliardær (epn.dk) - Kom som asylsøker, ble milliardær (Aftenposten) - Lebara Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/02-2012 22:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hatten af for de dygtige iværksættere ![]() |
|
|
|
| Nakhon Sawan |
Lagt på d. 21/02-2012 03:10
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Man må tage hatten af for en dygtig mand som ser muligheden-Flere af dem. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 22/02-2012 03:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
På vej til og fra mit arbejde i Kastrup lufthavn, har Jeg tit sludret med flere forskellige medarbejdere fra disse nye popsmarte teleselskaber.... En grundlæggende filosofi, har for de fleste selskaber været, at sælge telefontrafik, ekstremt billigt, via bl.a. TDC(TeleDanmark)'s net! Når så kundekredsen er opbygget, opkøber TDC det tidligere meget lille telefonselskab, gerne til en meget høj pris, for TDC ønsker ikke at små selskaber dumber prisen i TDC's netværk, samtidig med at de har et kæmpe kundeunderlag, som TDC gerne vil have fat i.... Nu forstår Jeg meget bedre hvorfor der aldrig går udsalg i TDC's ydelser og hvorfor Jeg aldrig rigtig har haft råd til at være kunde hos TDC!!!! ![]() (Ja, Jeg er udmærket godt klar over at det ikke er sådan, LEBARA er konstrueret, men historien er da meget hyggelig i denne sammenhæng....) __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.