Se indlæg|
Visa - hvad er mulighederne?
|
|
| ben |
Lagt på d. 01/12-2005 19:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Min kammerat (35 aar gammel) vil gerne blive i Thailand, Bangkok i minimum 1 aars tid. Han skal ikke arbejde. Hvad er hans bedste mulighed for at opnaa et laengere varende visa? Et dobbelt tourist visa var det bedste jeg fik ud af en snak med den Thailandske ambassade i Hellerup da jeg selv var i samme situation. I andre lande (UK/USA) forstaar jeg fra Thaivisa.com at man for et 1 aars non-em o visa blot ved at krydse af i "visiting family and friends" nogle gange med et garanti brev (skrevet af hvemsomhelst - feks ens ven/familie i Danmark). Paa forhaand tak fra dem der ved noget (retirement, job og Thai spouse kan altsaa ikke bruges her). Skaal! |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 05/12-2005 14:31
|
Undskyld at jeg rykker den her til tops igen. Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med samme situation med visaansoegning paa Thai ambassaden i KBH? Skaal! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/12-2005 14:58
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Prøv konsultatet i Hvide Sande. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 05/12-2005 15:44
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
For at kunne soege om et 1 aarigt "O" visa skal du enten vaere Thai gift eller paa anden maade vaere tilknyttet til Thailand. Det er ikke nok du har en bekendt eller kaereste her. Cyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/12-2005 15:50
|
Hej, Clyde har ret - jeg overså, at du skrev O. Anyway, som sagt, prøv Hvide Sande for et One Year Multiply Visa B. Så skal du blot ud at vende fire gange. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 05/12-2005 16:17
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
One Year Multiply Visa B. Kan kun udstedes dersom ansoegningen er bilagt et brev med tilbud om arbejde eller anden tilknytning til en forretning/ virksomhed i Thailand. Der er ikke nok med et eller andet dumt brev skrevet af en tilfaeldig person. Men ok. jeg kaender tilfaelde hvor det er blevet udstedt uden nogen som helst documentation. Det skal dog siges at konsulater og ambassader er blevet bedt om at stramme op. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/12-2005 17:25
|
Hej, Jo, Clyde har ret, men så sent som en måned siden, af hvad jeg ved af, udstedte Hvide Sande et Multiply One Year Visa B uden nogen dikkedarer. Ring og snak med Ib. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 06/12-2005 05:50
|
Kronberg - tak for svaret - jeg vil foreslaa min kammerat Hvide Sande og vil faa arrangeret et invitationsbrev "pursue future business relationship" fra firma her hvilket rent faktisk vil vaere min kammerats situation. Skaal! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.