Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
vielsesringe
|
|
| Malle12 |
Lagt på d. 03/11-2011 15:16
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
hey.. Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg snart skal til Thailand og forloves. Hvordan er mulighederne for at købe vielsesringe i Thailand, (Chiang Mai) kan man også købe ringe som i danmark, eller er det et helt andet marked? og hvad er prisen, kan det betale sig at købe ringe i Thailand? I tilfælde af, at jeg købe ringe i danmark, kan man så godt tage dem med til thailand uden problemer i forhold til told m.m..? håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak.. mvh. Malle |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 03/11-2011 15:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Malle12 skrev: hey.. Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg snart skal til Thailand og forloves. Hvordan er mulighederne for at købe vielsesringe i Thailand, (Chiang Mai) kan man også købe ringe som i danmark, eller er det et helt andet marked? og hvad er prisen, kan det betale sig at købe ringe i Thailand? I tilfælde af, at jeg købe ringe i danmark, kan man så godt tage dem med til thailand uden problemer i forhold til told m.m..? håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak.. mvh. Malle Købe ringene i Danmark, så er du sikker på, at ægteskabet ikke holder længe............Nej undskyld (joke) Thai girl like thai gold...Så du bør købe ringe i TH, da de ikke regner vores guld for noget. Der er masser af guldforretninger alle vegne, og du betaler dagspris for ringe/vægt. Der kommer nok flere kommentarer om dit spørgsmål, så jeg vil ønske hedl og lykke. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| kennyth |
Lagt på d. 03/11-2011 18:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 51 |
Guldet er iøvrigt generelt også billigere som færdigt produkt i TH end i DK, pga de lave arb lønninger. Tillykke og alt held og lykke! MVH
|
|
|
|
| Lm |
Lagt på d. 03/11-2011 18:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Nu vi er igang med guld ringe. Er der nogle der kan oplyse hvad Thai guld består af. Det ligner jo ikke det guld du køber hos en dansk guldsmed. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 03/11-2011 19:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej LM Du kan læse lidt om Thai guld her www.thai.nu/thaiguld Kim
|
|
|
|
| Lm |
Lagt på d. 03/11-2011 19:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej kim Tak for linket. Med den renhed Thai guld har, må det siges at være billigt i forhold til danske guldsmedes priser, hvor prisen som jeg ser det mest, er bestemt af designet, eller designeren. Min kæreste siger da også, at hun altid kan sælge sit guld tilbage til butikken, til guldets dagspris. |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 03/11-2011 19:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Lm skrev: Det kan man til hver en tid :-)
Hej kim Tak for linket. Med den renhed Thai guld har, må det siges at være billigt i forhold til danske guldsmedes priser, hvor prisen som jeg ser det mest, er bestemt af designet, eller designeren. Min kæreste siger da også, at hun altid kan sælge sit guld tilbage til butikken, til guldets dagspris. ![]() |
|
|
|
| Malle12 |
Lagt på d. 03/11-2011 22:00
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Jeg prøve lige igen... Jeg er enlig ikke så vild med Thai Guld, og vil gerne købe en ring som de er i Danmark. kan man også købe det i Thailand? eller har de kun Thai guld. mvh. Malle |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/11-2011 22:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Malle12 skrev: Jeg prøve lige igen... 1) Jeg er enlig ikke så vild med Thai Guld, og vil gerne købe en ring som de er i Danmark. 2- kan man også købe det i Thailand? eller har de kun Thai guld. mvh. Malle 1- Som flere har allerede påpegede, det er Thaier tilgengæld. 2- JA, det kan du, men du ville desvære erfare at det er ikke sikkert at det bliver "værdsat" at dine kommende familie. Måske ikke hende selv, da det ville stadigt være en personlig gave fra DIG, men hendes pårørende ville nok opfatte det anderledes(såsom måske "nærighed" ). Andre læsere her kan måske hjælpe dig med Hvor du kan købe det hen. Pøj-pøj. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 04/11-2011 02:54
|
Malle12 skrev: Jeg prøve lige igen... Jeg er enlig ikke så vild med Thai Guld, og vil gerne købe en ring som de er i Danmark. kan man også købe det i Thailand? eller har de kun Thai guld. mvh. Malle Malle,,,,læs mit indlæg igen. At du ikke kan med thai guld er én ting, men thaier det er noget andet. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 04/11-2011 02:58
|
Der står noget om thaiguld herinde på debat forum et sted, men jeg kan bare ikke lige finde det. Det er så rodet og finde tidligere indlæg efter min mening. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| kennyth |
Lagt på d. 04/11-2011 04:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 51 |
Malle12 skrev: Jeg prøve lige igen... Jeg er enlig ikke så vild med Thai Guld, og vil gerne købe en ring som de er i Danmark. kan man også købe det i Thailand? eller har de kun Thai guld. mvh. Malle Evt kunne du jo bestille 2 ringe i samme design. Din i "normal" guld, og hendes i thai guld ? Så er alle jo glade ![]() Du skal bare forberede dig på lidt ventetid hvis du ønsker 18k norml guld, da det ikke er sikkert det er på lager. MVH
