Se indlæg|
Thailand og Asien i aug/sept/oktober?
|
|
| palle2222 |
Lagt på d. 16/04-2011 21:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hej alle Min kæreste og jeg har fået mulighed for at rejse i de tre nævnte måneder, og vi vil begge gerne opleve Thailand, Laos, Cambodia og Indonesien. Vi har aldrig været i Asien før. Desværre er det jo regntid i de tre måneder (august og september værst), men vil vi kunne få noget ud af en rundrejse alligevel? Vi har snakket om at: - flyve til Bangkok - tage med tog til Nordthailand (2 uger her) - ned gennem Laos og Cambodia (evt med båd pga. regntiden) (3 uger her) - ind i Syd-Vietnam (1 uge her) - flyve til et eller andet sted i Indonesien (2 uger her) - Flyve til Syd-Thailand (3 uger her) - Tog til Bangkok (1 uge her) Fly fra Bangkok og hjem Hvordan ser sådan en løs rejseplan ud for jer garvede? |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 16/04-2011 22:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Husk lige at regntiden ikke er den samme over det hele prøv at kikke på DMI |
|
|
|
| palle2222 |
Lagt på d. 16/04-2011 22:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
cesse skrev: Husk lige at regntiden ikke er den samme over det hele prøv at kikke på DMI Hej Ja, den er jeg med på. Det er derfor vi vil til det sydlige Thailand i oktober, istedet for at vende rejsen om :-) Spørgsmålet er så, om det giver mening at rejse i Laos, Cambodia og Nordthailand i regntiden |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 17/04-2011 07:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Syntes rejseplanen ser ganske fornuftig ud. At det er regntid betyder jo ikke at det regner hele tiden - langt fra. Held og lykke med rejsen - jeg er slet ikke misundelig
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 17/04-2011 08:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg kan ikke erindre nogen årstid i Thailand, hvor jeg synes det har regnet tilstrækkeligt. Tværtimod. Det gælder også den omtalte periode august-september. Og for nyligt har de i den sydlige del af landet oplevet ekstraordinære regnmængder på en årstid, hvor man ikke ville forvente det. Mine erfaringer fra Bangkok og kolonihaven i Nordøst i august-september er, at der nogen dage har måske to timers regn, andre dage har det været tørt, nogen gange regn et par timer om natten. Det sænker temperaturen til et aldeles behageligt niveau, og hvis man tillige er installeret under et halvtag på en terrasse med et koldt glas i hånden, så er det ikke så ringe. Det sidste jeg ville bekymre mig om, når jeg bestiller rejse, er årstiden og regn. Vi tager selv næste gang havdelen af august og halvdelen af september. Så må vi se om jeg tog fejl. ![]() |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 19/04-2011 12:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
palle2222 skrev: Vi har snakket om at: - flyve til Bangkok - tage med tog til Nordthailand (2 uger her) - ned gennem Laos og Cambodia (evt med båd pga. regntiden) (3 uger her) - ind i Syd-Vietnam (1 uge her) - flyve til et eller andet sted i Indonesien (2 uger her) - Flyve til Syd-Thailand (3 uger her) - Tog til Bangkok (1 uge her) Fly fra Bangkok og hjem Hvordan ser sådan en løs rejseplan ud for jer garvede? Det ser fornuftigt ud, I kan også overveje: - fra nordthailand, tager videre til Laos, entens ved grænse eller både på Mekong fløde (tager længere tid) - fra Laos, hvis I ikke tage syd på, kan I tage over grænsen til Vietnam, der er flere muligheder her, men synes at I kan start med nordvietnam og så tager videre syd på i HCMC, jeg fortrækker at rejse i nord vietnam end i HCMC og områder. - fra HCMC kan I videre til Cambodia, og derfra flyv tilbage til BKK eller måske viderer til Indonesia fx bali osv. |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 19/04-2011 17:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
Mekong fløde, ligefrem ?
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 31/05-2011 19:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
Vil foreslå jer at tage et smut til Bali, hvis i havde planer om Indonesien. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.