Se indlæg|
Opdragelse
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 12/09-2011 14:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Jeg havde en snak med mine kone igår omkring de danske regler. Man må jo ikke slå børn i Danmark men hun mente bestemt at det var lovligt at gøre i Thailand både i Skolen og rent privat. Er der nogen af jer der kan bekræfte at du godt må slå børn i Thailand ? |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 12/09-2011 14:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Hej! Vi har også haft den samtale tidligere-nu spurgte jeg hende så lige igen og hun siger, at du må gerne daske barnet en lille en-men selvfølgelig ikke voldsomt-det nogen kalder opdragene. |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/09-2011 15:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
NoiNarak skrev: Hej! Vi har også haft den samtale tidligere-nu spurgte jeg hende så lige igen og hun siger, at du må gerne daske barnet en lille en-men selvfølgelig ikke voldsomt-det nogen kalder opdragene. Mon ikke det bare er en opfattelse af børneopdragelse og intet har med lovgivning at gøre. Revselses retten I skolen er, mener jeg afskaffet for ikke mange år siden, men i hjemmet er der vist ikke lovgivet om noget. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 12/09-2011 15:59
|
yan skrev: [quote]NoiNarak skrev: Hej! Vi har også haft den samtale tidligere-nu spurgte jeg hende så lige igen og hun siger, at du må gerne daske barnet en lille en-men selvfølgelig ikke voldsomt-det nogen kalder opdragene. Mon ikke det bare er en opfattelse af børneopdragelse og intet har med lovgivning at gøre. Revselses retten I skolen er, mener jeg afskaffet for ikke mange år siden, men i hjemmet er der vist ikke lovgivet om noget.[/quote Mon ikke dette bare er en personlig opfattelse-der intet har med lovgivning at gøre. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 12/09-2011 16:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Nang siger at forældrene har lov, men ikke lærene i skolen. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 12/09-2011 17:05
|
Ja, men Hugo-du kan jo nok høre hvad han siger-at det bare er en opfattelse og ikke lovgivning-hvorefter han selv kun kommer med en personlig mening om, hvordan det hænger sammen. Det er en fin form for logik,syntes jeg-det andre siger er ikke ok-hvorefter han gentager vores og så er det bare ok. |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/09-2011 18:25
|
|
NoiNarak skrev: Ja, men Hugo-du kan jo nok høre hvad han siger-at det bare er en opfattelse og ikke lovgivning-hvorefter han selv kun kommer med en personlig mening om, hvordan det hænger sammen. Det er en fin form for logik,syntes jeg-det andre siger er ikke ok-hvorefter han gentager vores og så er det bare ok. Har jeg trådt på dine ligtårne, eller er du bare negatv? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/09-2011 21:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
I Thailand er der ingen lovgivnig, der for hindre dig at daske dit barn en på hovdet, eller r...n! Men mishanling af barnet er ulovligt, som de fleste andre steder i verden! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 12/09-2011 22:37
|
yan skrev: NoiNarak skrev: Ja, men Hugo-du kan jo nok høre hvad han siger-at det bare er en opfattelse og ikke lovgivning-hvorefter han selv kun kommer med en personlig mening om, hvordan det hænger sammen. Det er en fin form for logik,syntes jeg-det andre siger er ikke ok-hvorefter han gentager vores og så er det bare ok. Har jeg trådt på dine ligtårne, eller er du bare negatv? Begge dele Yan.Hvad er det for en gang ævl at komme med-først skrive,at det jeg skriver,bare er en opfattelse og intet har med lovgivning at gøre -for derefter at komme med din personlige mening om, hvordan det er-som om det var bedre. Dernæst har jeg bemærket,hvordan du bare gennem de sidste dage har angrebet alt og alle-bare ventet på at en stavede forkert eller noget.Du har ligefrem siddet og studeret det forum,for at kunne fastslå, at Vandango er medlem-bare for at have noget at skyde med-som alligevel intet har med hele historien(indlægget) at gøre. Så ja-jeg er lidt negativ! |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 13/09-2011 02:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
jesperfrb skrev: I Thailand er der ingen lovgivnig, der for hindre dig at daske dit barn en på hovdet, eller r...n! Men mishanling af barnet er ulovligt, som de fleste andre steder i verden! Ja, Thailand er efterhånden et forholdsvis civiliseret land.... Dette indlæg kan indeholde forholdsvis meget ironi!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/09-2011 11:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
yan skrev: NoiNarak skrev: Hej! Vi har også haft den samtale tidligere-nu spurgte jeg hende så lige igen og hun siger, at du må gerne daske barnet en lille en-men selvfølgelig ikke voldsomt-det nogen kalder opdragene. Mon ikke det bare er en opfattelse af børneopdragelse og intet har med lovgivning at gøre. Revselses retten I skolen er, mener jeg afskaffet for ikke mange år siden, men i hjemmet er der vist ikke lovgivet om noget. Hvis du mener her i DK, så tager du gruefuld fejl.(i Thailand kan jeg ikke udtaler mig om) . Det eneste forskel er at som regel i hjemmet er det "skjult" og ikke kan bevises/bevidnes, medmindre at barnet har nogle blå mærker næste dag på skolen eller at barnet "anklager dig/jer" for vold mod mindreårrige. For 4 år siden skulle jeg stå "skoleret" på politistationen og truet med dit og dat, fordi papdatteren sladrede til en venindes mor at hun var bange for mig og at Jeg, havde slået hende. Hun fordrejede bare sandheden, for det første at JA, jeg daskede hende med et stykke A4 papir (ikke pap) fordi hun løj mig lige i ansigtet om at hun skulkede fra skolen og det var første gang at jeg havde løftet hånd overfor hende. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/09-2011 12:24
|
|
Lung Yao. I danmark har det snart været forbudt at slå børn i mange år, først fjernede man revselsen i skolen siden i hjemmet. I 1966-67 blev der vedtaget og gennemført en lovgivning, der gjorde det ulovligt at anvende korporlig afstraffelse af børn i skolen, og så fra 1997, blev det utvetydigt gjort forbudt at slå sine børn. Sverige som er foregangsland på dette område forbød allerede børneafstraffelse i 1979. ( var engang i Sverige hvor jeg tog alvorlig fat i min datter i et supermarked, uden at slå. Jeg troede faktisk at jeg var meget tæt på at få tæv selv. svenskerne var helt hysteriske.) Det jeg husker i Thailand var at koporlig afstraffelse af børn i skolen blev forbudt under regeringen, Abhisit Vejjajiva så det må være efter 2005, hvor han kom til magten. Og kommer man meget ude i de små samfund, ja så tror jeg, at selv revselsretten over konen stadig er tilladt. Sker ofte i forbindelse med indtagelse af for meget Lao khao. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.