Se indlæg|
ADVARSEL: Opsigelse af kreditkort fra American Express og dertil tilknyttet rejseforsikring
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 20/01-2012 15:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
I går modtog jeg et brev fra Det danske Bank, hvori de meddeler mig at de ikke længere tilbyder kreditkort fra A E. Det gjorde ikke så meget da jeg brugte dsådan set aldrig og kun havde den kun som "forsikringskort", men der hvor der alligevel betyder noget er som de skriver: Hvad betyder det for dig: Dit kreditkort fra A E opsiges og lukker den 30 April 2012. - Forsikringerne på dit kreditkort fra A E ophører fra og med den 1 maj 2012. Det betyder, at rejser ikke er omfattet de nuværende rejseforsikringer på kreditkortet, hvis du er ude at rejse den 1 maj 2012 eller senere. Dog ville afbestillingsforsikringen forsat gælde for rejser der starter efter den 30 April 2012. Købsforsikringen og den supplerende købsgaranti på kreditkortet omfatter også køb, du har foretaget senest den 30 April 2012. - Har du betalt årligt kortgebyr...................................................... - Har du automatiske betalinger tilknyttet ......................................................... - Vær opmærksom på reservationer hvor dit kreditkort fra A E samtidigt bruges som identifikation af dig, f.eks. flybilletter og hotelreservationer. Her bør du kontakte leverandøren, f.eks. flyselskabet, og få etableret en anden form for identifikation af dig, typisk et andet kreditkort. - Husk at klippe ............................ American Express ville gerne informere dig om nye produkter.............................................. . Og i går aftes var jeg forbi min bank for at høre om alternativet, og fik at vide at jeg ville blive tilbudt et Mastercard (igen, da jeg havde een før som de så ændrede/erstattete det med en AE kort). Jeg skal lige have præciseret prisen på det nye kort idet NU gælder forsikringer tilknyttet Mastercard Guld kun Europa , skal man have en der dækker hele verden så bliver der Mastercard Platin og begge gælder for rejser op til 60 dage. Så langt så godt, Men så kommer vi til det kildent spørgsmål : PRISEN : på DDBs hjemmeside står der at MC Guld koster: Årligt kortgebyr 795 kr og Mastercard Platin til hele verden: Årligt kortgebyr 1.395 kr. mod MC Guld tidligere (hele verden) 595/495kr. Jeg ved ikke om de andre banker som måske havde en lignende aftale med American Express også ændrer/ophæver det. Det går jo "skidt igen" for bankerne m.h.t. indtjening på renter og henter lidt extra på nye eller forhøjet gebyrer selv om de skulle have haft en god resultat/afkast på aktiermarkedet i 2011. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/01-2012 16:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Lung Yao skrev: Jeg ved ikke om de andre banker som måske havde en lignende aftale med American Express også ændrer/ophæver det. Det går jo "skidt igen" for bankerne m.h.t. indtjening på renter og henter lidt extra på nye eller forhøjet gebyrer selv om de skulle have haft en god resultat/afkast på aktiermarkedet i 2011. . Danske Bank havde en aftale med Amex om at markedsføre og udstede Amex i Danmark. Ingen andre banker i DK udstedte kortet. Mht. til de nye gebyrer for Master udstedt af Danske Bank læste jeg på DBanks hjemmeside at prisen afhænger af hvilken kundegruppe man tilhører, men studerede det ikke nærmere da jeg ikke er kunde i banken. Men jeg synes nu det virker som nogle hampre priser. Jeg er Nordeakunde, Fordels+ kunde, og betaler derfor ikke noget for mit Master Guld, som har forsikring på hele verden og i 60 dage. Til gengæld skal rejsen være betalt med kortet. PS. "American Express ville gerne informere dig om nye produkter.............................................." Hvad står der egentligt i resten af teksten?, bare af nysgerrighed. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 20/01-2012 18:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
har du et Mastercard Gold i Nordea så dækker rejseforsikringen i hele verden, har lige tjekket det på nordea hjemmeside i dag |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

selv om de skulle have haft en god resultat/afkast på aktiermarkedet i 2011.