Se indlæg|
TESTAMENT: Særbørn m.m.
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/10-2011 17:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
I forbindelse med oprettelse at en testament er der visse regler som ikke mange er bekendt med, og det drejer sig om lovgivningen m.h.t. : Mine + Dine og vores fælles børn arve rettigheder. Som skrevet i forbindelse med at sikkre mine kone i fremtiden efter min (uungåelig) bortgang, kontaktede jeg en sagfører for at oprette en testament. Jeg var klar over at min kone kunne sikkres den "største del" af kagen og at mine sære børn i tilfælde af afvisning at hun skulle forsat sidde i "uskiftet bo", kunne begrænses til kun at de kun ville arve deres "tvangsarv". Hendes egne sære børn har INGEN krav efter mig. MEN, det som kom bag på mig og som JEG ikke havde skænket en tanke, var at i tilfælde af hendes bortgang før mig, så ville hendes særbørn gøre krav i deres moders andel af vores fælles bo, selv om jeg ejede 80% af det inden ægteskabet og havde ikke oprettet en Særeje eller Ægtepagt og har intet ønske derom. Mine egne særbørn har ingen arve muligheder der, kun vores fælles barn/børn. Dem som ville gerne sikkres mest muligt, SKAL enten oprette en ægtepagt inden indgåelse af ægteskabet eller oprette en særeje senere. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/10-2011 11:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
En væsentlig ændring i den nye arvelov er muligheden for øgedet "testationskompetence". Det betyder retten til frit at testere over sin efterladte formue, og mulighed for at begrænse tvangsarven til børn. Herefter kan den efterladte partner stilles væsentligt bedre økonomisk. MEN.... Jeg vil lige henlede opmærksomheden på de par, som opretter ægtepagt efter THAI lov. (ikke testamente, som er et "personligt" dokument) Der gælder MODSAT I DANMARK særlige regler når der er oprettet ægtepagt EFTER regestregingen ved Amphur. (Ægtepagten indskrives i registreringen). Det er efter thai lov muligt, at ændre aftaler indgået efter registreringen. Aftaler indgået før registreringen kan ikke ændres uden tilladelse fra retten |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 19/10-2011 18:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Hvornår er den nye arvelov kommet ? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/10-2011 18:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Den nye arvelov trådte i kraft den 1.1.2008 Læs selv her for detaljer: http://www.domsto...velov.aspx |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.