|
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 04/11-2011 04:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Farang guld gider de ikke. Men Hvidguld med diamanter er ok. Har selv købt en Bl.a i Robinson til min samt også taget en med fra Danmark. Har aldrig hørt at nogen der havde problemmer med tolderne grundet et smykke. Hvordan skulle de også kunne finde en lille ring? Men tillykke med forlovelsen og held og lykke vedr. søgningen på den rette ring.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| Yello |
Lagt på d. 04/11-2011 12:01
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Det kan absolut betale sig at købe ringene i Thailand. Vi købte ringe i Phuket Town, det er et par år siden nu, Thai guld?, ja det vil sige 23 karat (finguld). Prisen var for begge ca. 28.000 bath. De har i hvert fald også 18 karat, hvilket må anbefales. 23 karat er simpelthen for blødt. Selvom ringene er ret tykke holder de ikke faconen. |
|
|
|
| bk |
Lagt på d. 04/11-2011 14:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 64 |
Malle...... Hvis du er nød til at tænke over om du kan snige dig udenom ved at købe guld i dk, og spare lidt penge på den måde...... så bør du måske vente et år eller to med at tage til Thailand......... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/11-2011 14:57
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det er min erfaring, at vestlige guldringe, der er købt i Thailand, har en dårligere legering og derfor er mere modtagelige for ridser og hakker. Det ses dog ikke så meget på en diamantring, men vil ses tydeligere på en mere traditionel vielsesring (der jo drejer rundt). Bemærk i øvrigt, at man skal passe på diamanter, hvis man ikke har forstand på det, da der er mange forskellige kvaliteter, udover karat. De billige glimter fx ikke og bliver gule under et lysstofrør. Dog vil nogle thaiere hellere have en stor diamant af dårlig kvalitet end en lille til samme pris af god kvalitet... Det kommer an på kvindens baggrund og præferencer, om hun foretrækker en diamantring, en dårlig formstøbt thaiguldring eller en designerring. Min første Thaikone fik en helt traditionel og almindelig dansk guldring, men fik så indsat en diamant på hver bryllupsdag. Den glimtede altså mere og mere og var samtidig stærk. Dog er jeg klar over, at thaiere elsker at vise deres store diamantring frem (gul eller ej), når de lige er blevet forlovet/gift... Det, jeg vil sige, er, at jeg altid har talt med min(e) kommende forlovede/kone, hvilken slags ring hun og vi foretrak. Altså spørg hende, da hun ved det meget bedre, eller alle os på DTW, om end du måske kan få et "hint" fra de forskellige svar her i tråden. Held og lykke. Hilsen, Robert |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 05/11-2011 01:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
det er altså ikke helt rigtigt det i skriver. min kone vil kun falang guld "18k" hun syntes både design og guld er pænere. spørg den kæreste om hvad hun helst vil have, sådan bare for husfredens skyld prasat |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 05/11-2011 12:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
prasat skrev: det er altså ikke helt rigtigt det i skriver. min kone vil kun falang guld "18k" hun syntes både design og guld er pænere. spørg den kæreste om hvad hun helst vil have, sådan bare for husfredens skyld prasat Jo, for største parten af kvinder i Thailand, men der findes heldivis nogle som din og min egen kone, som betragter smykkernerne ud fra deres affektions eller kunstnerisk værdi, og ikke som et 200% fremtidigt sikkret investering. (især generationen som er i dag 45+, igen ikke alle men majoriteten). Mine erfaringer i de sidste 20 år. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 05/11-2011 15:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 252 |
Da jeg i sin tid ville købe ringe til min kone og mig, sagde min kone: De ringe som vi skal have, dem køber jeg. Hvis du kommer og vil købe, så bliver de bare dyrere. Jeg troede ikke rigtig på hende, men hun sagde: Vi er enige om hvilke ringe vi skal have ikke? Jo sagde jeg. Fint, du får en pris i en forretning, og jeg får en pris i en forretning, så ser vi hvis pris der er bedst. Hun sparede os for 18.000 Baht. Så der er godt med en fornuftig og økonomisk kone. ![]() Så måske skulle du lade din kommende kone bestemme? Fortsat god weekend til alle. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 05/11-2011 15:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
kimkingo skrev: mystisk alle priser står der jo- dagens kurs. , priserne er jo beregnet på vægten .
Da jeg i sin tid ville købe ringe til min kone og mig, sagde min kone: De ringe som vi skal have, dem køber jeg. Hvis du kommer og vil købe, så bliver de bare dyrere. Jeg troede ikke rigtig på hende, men hun sagde: Vi er enige om hvilke ringe vi skal have ikke? Jo sagde jeg. Fint, du får en pris i en forretning, og jeg får en pris i en forretning, så ser vi hvis pris der er bedst. Hun sparede os for 18.000 Baht. Så der er godt med en fornuftig og økonomisk kone. ![]() Så måske skulle du lade din kommende kone bestemme? Fortsat god weekend til alle. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.