Se indlæg
 Udskriv debat
Tage penge med hjem til DK fra familie i Thailand
mattidk
Jeg ved at de fleste thai i DK sender penge hjem til familie i Thailand Smile
Men jeg har en veninde som bor i DK hvor hendes mor i Thailand har en forrentning, hendes mor vil gerne give hende penge til hende/hendes 6-årig søn så hun kan tage med hjem til DK. Beløbet er ret storet svarer nok tæt på 90k Dkr. Må de godt tage kontant med hjem til DK, også hvis de veksle det i Kroner i Bkk?

En anden spørgsmål er omvendt ang. den anden ven som skal tage penge med til at købe et dyr ur i Kuala Lumpur, hvor meget DKK må man godt tage med til Thailand, og også hvis man skal videre til Malaysia?

På forhånden tak!

jesperfrb
Meget simpelt: Udførsel fra EU=10000 euro!
Udførsel fra Thailand 200000 baht.
Men kan gøres meget nemmere med en bankoverføresel.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

rinpoche
Beløb i thai baht der tages ud af landet skal deklareres ved toldvæsenet såfremt beløbet overstiger 50.000 baht.

http://www.thai-c...geID=about

Begrænsninger:

Thailandsk valuta: Beløb på Thai Baht 50.000,00 eller derover, skal deklareres hos Toldvæsenet ved afrejse

Men hvis du taler danske kroner, skulle der ikke være problemer:

Udenlandsk valuta: Alle, som medbringer et beløb, som overstiger US$ 20.000,00 eller tilsvarende ind eller ud af Thailand, skal deklarere sådanne beløb hos Toldvæsenet. Manglende eller falsk deklaration vil blive betragtet som en kriminel handling.

bruno
Hun skal nok også være opmærksom på at, hun skal betale skat af de penge når de overstiger et hvis beløb om året i gaver eller forskud på arv.

http://gj-blog.dk/
Allan73
Det med en bankoverfoersel ud af Thailand er ikke noedvendigvis saa lige til.
Har en kollega der fornylig har solgt 2 lejligheder og et hus i Phuket omraadet.
For at faa lov at sende beloebet til Danmark (12 millioner Baht) skal han dokumenterer at han har overfoert pengene til Thailand og saa soege om en formular (T5).
Man skal ikke spise gul sne.

buster40
Jeg har også haft en del problemer med at overføre penge til dk. freks. skulle jeg overføre penge
til min søn i dk. der skulle jeg dokumentere at han var min søn med dåbsatest og adresse, hvilket
forbavsede mig meget, men der ud over syntes jeg også det er kanont dyrt at overføre både den
ene og anden vej så jeg har besluttet at jeg i fremtiden bare sender et hæve kort med pengene på
så kan han selv hæve dem i dk og sende kortet tilbage, det koster da en hel del mindre i gebyr.

ps. det var hun 1200kr jeg skulle overføre til min søn
Venlig hilsen
Boonta

Robert Kronberg
buster40 skrev:
Jeg har også haft en del problemer med at overføre penge til dk. freks. skulle jeg overføre penge
til min søn i dk. der skulle jeg dokumentere at han var min søn med dåbsatest og adresse, hvilket
forbavsede mig meget, men der ud over syntes jeg også det er kanont dyrt at overføre både den
ene og anden vej så jeg har besluttet at jeg i fremtiden bare sender et hæve kort med pengene på
så kan han selv hæve dem i dk og sende kortet tilbage, det koster da en hel del mindre i gebyr.

Kan du ikke lave en ekstra bankkonto, hvor han så har hævekortet permanent?

Ja, man må ikke bare sende penge ud af Thailand via sin bank - der skal være en forklaring, som fx at betale en regning, som man skal vise banken, eller at forsøge et barn.

Det samme gør sig gældende, som allerede nævnt i tråden, at man ikke kan sende penge ud af landet for en lejlighed, som man har solgt, hvis de ikke er ført ind på korrekt vis...

Så husk at føre pengene korrekt ind for køb af bolig.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
TG950
jesperfrb skrev:
Meget simpelt: Udførsel fra EU=10000 euro!
Udførsel fra Thailand 200000 baht.
Men kan gøres meget nemmere med en bankoverføresel.

udførsel af mere end 10.000,00 € fra Euro land, så skal man udfylde blanket 12.020a fra skat.dk

http://www.skat.d...0561&vId=0

så kan man udføre alle de millioner man vil.

den modsatte vej har jeg aldrig prøvet før, men det er vel også de færeste der prøver dette Hehe-guy
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

buster40
Robert Kronberg skrev:
buster40 skrev:

Kan du ikke lave en ekstra bankkonto, hvor han så har hævekortet permanent?

Ja, man må ikke bare sende penge ud af Thailand via sin bank - der skal være en forklaring, som fx at betale en regning, som man skal vise banken, eller at forsøge et barn.

Jo det har vi også talt om, da banken her siger han kan hæve op til 200000THB pr. dag i DK.
hvis han skal hæve over dette beløb så skal jeg ringe til banken inden, men så skulle det heller
ikke være noget problem...

Det samme gør sig gældende, som allerede nævnt i tråden, at man ikke kan sende penge ud af landet for en lejlighed, som man har solgt, hvis de ikke er ført ind på korrekt vis...

Så husk at føre pengene korrekt ind for køb af bolig.

Hilsen, Robert

Venlig hilsen
Boonta

Spring til debat: