Se indlæg
 Udskriv debat
Roy Kra Tong d. 12-11- 2005 i Dragør templet
falang yao
Hi folks,

Om lidt kommer der lidt (meget) forsinket info om dagens begivenheder i morgen lørdag d. 12-11 i Dragør Templet.
- Ka Ting med deltagelse af H. E. den Thailandske Ambassadør i DK.
-Loy Kra Tong

Forsættelse følger snart.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

christian-s
Ja, min kone spurgte om ikke det blev fejret i thai-templerne i DK? Hun havde set reklamer for lignende arrangementer i Sverige og Tyskland på satelit-TV-stationen TGN (Thai Global Network).
Nå, men nu er hun midlertidigt hjemme i Thailand igen og jeg har selv i mellemtiden planlagt noget andet (backgammonturnering i Malmø)
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

falang yao
Hi folks,
Det havde været være end at besøge tandlægen.

De oplysninger jeg kunne få var at det vil være det sædvandigt prædikken fra Long Phra Somsak, fra 9-10 tiden og ved 11 tiden vil forsamlingen give deres "ofre" til munkene, som så vil intage deres frokost. Gæsterne vil selv spise, og kl. ca. 13 vil H.E. Mr. Chaisiri Anamarn, ambassadør i Danmark overrække munkene en gave fra den thailandske konge i form af noget stof til at lave munkedragter af.
Dererfter vil det blive afholdte en konkurence for at kåre Miss Loi Kratong i DK , i Senior og Junior kategorier.

Jeg beklager dybt den sene og mangefulde information om begivenheden. (ikke noget nyt) Jeg vil prøve i morgen og se om jeg kunne overtale Long Phra eller hans stedfortræder til at skrive lidt i DTW når der sker noget af interesse for den thailandske koloni i DK.

P.S.: Er der nogle "sagkyndige", som kunne bedre forklare hvad Ka Tin går ud på .
Redigeret af falang yao d. 11/11-2005 23:52
falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao skrev:

P.S.: Er der nogle "sagkyndige", som kunne bedre forklare hvad Ka Tin går ud på .

Hejsa FY

Har fået lidt hjælp til dit spørgsmål, derfor denne copy/paste fra min MSN

----well normally in the rainny season, the monks stay at the temple and not go out to stay in another place because The Lord Buddha was worried that the monks would walk and distroy all the young plants or rice that the farmers grow in the field.----

-----the monks must stay at the temple for 3months to learn the principle and pratice meditation.------

-----after 3 months every temple will celebrate it by making Katin----

----Katin is a cloth that the people weave for the monks because during 3 months , the monks wear old cloth and not go out anywhere.---

God weekend

Hippie LaoSmile

Hejsa
'Ja det var da rigtigt hyggeligt at tage ud i templet i dragør
idag til loi kraton
Sikken en masse mennesker der var derude Pfft
bamsen

falang yao
Hi Folks,
Som Bamse skrev var det meget hyggeligt og der var "fuld hus", bl.a. 2 busser, helt fra de "mørke egne" af landet (Smile ).
Som supplement til Deepseadivers forklaring vedrørende "KATHIN", kan man læse lidt om den fra 2004.

http://www.watpa.dk/

Jeg fik kontakt med flere deltager, som tog billeder og bad dem om at indsende en kopi til D-T-W. Jeg og I andre som ikke var med kan glæde jer til at se dem.
Jeg var bl.a. imponeret at se Hans Excelence Mr. Chaisiri Anamarn Thailands Ambassadør i DK, danse med diverse thai damer. Jeg kan ikke forestille mig den danske ambassadør i TH, danse "moderne" med nogle damer fra den danske koloni i Thailand, fx. Mortens aften Wink

Redigeret af falang yao d. 12/11-2005 19:24
falang-yao@dansk-thai.dk

falang yao
Hi Folks,

Jeg er lidt skuffet over de personer som havde lovet mig at sende en kopi af deres billeder til D-T-W. da de var i Dragør templet til Loi Kratong, for 14 dage siden. Blandt dem var der en ansat fra den Thailandske ambassade.
Ærgeligt, at dem som ikke var til sted ikke får mulighed til at se billeder fra begivenheden, da bl.a. H.E. Mr. Chasiri Anaman overdrog dragten til abboten Long Phra Somsak.

M.v.h., M. Rasmussen Sad
falang-yao@dansk-thai.dk

Webmaster
Billederne fra templet i Dragør er nu modtaget på en CD og lagt op i fotoalbumet. Direkte link er:
http://www.dansk-...p?album=14

Der er 2 sider med i alt 94 billeder. Falang Yao har allerede kommenteret nogle af billederne til glæde for os der ikke deltog.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: