Se indlæg
 Udskriv debat
Og hvad gør man så nu ?
Locturian
Ja, så oprindt dagen...

Klokken var 13:45 og det var tid til et sørgeligt farvel i Københavns Lufthavn Kastrup. Det er flere år siden jeg har været så meget i kontakt med mine følelser som jeg var i dag - Men de siger at det skulle være sundt... Og der blev af også grædt nogle tåre... Det var hårdt - Meget hårdt, - at se hende gå igennem sikkerdskontrollen, for så endeligt at vinke farvel. - Det er utroligt hvordan man kan knytte sig til et andet menneske, når man går op og ned af hinandeni 3 uger. - Det var også hårdt da jeg var i Thailand og måtte sige farvel, men slet slet ikke på samme måde. Denne gang var jeg direkte ulykkelig...

De 3 uger er gået, og vi har haft det sjovt, vi har kysset, været sure, vi har været det hele - Og vi har oplevel en masse... Det har været en oplevelse for os begge, for hende et helt nyt land, en helt ny kultur, og for mig at tilpasse mig Thailandsk mentalitet. Resultatet blev dog godt, og jeg er kommet over det stadie, hvor jeg tvivlede på, om hun gjorde det for pengenes skyld. Hun har set at jeg ikke ejer alverden, og at "falangerne" nok ikke er så rige som de render rundt og tror dernede i det varme land. Alt er relativt, og det er vores økonomi også...

Men spørgsmålet ligger så tilbage - Hvad gør man nu?

Jeg er blevet for glad for pigebarnet til at sige, at det var det - Jeg vil helt sikkert noget mere. Men problemet ligger i, at jeg ikke har tid, eller økonomi pt. til, at rykke rødderne op, og flytte til Thailand. Jeg er heller ikke 24 (er 22) og hun er heller ikke (hun er 21). Danmark vil derfor ikke lade mig få hende hertil.

Alternativet er, at få hende herop i 3 måneder ad gangen, og så max. 6 måneder på et år - Og så tage derned en gang i mellem. Det er både dyrt, besværligt, og langt fra optimalt for et forhold. Men hvad gør man? Jeg savner råd - Og jeg savner gode råd! Smile

Vedlagt er et billede, der viser, at Thailændere KAN altså ikke stå på skøjter - Og det kan hun så sandeligt heller ikke Wink

[img]http://firmaside.com/is_01.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.huahin-online.com
John
Hej Locturian
Rørende beskrivelse af de sidste 3 uger, hvis det kan være en trøst er der flere herinde der har prøvet det og ja det er meget hårdt.
Hvad i har af muligheder: Der er ingen nemme løsninger, slet ikke når i kommer under 24års reglen.
Du er selv inde på en løsningsmodel, men den lyder du ikke særlig intereseret i.
Så er der jo Sverige/Tysklands løsningen, fra fotoet går jeg ud fra at du bor i Odense, så den løsning er formentlig heller ikke optimal.
Det ser for mig ud som i må vente til hun er 24 med at flytte permanent sammen, hvis i vil bo i Danmark.
Jeg kender ikke andre brugbare løsninger!!

Jeg håber på det bedste for jer.

John

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Locturian
Hej John,

Ja, det er ikke så nemt. Jeg kan kun sige tak, og igen, mange mange tak, til de dejlige mennesker fra Vollsmose (Ja, man bor vel i Odense) der har ødelagt det for os "legitime" mennesker. Ja, det er ikke pænt sagt, men det er sandt...

Sidder også og overvejer Sverige-modellen - Har sågar siddet og kigget på lejligheder derovre, men, pt. er det jo også et stort spring. Ikke fordi, at hvis det kommer dertil, skal jeg nok gøre det - Men tror hellere jeg må sætte en lille klap for hjertet, for ville nu være surt at gøre det helt store nummer ud at det, og lægge sit liv totalt om, hvis hun nu ikke var mit livs lys (selvom det virker meget meget lovende)...

high-tower
Hej Locturian,

Akja, den kærlighed... det er ikke nemt...

Som John skriver er der ganske rigtigt Sverige/Tyskland modellen.

Spørgsmålet er hvor interessant det er, der er for mange aspekter man skal tage højde for.

1. Hvad med din jobsituation/økonomi
2. Hvad med sproget/integration (føst Sverige og dernæst DK?)
3. Hvad hvis det IKKE går godt - så står du måske med en lejlighed på hånden og kender ikke et øje.

Det er svært at give gode råd i sådanne situationer, men jeg vil aligevel prøve.

Mit forslag er at du ser om det holder - få hende væk fra restaurations miljøet og i gang med en uddannelse.

Det er relativt nemt at blive frisør osv. - man kan komme i en form for mesterlære en 3-6 mdr. for en billig penge.

Hold kontakten og hjælp lidt med økonomien en 500-1000 kr. pr. md. skulle række meget langt.

Tag ned og besøg hende et par gange, mød familien osv. og få hende evt. herop på turist visum igen.

Det lyder måske hårdt, men viser det sig at det holder trods afstanden, er det vel værd at vente på.

Så kan du bruge de næste 6-12 mdr. på at finde ud af om det skal være Sverige modellen.

Held og lykke

rolan
Hej Locturian

jeg vil sige det samme som high tover
og hvis kærligheden er der skal det nok gå
kender ikke til dine personlige forhold men at flytte til sverige vil på grun af spog nok være best da hun nok vil have letere ved at lære dansk hvis i flytter tibage til dk
møtte selv min kone i norge da jeg arbejdede der og hun snakker godt dansk nok mest forde jeg har rettet hende ved forkerte udtryk
og din pige er ung så det skal nok gå

men flytter i skal du huske der er langt til venner og familie og det er kun de nære som blir tilbage men du vil tilgengæld få nye i sverigeGrin

det var mine råd

hun ser sød ud selv på skøjterGrin

mvh rolan og god vind
Redigeret af rolan d. 10/11-2005 08:06

christian-s
Hej Locturian
Tillykke med forelskelsen - hun ser sød ud. Jeg kender følelsen - har jo været hele turen igennem fra da jeg mødte Duan i Oktober sidste år og har af flere omgange været "i hver sin del af verdenen".

Mit umiddelbare råd ville falder i tråd med det allerede opmeldte; brug de næste 3 til at sørge for at hun har ordentligt arbejde i Thailand, støt hende en smule økonomisk, besøg hinanden et par gange i enten Thailand eller Danmark osv. Men:

Alternativt bør du undersøge om du kan finde en flink familie med et eller flere små børn som kunne have brug for en au-pair i Odense. Se udlændingestyrelsens sider omkring dette:
http://www.udlst....aupair.htm

"Au pair" betyder egentlig "på lige vilkår". Formålet med et au pair ophold er således, at den unge skal opholde sig hos en værtsfamilie "på lige vilkår", for at han eller hun kan forbedre sine sproglige og evt. faglige kundskaber samt sit kendskab til opholdslandet.

Jeg ved dog ikke om at hun er diskvalificeret da hun har været her på turist-visum allerede:

Det er en forudsætning for at få opholdstilladelse som au pair, at personen ikke tidligere har haft opholdstilladelse i Danmark. Se dog nedenfor om mulighed for at få forlænget en opholdstilladelse som au pair.

Hvis dette kan lade sig gøre, så kan i se hinanden ofte i Odense i de 12-18(-24) måneder som au-pair perioden varer.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

nakpakdee
Hej Locturian

Jeg står selv foran hele møllen mht at flytte til Sverige, og som du skriver med dine føelser for den flotte tøs der så er der da ikke noget at være i tvivl om, det er da bare at komme igang med at følge " brugsanvisningen " på [url]www.aegteskabudengraenser.dk[/url] mht at flytte til Sverige.

Du starter bare med en leje lejlighed derovre og lad være med at smække med døren hos din nuværende abejdsgiver så du evt kan komme tilbage, så kan det jo kun koste indskud med mere hvis det ikke duer, men som high-tower skriver kender vi jo ikke din situation !

Men high-tower jeg ser ingen steder at der står hun kommer fra resturations miljøet ?

Og suk din royale dansker Wink som de siger på engelsk om de piger " its in the eye of the beholder "

Mvh Svend.
Redigeret af John d. 10/11-2005 17:01

high-tower
Hej Svend og Suk,

Svend:

Oplysningerne er fra Locturian fra en anden tråd, som omhandlede
at han skulle have besøg af kæresten.

Til Suk,

Jeg mener ikke at have talt nedværdigende omkring piger der arbejder i restaurationsmiljøet.

Mit råder bunder i at bunder i at jeg mener det er bedre at få pigen i gang med en uddannelse - også hvis det viser sig at det måske ikke går imellem det har hun under alle omstændigheder noget at falde tilbgage på.

Ydermere har det den fordel at hvis tingene går den rigtige retning, kan hun evt. senere gå samme vej jobmæssigt hvis hun kommer til Dk.

Det signalerer vel også at man man er seriøs og ønsker hende det godt mens man afventer situationen.

Suk Rak Ning
High-tower.
Jeg er 100% enig med dig i at, det at få en uddanelse er nr 1, ingen tvivl om det.

