Se indlæg|
Navneændring
|
|
| Lm |
Lagt på d. 06/12-2011 17:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Nu vil konen have mit efternavn og have det registreret i Thailand. På Amphuret (Bangrak) siger de hun skal have et stykke papir fra vielses kontoret i Danmark, der giver hende tilladelse til at tage mit efternavn. Det lyder som som om de vrøvler. det kan ikke have noget med dem at gøre. Konen bor i Thailand. Jeg bor i danmark. Hvordan gør man? Nogen der ved det? |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/12-2011 17:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Lm skrev: Nu vil konen have mit efternavn og have det registreret i Thailand. På Amphuret (Bangrak) siger de hun skal have et stykke papir fra vielses kontoret i Danmark, der giver hende tilladelse til at tage mit efternavn. Det lyder som som om de vrøvler. det kan ikke have noget med dem at gøre. Konen bor i Thailand. Jeg bor i danmark. Hvordan gør man? Nogen der ved det? Hvis i registreret gift , skal i bare henvende jer på amphur og skifte navn. Bare medbring vielses attesten. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/12-2011 06:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Hvis vielsesattesten er paa dansk, skal den oversaettes til Thai/Engelsk og verificeres paa den thailandske ambassade i Danmark vil jeg tro. Paa Amphur vil man udstede et bevis for aendring af navn (paa Thai) og saa skal der laves nyt ID kort samt nyt pas. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 07/12-2011 08:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
hugoboerge skrev: Hvis vielsesattesten er paa dansk, skal den oversaettes til Thai/Engelsk og verificeres paa den thailandske ambassade i Danmark vil jeg tro. Paa Amphur vil man udstede et bevis for aendring af navn (paa Thai) og saa skal der laves nyt ID kort samt nyt pas. der tager du fejl, de må lave nyt id-kort ja, men i deres pas stemples bare ind at de har ændret efternavn, men det skal igennem paskontoret i bangkok, og kopi af vielses attest må vedlægges, og evt, oversættes hvis vielsen har foregået i dk. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 07/12-2011 08:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
carstenj skrev: hugoboerge skrev: Hvis vielsesattesten er paa dansk, skal den oversaettes til Thai/Engelsk og verificeres paa den thailandske ambassade i Danmark vil jeg tro. Paa Amphur vil man udstede et bevis for aendring af navn (paa Thai) og saa skal der laves nyt ID kort samt nyt pas. der tager du fejl, de må lave nyt id-kort ja, men i deres pas stemples bare ind at de har ændret efternavn, men det skal igennem paskontoret i bangkok, og kopi af vielses attest må vedlægges, og evt, oversættes hvis vielsen har foregået i dk. Min kone skulle have nyt ID + et NYT PAS de stempler ikke bare i det, og jeg skulle også have nyt pas da jeg fik hendes efternavn som mellem navn, ellers ville jeg få problemer med mit visa Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/12-2011 09:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
carstenj skrev: hugoboerge skrev: Hvis vielsesattesten er paa dansk, skal den oversaettes til Thai/Engelsk og verificeres paa den thailandske ambassade i Danmark vil jeg tro. Paa Amphur vil man udstede et bevis for aendring af navn (paa Thai) og saa skal der laves nyt ID kort samt nyt pas. der tager du fejl, de må lave nyt id-kort ja, men i deres pas stemples bare ind at de har ændret efternavn, men det skal igennem paskontoret i bangkok, og kopi af vielses attest må vedlægges, og evt, oversættes hvis vielsen har foregået i dk. Jeg ved ikke om reglerne har aendret, men min kone fik nyt pas, der blev ikke naevnt noget om at aendre navn i det gamle pas, saa jeg ved ikke om jeg tager fejl ? |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 07/12-2011 09:42
|
hugoboerge skrev: carstenj skrev: hugoboerge skrev: Hvis vielsesattesten er paa dansk, skal den oversaettes til Thai/Engelsk og verificeres paa den thailandske ambassade i Danmark vil jeg tro. Paa Amphur vil man udstede et bevis for aendring af navn (paa Thai) og saa skal der laves nyt ID kort samt nyt pas. der tager du fejl, de må lave nyt id-kort ja, men i deres pas stemples bare ind at de har ændret efternavn, men det skal igennem paskontoret i bangkok, og kopi af vielses attest må vedlægges, og evt, oversættes hvis vielsen har foregået i dk. Jeg ved ikke om reglerne har aendret, men min kone fik nyt pas, der blev ikke naevnt noget om at aendre navn i det gamle pas, saa jeg ved ikke om jeg tager fejl ? hvis passet er tæt på udløbs-datoen vil de jo nok vælge at udstede et nyt pas, men da min kone skiftede navn fik hun stemplet i passet og udfyldt med både tidligere og nyt navn, men da var der også over 5 år til udløbs-dato. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 07/12-2011 09:47
|
carstenj skrev: hugoboerge skrev: carstenj skrev: hugoboerge skrev: Hvis vielsesattesten er paa dansk, skal den oversaettes til Thai/Engelsk og verificeres paa den thailandske ambassade i Danmark vil jeg tro. Paa Amphur vil man udstede et bevis for aendring af navn (paa Thai) og saa skal der laves nyt ID kort samt nyt pas. der tager du fejl, de må lave nyt id-kort ja, men i deres pas stemples bare ind at de har ændret efternavn, men det skal igennem paskontoret i bangkok, og kopi af vielses attest må vedlægges, og evt, oversættes hvis vielsen har foregået i dk. Jeg ved ikke om reglerne har aendret, men min kone fik nyt pas, der blev ikke naevnt noget om at aendre navn i det gamle pas, saa jeg ved ikke om jeg tager fejl ? hvis passet er tæt på udløbs-datoen vil de jo nok vælge at udstede et nyt pas, men da min kone skiftede navn fik hun stemplet i passet og udfyldt med både tidligere og nyt navn, men da var der også over 5 år til udløbs-dato. yderligere da hendes pas så var tæt på udløb, fik hun på ambassaden i oslo stemplet 5 års forlængelse i passet, så jeg tror at de er lidt flexible omkring disse ting. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.