Se indlæg
 Udskriv debat
Bankoverførsel fra Danske Bank
L
Jeg er netop blevet kunde i Danske Bank bla for at gøre det nemmere at sende penge til Thailand
og dermed at have penge på en konto dernede når vi er på ferie etc..
Har lige prøvet at logge ind for se hvordan det foregår.

Jeg får så muligheden for at vælge Danske kr eller Thai Baht.

Nogen der har erfaring med om det giver forskel i kursen ?

Bør jeg vælge 100.000 baht eller et beløb der svarer til dette i danske kr. ?

OleOrm
Du skal overføre i Danske kroner. Du får flere baht på den måde. For Så bliver der først vekslet fra Danske kroner i den Thailandske Bank. Overfører du derimod i baht, så er Den Danske Bank jo nødt til at veksle herhjemme inden de sender dem, derved får du jo en klar lavere kurs. Så det mest smarte er at gøre det via din netbank, dermed koster det heller ikke så meget i gebyr.
Hos min Jyske Bank koster det 4o kr at overføre og 150 baht at modtage dem på konto i Thailand.

Lung Yao
Dkr-Dkr-Dkr.
Når det er sagt, så er der delt meninger blandt medlemmer af DTW.
Men jeg tror at største del overfører i Dkr.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

L
OleOrm skrev:
Du skal overføre i Danske kroner.

tak for hurtigt svar.

det var ellers nemmere i baht at ramme det beløb man ville have til rådighed Til hest

men frygtede godt der kunne være forskel i kursen

Kim Ludvigsen
Dkr-Dkr-Dkr.
Når det er sagt, så er der delt meninger blandt medlemmer af DTW.

Hvem er uenige? Prisen kan afvige, men jeg tvivler på, at der er nogen banker, hvor det er billigere at overføre i baht.

OleOrm, er du sikker på, at du ikke også har betalt i form af overkurs?

Jeg har prøvet begge dele (dog ikke samtidig) for at sammenligne. Første gang overførte jeg i baht, det kostede 30 kr. i gebyr samt en overkurs på 375 kr i Lån & Spar bank. Kasikorn tog 1.150 baht i gebyr. I alt cirka 620 kr.

Anden gang betalte jeg 30 kr. til Lån & Spar Bank og 1.750 baht til Kasikorn. Kasikorn specificerer ikke gebyr/overkurs, så det er udregnet efter, hvad der skulle have været indsat i henhold til dagens kurs. I alt cirka 309 kr.

Det skal bemærkes, at beløbet anden gang var cirka dobbelt så stort som første gang, så det har altså kostet cirka en fjerdedel at overføre i kr. i stedet for at overføre i baht.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Klovn
Altid Danske Kr. har selv nordea gør det hele selv via netbank,det koster 40 Kr. det kan godt betale sig hvis man har tænkt sig at have større beløb med til Thailand,at overføre penge frem for at have kontanter med,du får altid bedre kurs når du overfører Sunflower

kylling
Vi overføre altid i danske kroner fra danske bank,vi klikker på sender og modtager deles om overførsel,vi betaler 40 kr og modtager 150 bath i siam c bank

handy
vil blot sige min gamle mor skulle en gang hjælpe mig med at overføre penge hun var nødt til at få hjælp i kassen for at udfylde papirerne..hun sagde flere gange at det skulle være dk og uden modværdi..kan godt virke lidt rodede de blanketter...han flere gange fået at vide at man slet ikke kunne overføre uden et iban nr så de er ikke lige stive i sagerne....men der kom et brev dagen efter 100.000 modværdi dk jeg fik 48.000 tusin bath mindre....skyndte mig i banken og snakkede med den pige der havde HJULPET min mor hun sagde det var da ligemeget hvordan man gjorde det måtte da næste være det samme....så....Dejligt da nogle af pengene skulle gå til en ny scooter....så jeg kunne ha fået 2 hvis det ikke havde været for nordea....Frown

Peder1968
L skrev:
Jeg er netop blevet kunde i Danske Bank bla for at gøre det nemmere at sende penge til Thailand
og dermed at have penge på en konto dernede når vi er på ferie etc..
Har lige prøvet at logge ind for se hvordan det foregår.

Jeg får så muligheden for at vælge Danske kr eller Thai Baht.

Nogen der har erfaring med om det giver forskel i kursen ?

Bør jeg vælge 100.000 baht eller et beløb der svarer til dette i danske kr. ?

Jeg er ogsaa kunde i Den Danske Bank.
Min holdning har altid vaeret at man skal sende danske kr. MEN....
Nu har jeg faaet en konto her i Thaialnd og har proevet at sende kr til Thailand her for 2 uger siden.
Jeg mistede ca. 0,17 kr pr. 100 TB. (herfra skal evt. gebyr i den Thailandske bank fratraekkes, hvis man betaler gebyr ved veksling).

Derfor er min erfaring hvis du sender et lille beloeb er det lige meget.
Men ved stoerre belob skal du sende TB ikke DKr.
Derfor er mit svar du boer sende TB.....

L
kylling skrev:
Vi overføre altid i danske kroner fra danske bank,vi klikker på sender og modtager deles om overførsel,vi betaler 40 kr og modtager 150 bath i siam c bank

kan du så se nogen steder hvor mange baht du får for dine danske kr. ?
eller er det spændt at vente hvor mange dukker op på kontoen i thailand ?

OleOrm
Kim Ludvigsen du kan jo se dagens kurs på din banks hjemmeside, og du kan så se den kurs du får når du overfører. Der er stor forskel.ps...

jeg taler kun af egen erfaring fra Jyske Bank.

Peder1968
Som sagt min erfaring er at sende TB ikke Danske Kr.