Det var såmænd ikke ment så hårdt Sad

Mvh. Suk........................Cool

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

nakpakdee skrev:
Hej Locturian

Jeg står selv foran hele møllen mht at flytte til Sverige, og som du skriver med dine føelser for den flotte tøs der så er der da ikke noget at være i tvivl om, det er da bare at komme igang med at følge " brugsanvisningen " på www.aegteskabuden... mht at flytte til Sverige.

Du starter bare med en leje lejlighed derovre og lad være med at smække med døren hos din nuværende abejdsgiver så du evt kan komme tilbage, så kan det jo kun koste indskud med mere hvis det ikke duer, men som high-tower skriver kender vi jo ikke din situation !

Men high-tower jeg ser ingen steder at der står hun kommer fra resturations miljøet ?

Citat:
Det står her fra et andet sted hvor han skriver om sin tur til thailand

Citat:
Men... Så skulle det lige ske for mig også jo. Jeg var jo på forhånd fra Danmark indoktrineret med alverdens fordomme om Thailand og dets piger, og havde oven i det min naturlige skepsis. Trods dette, faldt jeg pladask for en pige der arbejdede på en restaurant min ven og jeg gjorde til stamsted.
Citat slut :::

Og suk din royale dansker Wink som de siger på engelsk om de piger " its in the eye of the beholder "

Mvh Svend.

Redigeret af d. 10/11-2005 15:58

MisterM
Hej LocturianSmile

Jeg synes at hun klarer det fint paa skjoeterGrin

Som naevnt kender kun du til din pige og hun har opholdt sig i Danmark i 3 mdrSmile Saa ved hun ogsaa hvad det drejer sig omSmile

Det er nu op til jer at skabe en fremtid sammenGrin

rinpoche
Jeg vil starte med at sige, at du formentlig ikke vil kunne lide hvad jeg har på hjerteSad

Du er hvad 22 år gammel? og din pige 21. Medmindre du gør alvor af det og flytter til fx sverige hvor i kan bo sammen inden for relativ kort tid, så tror jeg ikke jeres forhold har mange chancer. Intet vil dog glæde mig mere end hvis jeg tager fejl.

Jeg har bare set det så mange gange, lang distance forhold der foregår i årevis, virker efter min erfaring kun under specielle forhold.
Fx du kan komme derned 3-4 gange om året, eller omvendt, helst lang tid ad gangen etc.
Og både du og hun afstår selvfølgelig fra samkvem med det modsatte køn, selvom i måske ikke ser hinanden i hele eller halve år.
Følelser kølnes tit både med afstand og tid, det vil du selv opleve selvom du ikke vil tro det nu.
Spørgsmålet er også hvor meget du er indstillet på at "kaste over bord" efter at have kendt din kæreste hvor lang tid??
I er begge så unge, at såvidt jeg husker Wink tager det kun et øjeblik at blive forelsket...... igen!
Hvis du ikke vil tage skridtet fuldt ud: sverige-modellen eller au pair som christians foreslår, eller bosættelse i thailand? hvad skulle du ernære dig ved der og ville du overhovedet være instillet herpå?, så ville jeg i dit sted afvente situationen og se hvordan kærligheden ser ud om fx 6 måneder.
Mit gæt er at du er nået videre.

God vind til jer begge herfra.Smile

mvh
rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 10/11-2005 19:00

Locturian
Tak for alle Jeres svar Smile

Som jeg ser det, er der for mig pt. 2 muligheder. Enten tager jeg sverige modellen, som faktisk ikke ville føre de store problemer med sig, sådan rent arbejdsmæssigt, da jeg arbejder i København. Så det ville bare betyde en times rejsetid... Den anden mulighed, ville være den jeg hellere ville foretrække, og det var, at bosætte mig i Thailand.
Jeg arbejder som systemudvikler, hvilket for mig betyder, at jeg ville have mulighed for at arbejde overalt i verden, blot jeg har internetadgang. Min jobsituation pt. betyder desværre, at det ikke er muligt, men jeg vil helt sikkert arbejde på, at frigøre mig så meget, at det kunne blive en realitet. Der går desværre bare et års tid endnu vil jeg tro...

I mellem tiden, må jeg afvente situationen og hente hende herop så meget jeg nu kan, og selv besøge hende når min ferie tillader det.

Rinpoche, jeg er da lidt ked af din udmeldning, for det slet ikke sådan jeg føler det. Ja, vi er unge - Jeg er 22, jeg har prøvet en del, og har haft en del (danske vel og mærke) kærester, der ikke har sagt mig noget. Jeg har kun én gang haft et langt forhold hvor jeg ligefrem ikke var træt af pigen. De andre forhold har været overfladiske og ligegyldige. Denne pige får mig til at føle mig hel. Når hun smiler bliver jeg varm inden i, og den følelse skal man lede længe efter. Ja, jeg er godt klar over at den største forelskelse lægger sig efter noget tid, men pt. er et længere forhold et forsøg værd - Det virker ihvertfald lovende...

Men nu får vi at se hvordan det går - Jeg kan vel ikke gøre meget andet, end at tage én dag ad gangen. Jeg er klar over, at det ikke er smart at gøre noget forhastet som at flytte til sverige, selvom lysten virkelig er der...

high-tower
Hej Locturian,

Jamen så ser det da ganske lyst ud syntes jeg.

Jeg har været indenfor IT branchen i mange år, og i den forbindelse vil jeg råde dig til at få dig nogle freelance jobs.

Når du så har opnået tilpas meget arbejde til at du kan leve af det, kan du kvitte dit almindelige job og kan arbejde hvor og hvornår det passer dig.

Det burde jo give mulighed for at være en del i Thailand - og internetforbindelserne er jo ok dernede Grin

nicefarang
Du mener et dansk firma der drives fra Thailand (eller andre steder) ?

Der skal vel sendes/modtagges regninger, moms osv.

high-tower
Der er jo ikke noget til hinder for at biholde sin bopæl/folkerister adr., betale skat i dk, men arbejde nogle mdr. i Thailand.

crazy_guy77
Hej Locturian

kan sagens se dit dillama ang flytning o.s.v. Men en ide der muligvis også kunne bruges var at du kunne opholde dig 3 mrd Thailand af gangen og så komme hjem i 3 mrd og arb røven ud af bukserne. Vel og mærket hvis dit job/chef tillader det. Du sagde noget om at du bare skulle være i nærheden af noget internet.
Jeg har overvejret den ide meget kraftigt da jeg også har en kæreste dernede. Men jeg ved sgu ikke om det er holdbart længden. Men jeg tror at jeg vil prøve det.. Man lever sgu kun en gangCool
Og ang. lang-distance forhold så holder mit forhold endnu og vi har kendt hinanden i knapt 1½ års tid nuWink Jeg er så dernede 3 gange om året, men det bliver for dyrt i længden. Det er det ihvertfald for migSad.
Men jeg skal ikke gøre mig klog på det for der er sgu andre der har meget mere balast på det punkt end lige mig
Men håber du finder en løsning på problemet
Crazy_guy77

Robert Kronberg
Hej,

Hvis det var mig, der var dig, Locturian, så ville jeg gøre alt for at få et liv, hvor I bor sammen.

Jo, uanset om forholdet skulle briste eller ej, så kommer du til at lægge dit liv 100% om, og intet vil blive som før, alt vil være anderledes. Et forhold til en Thai kan ikke være anderledes, og det er der mange årsager til.

Bemærk at en 21 ung Thai-pige er meget mere umoden end en 21-årig dansker, så du skal forvente noget teenage-agtigt, men sådan er de bare, og hvis du vil have hende, men du tage hende, som hun er, også selv om hun er besværlig

Hvis jeg var dig ville jeg flytte til Sverige. Næste gang, hun kommer, tager I til Sverige og kigger på lejlighede. Og hvis ikke forholdet brister der, så flytter du ind i lejligheden og bliver gift, du sender hende retur til Thailand, og så søger du familiesammenføring...

Rinpoche har ikke uret, men lader du en pige gå, som du holder af, vil du aldrig glemme hende...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
rolan
Rinpoche har ikke uret, men lader du en pige gå, som du holder af, vil du aldrig glemme hende...

heller ikke om du så møder en nyWink

jorn

Min gamle mor har aldtid sagt: "kaerlighedensveje er uransaglige og ingen kan fortaelle dig hvad der er rigtig eller forkert"Smile

Du staar overfor et meget vanskeligt valg og uanset hvad du goer, saa vil du altid senere spoerge dig selv "hvad hvis jeg havde valgt en den anden vej at gaa af?"Smile

Hvad raad jeg end maatte give dig, saa vil det altid vaere "mit valg" og det kan du ikke bruge til saa meget.Wink

Som jeg forstaar det, saa er i begge meget unge og jeg tror de fleste mennesker paa et tidligt tidspunkt i deres liv staar overfor det valg der hedder "kaerligheden" og selv om vi alle kan forstaa dit spoergsmaal og gerne vil raade, saa er valget dit! Wink

Du staar i en af de mest skraemmende situationer, der er her i livet! og Du staar alene!Shock

"Knaek og braek" JornSmile

“Music is the only language I whirly understand"

Spring til debat: