Se indlæg|
Visa i flyveren?
|
|
|
Lagt på d. 01/11-2005 07:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Alle Tager til Thailand(Bangkok) d 12/11 med Finnair og har kun været med charter til Thailand før (Mytravel) og de sørger jo for alting .. nu tænkte jeg på om de der visa ansøgninger man skal udfylde i flyveren om det også er noget man får i rutefly eller skal man selv skaffe det inden ? Hilsen Frank |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/11-2005 08:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Jeg går da ud fra at du får sådan en seddel i flyveren.
Jeg har fløjet med Thai og British og der får man dem, så mon ikke også du får den med Finn. Ellers tager det jo ikke lang tid, at udfylde den i lufthavnen. Go' tur :-) Hilsen Suk..................... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/11-2005 08:23
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Der er ikke tale om et visum, men blot et ankomst-kort, som politiet benytter. Sedlen uddeles i flyet. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 01/11-2005 11:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Falang Bar, Vi skal lige have præciseret at : 1-Du er dansk statsborger. 2-Du vil opholde dig i TH, i max. 30 dage . Hvis svaret er JA , så skal du ikke bekymre dig om visa. Som Robert skrev, dette to delt kort som du får i flyet er det som Pas politiet i BKK skal bruge bl.a. for at registrerer din ankomst og afgang til og fra TH (anden del bliver hæftet inde i passet), og evt. opspore dig(!) hvis nødvendigt, derfor skal du som regel opgive en adresse i TH (privat eller hotel), ikke altid brugbart idet hvis du rejser på egen hånd, og flytter fra den ene egn af landet til det andet, er du ikke "forpligtet" til at orienter myndighederne desangående. Dette kan Robert fortælle en del om, under Tsunamien var nogle gæster registreret som værende i de katastroferamt områder, men som heldigvis befandt sig i en anden del af landet, og derfor blev erklæret som "forsvundet". Summa summarum, kortet kan du enten ydfylde i flyet eller i ankomsthallen i BKK, slap af og nyde din ferie. M.v.h., M. Rasmussen ![]() P.S. Thai statsborger skal bruge kortet (i "omvendt rækkefølge" ) som var hæftet i deres pas da de forlod Thailand sidste, med stemplet :Immigration -Bangkok Thailand Departed DD-MM-YYYY , idet når de ankommer til TH er det til at betragte som "hjemrejsende". Redigeret af falang yao d. 01/11-2005 14:07 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/11-2005 18:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Falang yao Ja jeg er Dansk statsborger og ja jeg skal kun være der i 21 dage og mange tak for det hurtige og præcise svar ...nu vil jeg bare vente 12 dage endnu jeg glæder mig heeeeeeelt vildt til at komme til Thailand igen ....![]() hilsen Frank |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

nu tænkte jeg på om de der visa ansøgninger man skal udfylde i flyveren om det også er noget man får i rutefly eller skal man selv skaffe det inden ? 

jeg glæder mig heeeeeeelt vildt til at komme til Thailand igen ....