Vi bruger KTB i Thailand. Maaske er der andre banker der giver en bedre kurs. Wink

SteenJ
Gik lige ind på kasikorn bank. Jeg har lige sendt penge, men jeg får mere ved at sende fra dk og overføre til bath. Hvis jeg havde vekslet i bank, ville jeg få mindre.

De der kæmpe gebyr beløb der bliver snakket om, kender jeg ikke.

Men I må jo gerne stille et regnskab op, om hvilket overførsel metode der er bedst og hvordan fra bank.

F.eks 10000,00 danske til Thai bath, overført fra DK til TH.

10000,- dk motaget i Kasikorn.....58,858,15 bth minus 150 bath.

Kom meget gerne med nogle indlæg, da det er meget vigtigt for mange af os.

Hilsen
Steen
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

handy
handy skrev:
vil blot sige min gamle mor skulle en gang hjælpe mig med at overføre penge hun var nødt til at få hjælp i kassen for at udfylde papirerne..hun sagde flere gange at det skulle være dk og uden modværdi..kan godt virke lidt rodede de blanketter...han flere gange fået at vide at man slet ikke kunne overføre uden et iban nr så de er ikke lige stive i sagerne....men der kom et brev dagen efter 100.000 modværdi dk jeg fik 48.000 tusin bath mindre....skyndte mig i banken og snakkede med den pige der havde HJULPET min mor hun sagde det var da ligemeget hvordan man gjorde det måtte da næste være det samme....så....Dejligt da nogle af pengene skulle gå til en ny scooter....så jeg kunne ha fået 2 hvis det ikke havde været for nordea....Frown
der skulle selvfølgelig stå Yhai bath ved modverdi....gemte brevet samt kvit fra atm i thailand...det var mange der sagde ja den er god med dig så meget mindre kan du ikke har fået så har fremvist dem et par gange og har vundet en trøste pils...kender i øvrigt en fra Odense der var ude for det samme bare for flere penge han mistede 300.000 bath og blev noget mærkelig i ansigtet da han skulle hæve i los...han fik dem tilbage da da kunne se alle hans tidligere overførsler var foregået i dk...nu med min egen netbank er det hele gemt som en standart overførsel så det er bare sætte et beløb på dejligt...

Frank
Man kan regne op og ned ad stolper, og mange af regnestykkerne er svære at gennemskue.

Men der er en relativ nem metode at finde ud af det på: Send to beløb samme dag på samme vilkår - det ene i kroner og det andet i baht. Så ser man hurtigt hvad der er mest fordelagtigt. Divider det ankomne beløb i den thailandske bank med det trukne beløb i den danske bank for hver overførsel og sammenlign. Smile

kylling
L skrev:
kylling skrev:

kan du så se nogen steder hvor mange baht du får for dine danske kr. ?
eller er det spændt at vente hvor mange dukker op på kontoen i thailand ?

Hej L
Ja du har ret det er spændende at se hvordan (kurs) de er vekslet til,men det afviger ikke ret meget fra bank til bank.
Vores hus er næsten færdigt og dem der score på det er jo nok min kones broder (familien)der laver lidt penge på vores byggerri som han står for,men fred være med det,Prøv at forstille dig at vi skal være i TH 5-6 md. for at prøve at spare lidt penge.

Jeg gider ikke at sidde i 45 g varme i pisse øsne regnvejr,så det koster jo lidt.

Kim Ludvigsen
OleOrm skrev:
Kim Ludvigsen du kan jo se dagens kurs på din banks hjemmeside, og du kan så se den kurs du får når du overfører. Der er stor forskel.

Ja, det er derfor, jeg spørger, om ikke du har betalt overkurs ud over de gebyrer, du nævner.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Kim Ludvigsen
SteenJ skrev:
Gik lige ind på kasikorn bank. Jeg har lige sendt penge, men jeg får mere ved at sende fra dk og overføre til bath. Hvis jeg havde vekslet i bank, ville jeg få mindre.

Nu blander du vist tre ting sammen. Overførsel i kr., overførsel i baht og fysisk veksling i banken.

Fysisk veksling i banken er absolut dyrest, overførsel i baht billigere men stadig dyrere end overførsel i kr.

SteenJ skrev:De der kæmpe gebyr beløb der bliver snakket om, kender jeg ikke.

Gebyrerne er ikke særlig høje i nogen af tilfældene. Det, der trækker tænder ud, er overkursen.
Redigeret af Kim Ludvigsen d. 08/06-2011 20:45
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

flyer
Lidt uden for tråden men håber I kan hjælpe!!
Jeg kom til at kvaje mig 1. juni da jeg skulle sende 5000thb til min papsøn for første gang... Jeg sendte 855Kr. via netbank hos Nordea, jeg fandt swiftcode på nettet for Siam Commertial Bank, men men men..... jeg er kommet til at indtaste drengens blå id-kortnr. som er på 12 ciffre..... kontonr. er jo kun på 10ciffre!!! Konen vil prøve at ringe derned til banken imorgen, men er der nogen her der har prøvet noget ligende? Mon jeg kan få pengene "omdirigeret" eller tilbage??? eller er de tabt???
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Kim Ludvigsen
flyer skrev:
Mon jeg kan få pengene "omdirigeret" eller tilbage??? eller er de tabt???

De er nok ikke tabt som sådan. Jeg kan forestille mig, at den thailandske bank ikke kan finde den rette modtager, og så enten sender en forespørgsel til den danske bank eller simpelthen sender pengene tilbage. Men du må nok forberede dig på, at beløbet bliver kraftigt barberet på grund af gebyrer.

Hvis du er heldig kan telefonopkaldet rede trådene ud, afhængig af bankens imødekommenhed.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Spring til debat: