Se indlæg
 Udskriv debat
Songkran arrangement Lundtoftegade!
Sarah
Jubiii tænkte jeg, og så at flyerne var på Thai! Er der nogen som har nærmere info på dansk :-)

Sarah
Sarah skrev:
Jubiii tænkte jeg, og så at flyerne var på Thai! Er der nogen som har nærmere info på dansk :-)

Anyone? Smile

Dette er min kones oversætning, der er muligvis nogle fejl. det er ikke altid helt nemt at oversætte til engelsk og derefter til dansk:

Om morgenen tager de i thai tempel Wat Thai Danish Promwihan fra kl 10, hvor de putter vand på munkene, og giver dem mad. Og penge til templet.
Der er også nogle andre ritualer som hun ikke helt kan forklare Smile

Om aftenen er der fest i lundtoftegade, hvor man kan vinde en billet (der står ikke til hvor, men mon ikke til thailand Smile Og der er little miss song kran (mellem 3 og 13 år) konkurrence.

Der er live band og selvfølgeligt karaoke konkurrence. Der er også udstilling af thai kultur

Entre 50 kr

Ring på dette nummer for flere spørgsmål: 50328086

Sarah
[quote]Ezal skrev:
Dette er min kones oversætning, der er muligvis nogle fejl. det er ikke altid helt nemt at oversætte til engelsk og derefter til dansk:

Om morgenen tager de i thai tempel Wat Thai Danish Promwihan fra kl 10, hvor de putter vand på munkene, og giver dem mad. Og penge til templet.

Om aftenen er der fest i lundtoftegade, hvor man kan vinde en billet (der står ikke til hvor, men mon ikke til thailand Smile Og der er little miss song kran (mellem 3 og 13 år) konkurrence.

Der er live band og selvfølgeligt karaoke konkurrence. Der er også udstilling af thai kultur

Entre 50 kr

Ring på dette nummer for flere spørgsmål: 50328086[/quote

Tusind tak Ezal (og til din kone)Smile
Sjov invitation, Lundtoftegade er lidt et vidt begreb og kender ikke templet Smile Men det er heller ikke så inkluderende at det kun står på thai?
Har du været med til arrangementet før?

Lung Yao
Sarah skrev:
Ezal skrev:

Der er live band og selvfølgeligt karaoke konkurrence. Der er også udstilling af thai kultur .Entre 50 kr

Ring på dette nummer for flere spørgsmål: 50328086

Tusind tak Ezal (og til din kone)Smile
Sjov invitation, Lundtoftegade er lidt et vidt begreb og kender ikke templet Smile Men det er heller ikke så inkluderende at det kun står på thai?
Har du været med til arrangementet før?

Og af gode grunde, at der IKKE findes nogen temple i Lundtoftegade. Ezal skrev det også, dog manglede han at præcisere at begivenderne om formiddagen tog plads i Stenløse.

Opsummering:

Det er Wat Thai Denmark Brahmavihara som arrangere Song Kran i templet i Stenløse:

Lørdag 9-04-2011:
- Kl. 10 starter festlighederne med messe, chant , offring m.m.
- Telefonisk konference med den Thailandske ambassadør i DK, for at ønske ham et lykkebringede Godt Nyt År.
- Efter at munkene har fåat deres mad så er der fælles spisning for "pøblen".
- Ca. kl 13, ville der blive afholdt Song Kran ceremoni, hvor ritualet går ud på at hælde noget vand, først på de opstillet Buddha og kongestatuer og derefter i munkenes hænder (samt evt. ældre Thai og Dansk mennesker) for at vise dem ære og respekt. Både munkene og disse "ældre" som velsignelse, stænker noget at vandet tilbage på hovedet af dem der lige har hældt vand i deres hænder.

Du kan prøve at kigge på nogle af mine tidligere billeder fra 2008, både fra Wat Pa Dragør og fra Bornholm:

http://www.dansk-...lbum_id=56

http://www.dansk-...lbum_id=57

Så kommer vi til Lundtoftegade:
Arrangørene har nok lejet et eller andet selskabslokale hvor der fra kl.18 ville blive holdt et velgørendeheds fest med mad,drikkevarer,musik,dans,lodtrækning af lotteripræmier hvor 1ste præmie er den famøse billet til BKK med Thai Airways.

Disse velgørendsfester har tidligere været afholdt enten i Nørrebro hallen eller på Nørre Gymnasium,Brønshøj, men af sparehensyn har man fundet alternative lokaler.

.
Redigeret af Lung Yao d. 02/04-2011 17:34
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Jeg talte med en af munkene fra Wat Thai Brahmavihara i Stenløse og han undskyldte at information/flyer kun var på Thai, idet han gik ud fra at "vores koner" ville nok oversætte det til os andre.
Men Ezal er ikke den eneste som ikke kunne få en fyldensgørende oversættelse fra hans kone. Der er mange som ikke gører det også, mig selv inkl., og det ikke altid at det skyldes manglende ordforåd/uddannelse, men ofte "uvidenhed" fra vores bedre halvdel.(det samme gører sig gældende for mange kristne som kender ikke eller kan ikke forklare betydning af diverse højtidligheder i DK).

Først og fremmest gjorde han mig opmærksom på at deres "nu" officiel website var :

www (dot) wat (dot) com Angry (hvorfor "forsvinder" thai dk efter wat ???) Sad

og ikke den tidligere watthai.dk

og ved at klikke først på den lille "rude" i bunden af for-forsiden kommer man til websidens forside og derefter klik på Activities calendar så bliver man ført til den side med de respektive højtidligheder i p.t. 2554/2011:

http: // www (dot) watthai dk(dot) com/index(dot) php?lay= show&ac =article&Id= 240993/
(begge links skal gengives uden mellemrum for at kunne åbnes).
og der kan man ved at skrolle ned komme til den engelske sprogede version.

Yderligere har han lovet mig at i fremtiden ville De m.h.t. fx. flyers stræbe efter at få dem lavet i både på Thai og Engelsk.(det har de lovet før Angel ).
.
Redigeret af Lung Yao d. 02/04-2011 18:22
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Sarah
Tusind tak for svar Lung Yao. Jeg ved godt at templet ikke ligger i Lundtoftegade, men derfor er Lundtoftegade stadig et vidt begreb Smile

Jeg har interesse i arrangementet da jeg har en datter der er halv thai og jeg gerne vil at hun lærer så meget som muligt om den Thailandske kultur. Vi har ikke mulighed for at tage til Thailand meget mere end en gang om året, så noget af det må blive herhjemme fra Smile

Jeg vil straks kigge på Templets hjemmeside.

Spring til debat: