Se indlæg|
Thai kæreste til Danmark (udenom ægteskab)
|
|
| rpn |
Lagt på d. 14/03-2011 19:08
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej allesammen, Jeg har mødt denne dejlig thai pige, som jeg har snakket sammen med i 3 mdr nu, og som jeg har besøgt. Hun bor i Irland på et visa der, hvor hun har gået i skole. Vi kunne begge godt tænke os at hun kommer til Danmark og bor lidt hos mig, men jeg kan simpelthen ikke blive klog på hvordan vi gør. Jeg kender hende ikke godt nok til at gifte mig med hende, så det er udelukket i denne omgang. Hendes visa ophører midt i april, så vi ville gerne snart have ordnet et visa i danmark til hende. Kan hun søge på den danske ambassade i Irland, eller skal hun hjem til thailand, før hun kan søge? Hun har lidt penge, men vi er i tvivl om det er nok til at kunne få et turist visa, så skal jeg stille en bank garanti? Skal det overhovedet være et turist visa, eller er der noget specielt visa til kærester? Nogen gode råd eller gode links, der er til at forstå? Håber I kan hjælpe derude ![]() Med venlig hilsen Rasmus |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 14/03-2011 19:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Vis det er et Schengen Visa hun har så hun kunne komme Danmark uden problemer http://private.pi...Formularer http://www.ambban...irlfriend/ Come As You Are
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/03-2011 20:06
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
rpn skrev: Hej allesammen, Jeg har mødt denne dejlig thai pige, som jeg har snakket sammen med i 3 mdr nu, og som jeg har besøgt. Hun bor i Irland på et visa der, hvor hun har gået i skole. Vi kunne begge godt tænke os at hun kommer til Danmark og bor lidt hos mig, men jeg kan simpelthen ikke blive klog på hvordan vi gør. Jeg kender hende ikke godt nok til at gifte mig med hende, så det er udelukket i denne omgang. Hendes visa ophører midt i april, så vi ville gerne snart have ordnet et visa i danmark til hende. Kan hun søge på den danske ambassade i Irland, eller skal hun hjem til thailand, før hun kan søge? Hun har lidt penge, men vi er i tvivl om det er nok til at kunne få et turist visa, så skal jeg stille en bank garanti? Skal det overhovedet være et turist visa, eller er der noget specielt visa til kærester? Nogen gode råd eller gode links, der er til at forstå? Håber I kan hjælpe derude ![]() Med venlig hilsen Rasmus Der stilles ikke længere krav om garanti. Irland er ikke medlem af Schengen, så hun kan prøve at søge visum fra Irland. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rpn |
Lagt på d. 14/03-2011 20:54
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Ok, tak for svarene. Hun snakker med den danske ambassade i Irland imorgen, og så tager vi den derfra. Håber det bliver lige til ![]() Mvh Rasmus |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 15/03-2011 11:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Der stilles ikke længere krav om garanti. Irland er ikke medlem af Schengen, så hun kan prøve at søge visum fra Irland. Hilsen, Robert[/quote] Jeg har vist være frosset ned....! Betyder det også at der ikke skal stilles garanti hvis et af min kones familiemedlemmer vil på besøg her i DK ? Eller en veninde ? |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 15/03-2011 11:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
@ L Nej det skal der ikke mere.
|
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 15/03-2011 12:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
L skrev: Der stilles ikke længere krav om garanti. Irland er ikke medlem af Schengen, så hun kan prøve at søge visum fra Irland. Hilsen, Robert Jeg har vist være frosset ned....! Betyder det også at der ikke skal stilles garanti hvis et af min kones familiemedlemmer vil på besøg her i DK ? Eller en veninde ?[/quote] Ja du har været frosset ned ![]() pr. 1.1 2011 er garantistillelsen bortfaldet, så få du bare en masse kusiner herop |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 15/03-2011 12:43
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
L skrev: Jeg har vist være frosset ned....! Betyder det også at der ikke skal stilles garanti hvis et af min kones familiemedlemmer vil på besøg her i DK ? Eller en veninde ? L, prøv at læse lidt nærmere her: - Ny lov om visumregler pr. 1. januar 2011 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.