Se indlæg
 Udskriv debat
Sparetip på mobilen
Maya
Jeg ville lige dele dette tip med jer andre. da vi er blevet bidt af Thailand og er der mindst 1-2 gange om året, har vi fundet denne mobil-løsning: www.holidayphone.dk Vi fik tippet fra et svensk ægtepar som vi mødte i Phuket. Det er rigtig smart og man beholder dit danske nummer, men ringer og surfer til lavprisSmile og det er jo dejligt når man er på ferie i et par uger af gangen at det er let lige at ringe til DK eller sende en mail mens man er på strandenSmile

hsn
Venter med spænding på, at disse indlæg slettes af admin.
Det er ren reklame.

Sjovt nok ejer Holliday Phone domænet faktaomthailand.dk, som "Maya" også har reklameret for tidligere i dag.

natty
Hvis man er i Thailand 1-2-3 gange om året, kan jeg ikke se noget problem i at have et Thai Simcard, med det samme nummer som man kan beholde i 12 måneder efter sidste top-up.
Jeg har det fint med 1 stk. dansk nummer og 1. stk. thai nummer.
Mine thai bekendte er nok også mere bekvemme ved at ringe til mit thai nummer end til et dansk nummer.
Priserne er som jeg umiddelbart ser det som på Happy.
Kan ikke se nogen fordel i at få tilsendt et simkort med posten.

Hvad koster det iøvrigt at ringe fra Danmark til det danske nummer i Thailand uden at man er klar over at man ringer oversøisk?
Redigeret af natty d. 26/05-2011 21:49
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

tingtong
natty, kan du forklare hvad der lige sker, efter dit sidste top-up, således du nu har 12 mdr. før udløb!! (hvorfor ikke efter 1ste top-up) mig bekendt er det antallet af baht du kommer på kortet, der afgør hvor lang tid der er til udløb!........andre har gjort det samme som dig...lige fyldt baht på kortet efter 14 dages ferie! og vupti, nummeret er gyldig 12 mdr
ehhh, der er noget der ikke stemmer?

tingtong
hsn skrev:
Venter med spænding på, at disse indlæg slettes af admin.
Det er ren reklame.

Sjovt nok ejer Holliday Phone domænet faktaomthailand.dk, som "Maya" også har reklameret for tidligere i dag.

og sjovt nok,har du selv et link,hvad får du betalt for det!!

natty
tingtong skrev:
natty, kan du forklare hvad der lige sker, efter dit sidste top-up, således du nu har 12 mdr. før udløb!! (hvorfor ikke efter 1ste top-up) mig bekendt er det antallet af baht du kommer på kortet, der afgør hvor lang tid der er til udløb!........andre har gjort det samme som dig...lige fyldt baht på kortet efter 14 dages ferie! og vupti, nummeret er gyldig 12 mdr

Hej tingtong

Der er nok forskellige regler mellem forskellige typer simkort og diverse selskaber.
Du har ret i at det sådan set er lige meget om du topper op først eller sidst. Jeg gør det bare altid også sidst på min ferie, da der altid når jeg topper-up bliver lagt 12 måneder på. Da jeg sidst toppede-up den 19 maj, fik jeg beskeden: You have now 122 tbh, to use until 19-05-2012.
Det er min erfaring at det ikke bliver lukket, selvom der ikke er ringe aktiviteter på det.
Jeg puttede 90 baht på det, og har tidliger nøjedes med 50 baht, så på mit SIM er det ikke beløbet som tæller.
Jeg bruger True Move INTER SIM. Tjekkede lige efter hos True Move butikken i Suvannabumi da jeg landee, efter ikke at have været i Thailand i 6 måneder, og rigtigt nok, nummeret virkede stadig og mit beløb på over 200 baht var der stadig.

PS Udover at Simkortet virker i 12 måneder,, har det også den fordel at jeg kan ringe hjem til min gamle mors fastnet telefon til 1 baht i minuttet ved at taste 00600 før landekode og nummer.
Redigeret af natty d. 26/05-2011 23:01

natty skrev:
tingtong skrev:

Hej tingtong

Der er nok forskellige regler mellem forskellige typer simkort og diverse selskaber.
Du har ret i at det sådan set er lige meget om du topper op først eller sidst. Jeg gør det bare altid også sidst på min ferie, da der altid når jeg topper-up bliver lagt 12 måneder på. Da jeg sidst toppede-up den 19 maj, fik jeg beskeden: You have now 122 tbh, to use until 19-05-2012.
Det er min erfaring at det ikke bliver lukket, selvom der ikke er ringe aktiviteter på det.
Jeg puttede 90 baht på det, og har tidliger nøjedes med 50 baht, så på mit SIM er det ikke beløbet som tæller.
Jeg bruger True Move INTER SIM. Tjekkede lige efter hos True Move butikken i Suvannabumi da jeg landee, efter ikke at have været i Thailand i 6 måneder, og rigtigt nok, nummeret virkede stadig og mit beløb på over 200 baht var der stadig.

PS Udover at Simkortet virker i 12 måneder,, har det også den fordel at jeg kan ringe hjem til min gamle mors fastnet telefon til 1 baht i minuttet ved at taste 00600 før landekode og nummer.

http://www.thaite...ailand.php

TG950
Maya skrev:
Jeg ville lige dele dette tip med jer andre. da vi er blevet bidt af Thailand og er der mindst 1-2 gange om året, har vi fundet denne mobil-løsning: www.holidayphone.dk Vi fik tippet fra et svensk ægtepar som vi mødte i Phuket. Det er rigtig smart og man beholder dit danske nummer, men ringer og surfer til lavprisSmile og det er jo dejligt når man er på ferie i et par uger af gangen at det er let lige at ringe til DK eller sende en mail mens man er på strandenSmile

jeg skal ikke have noget tyrkisk sim kort i min mobilos, nej ellers tak.

er glad for mit 1-2 call kort når jeg er i thailand.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

pdrhan
TG950 skrev:
Maya skrev:

jeg skal ikke have noget tyrkisk sim kort i min mobilos, nej ellers tak.

er glad for mit 1-2 call kort når jeg er i thailand.

Heller ikke her....har man brug for at toppe sit thai simcard op efter at man er kommet hjem kan dette nemt gøres her:
http://thaiprepai...up-online/

det virker perfekt....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

hsn
tingtong skrev:
og sjovt nok,har du selv et link,hvad får du betalt for det!!

Ja det er korrekt, at jeg har et link i min signatur. Til en 100% non profit side, som faktisk ikke engang bliver opdateret eller er i brug overhovedet.

Andre spørgsmål?

Maya
Nå, ja I kan blive sure eller slette mit indlæg- det er op til jer. Men det eneste jeg ville var at give dette tip videre! Det koster ikke ekstra for dine venner i Danmark når de ringer til dig og du opholder dig i Thailand! Jeg bruger dette, både fordi jeg ikke kan undvære mit danske nr, da jeg modtager opkald der har med mit arbejde at gøre -da jeg også bliver over nødt til at arbejde nogle dage, mens jeg er i Thailand og så er det smartest for mig at når folk ringer, så får de fat på mig via mit danske nr.

natty
Maya skrev:
Nå, ja I kan blive sure eller slette mit indlæg- det er op til jer. Men det eneste jeg ville var at give dette tip videre! Det koster ikke ekstra for dine venner i Danmark når de ringer til dig og du opholder dig i Thailand! Jeg bruger dette, både fordi jeg ikke kan undvære mit danske nr, da jeg modtager opkald der har med mit arbejde at gøre -da jeg også bliver over nødt til at arbejde nogle dage, mens jeg er i Thailand og så er det smartest for mig at når folk ringer, så får de fat på mig via mit danske nr.

Der er ingen som er sure her, sådan er det bare, når man opretter en tråd, er det jo meget naturligt at der kommer kommentarer, og andre vinkler på emnet.

Men tak for oplysningen om at venner og familie kun betaler lokale danske takst i Danmark, når de ringer til mig i Thailand. Det er jo en vigtig oplysning.
Du skrev ikke, at du ikke kunne undvære dit danske nummer, da du pga. arbejde skal kunne modtage opkald på det mens du er i Thailand i dit første indlæg, men at det var smart med simkortet fordi:
"det er jo dejligt når man er på ferie i et par uger af gangen at det er let lige at ringe til DK eller sende en mail mens man er på stranden"

Det var i udgangspunkt i de to sidste linier at jeg skrev, at så foretrak jeg mit billigere thainummer, hvor jeg ikke i Danmark skal forudbetale et dansk beløb, til et mig ukendt firma og så vente på at jeg modtager det med posten.

Synes det virker mere besværligt end min fremgangsmåde.
Men hver mand/kvinde sin lyst. Wink

PS Dem i Danmark som skal have mit thai nummer, har nu kendt det i mange år og kan altid få fat i mig, så for mig passer det nu meget godt at mit danske nummer er lukket ned når jeg er i Thailand, så slipper man da også for avissælgere og forsikringsfolk, som lige vil prakke mig et eller andet på, mens jeg nyder det at være væk fra Danmark.Grin

Maya
Fint der ikke er sure minerSmile Det er jeg glad for. Jeg har det som sagt bare bedst med at bruge mit danske nr. Men værd at overveje at få et thai nrSmile

Spring til debat: