Se indlæg|
Adam Price: Dyr flymad hos SAS er til grin
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 27/02-2011 00:22
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
[img]http://multimedia.pol.dk/archive/00521/kok_sas_25-02-2011__521690y.jpg[/img] is not a valid Image. Nu ved jeg godt at Gate Gourmet som levere maden til både SAS og Thai i CPH har rigeligt om ørene i disse dage efter bedragerisagen for 130 mill. er kommet frem. Men derfor kan vi jo godt læse hvad Adam Price mener om maden - her fra turen København - New York. De fleste af os kan nikke genkendende til de mange gange, vi har stirret ned i en plastbakke i 10 kilometers højde uden flugtmuligheder og er påbegyndt prøvesmagningen fra diverse små plastbægre med uforståeligt indhold som regel ledsaget af hånlatter eller et opgivende: Behøver det virkelig være så dårligt. Personlig har jeg altid været fascineret af billederne fra de første store transatlantiske SAS-ruters ’golden days’, hvor det vitterlig var ønsket at give folk det sublime i de bedste vine og råvarer, i hvert fald for dem på 1. klasse. Mange år, økonomiske kriser i flytrafikken og 11. september-angrebet senere er billedet unægtelig et andet. Adskillige selskaber har opgivet obligatorisk mad på økonomiklassen på de korte ruter. Vi køber nu en sandwich og en kop kaffe på vej til Paris eller London – og tænker ikke videre over det. Men det er noget andet på de lange ruter. Der er maden stadig en del af billetten. Læs selv resten på: Adam Price: Dyr flymad hos SAS er til grin Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 27/02-2011 07:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Man kan jo også undre lidt over, hvordan det kan lade sig göre at stjäle 130.000.000kr uden at nogen savner pengene![]() De må tjäne styrtende med penge, eftersom man ikke opdager, at der mangler alle disse milioner
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 27/02-2011 09:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
ingolf skrev: Man kan jo også undre lidt over, hvordan det kan lade sig göre at stjäle 130.000.000kr uden at nogen savner pengene ![]() De må tjäne styrtende med penge, eftersom man ikke opdager, at der mangler alle disse milioner ![]() Ja jeg er nogenlunde sikker på jeg nok ville mangle de 130mill et eller andet sted.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 27/02-2011 11:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Nu flyver den altid smaskende Adam Price sikkert på business. Han skulle prøve maden på Economy!
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 27/02-2011 11:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
jc skrev: Nu flyver den altid smaskende Adam Price sikkert på business. Han skulle prøve maden på Economy! Måske du skulle prøve at læse artiklen. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/02-2011 14:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hvad Søren, har medielu**** Price ikke været i medierne et par dage? Dyr flymad, hvad kender han til prisen for flymad? Man kan nu engang ikke tilgodese alle passagerers individuelle smag - her taler jeg ikke om sas eller noget andet selskab - men helt generelt. Stewards er ikke kokke, ej heller noget der ligner. Og der er ikke noget køkken ombord, blot et lille pantry der skal betjene nogle gange over 300 pax. Alle der forventer at få et 3-stjernet måltid under disse forhold, bør i stedet besøge en michelin-restaurant eller for den sags skyld en psykolog ![]() Et fly er udelukkende et transportmiddel, ikke noget som helst andet. Besætningens vigtigste opgave er at sørge for sikkerheden, informationer samt god ro og orden under transporten. Alt andet er sekundært. Maden er et tilbud, take it or leave it. Jeg har rejst med mange selskaber, og jeg har sandt at sige aldrig oplevet den store forskel mht. forplejningen undervejs. Må så indrømme, at jeg heller ikke går så meget op heri. Den kulinariske belønning venter alligevel forude på landjorden. Hvis fortæringen skulle være et afgørende parameter for hvilket selskab man valgte, tjaa, så har man godt nok andre preferenser end undertegnede. |
|
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 27/02-2011 15:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
Apropos flymad, så tjek http://www.airlin.../index.php hvis man har lidt tid i overskud.. Ganske spændende hvad de serverer rundt omkring! |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 27/02-2011 23:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Godt rinpoche................så var der vist ikke flere spørgsmål.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/02-2011 00:19
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
I kan alle have ret, men jeg synes nu at det er rart at få en varm bolle, istedet for en iskold hård bolle til morgenmad. Bare duften vækker minder om gode opvågninger. Sjovt nok kunne det lade sig gøre for et par år siden, og det kan det også på andre selskaber end på SAS. På de fleste flyselskabet kan du også¨vælge mellem to hovedretter. Det skrottede SAS også. Så ja der er forskel på servicen mellem de forskellige flyselskaber. Og selvom jeg måske burde gå til psykolig, har jeg stadig den opfattelse, at servicen er en del af totaloplevelsen. Iøvrigt skal hele serveringen på SAS natflyvningen fra Bangkok skyndes så hurtig igennem,at maden nærmest skal sluges, før der bliver ryddet af, selv på Business, mens Thai stadig tager det roligt og kommer igennem med flere drikkevarerunder. Selv Lufthansa gør det. Det er også en del af servicen, Så ja jeg er enig med Adam Price, specielt hans beskrivelse af Economy Extra. hvor den eneste forskel er et rigtigt glas og rigtigt bestik, mens maden er den samme som på ekonomy, og så selvfælgelig bedre sæder. PS så vidt jeg husker kan man stadig vælge mellem to forskellige varme morgenmadsprodukter i økonomi på Thai, mens man hos SAS får en pose med lidt skinke og lidt ost, sammen med den kolde bolle, så jeg mener da at der er forskel i service, selvom vi sidder i et rør som bare skal flytte os fra A til b. Redigeret af natty d. 28/02-2011 00:42 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 28/02-2011 01:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Natty, du har ret! Men hvormeget man går op i maden er en anden sag! Jeg vil helst sove på turen og få den overstået. Gider slet ikke spise "morgenmad", da jeg alligevel lander i løbet af 1- 1 1/2time. Men sådan er vi jo så forskellige! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/02-2011 01:47
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jamen, jeg flyver nu ofte selv med SAS hvis prisen er god, jeg kan optjene lidt point og så passer afgangstiden mig godt og ikke mindst direkte. Men jeg ville bare pointere at for mig er servicen og maden ikke helt ligegyldigt og ens. Den bedste har jeg fået på Austrian og Turkish, sjovt nok, men de bruger pudsigt nok samme cateringselskab, Så selv om der ikke er kokke i luften, kan der altså godt laves okay mad på landjorden. Sjovt da SAS introducerede deres Airbus oversøisk, og jeg var på en af deres første flyvninger til BKK med flytypen, var servicen/maden ekstrem god. Kyllingebryst, saftigt, og bagt ind i en fetaost. Det var på økonomi, og jeg havde faktisk ikke fået sådan en smagsoplelse længe. I økonomi og med menukort, og en pose med ørepropper osv. Jeg tror dog at maden var for avanceret for de fleste, da det sagde kapow i munden på mig. Siden er det bare gået ned af bakke. Flyselskaber er bare ikke ens. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 28/02-2011 11:03
|
|
Inden jeg blev for komfortabel til at have stop undervejs, så prøvede jeg blandt andre Austrian fløjet af Lauda Air mellem Wien og Bangkok. Her fik jeg den bedste mad, som jeg har prøvet på turen til Bangkok. Markant over middel. Én tur har jeg haft med SAS, og det var markant under middel. Thai har jeg prøvet mange gange, og det har som regel været en smule over middel. Jeg tror heller ikke på, at der nogensinde bliver tale om gourmet-oplevelser. Men derfor kan der godt være forskel på kvaliteten. Sidste gang sad jeg for mine optjente point ovenpå hos Thai. Her var kvaliteten noget bedre end jeg tidligere har oplevet på monkey-class. Det fortæller mig, at det er muligt at servere på forskellige kvalitetsniveauer. Jeg har aldrig skelnet til maden, når jeg har bestilt billetter, og jeg kan heller ikke forestille mig, at jeg nogensinde vil gøre det. Hvis flyselskaberne tilbød en bedre menu mod betaling, så tror jeg de fleste ville nøjes med standardmenuen. Men jeg synes at maden i flyet er vigtig. Den første servering er med til at slå de første 2-3 timer ihjel, mens duften af brød i ovnen og kaffe i Thai fortæller at vi nu er over den Bengalske Bugt og er fremme om 2 timer. ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/03-2011 08:20
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Østens køkken populært i luften. Østens køkken er populært hos flypassagererne. I en undersøgelse af passagerernes mening om flymad, som flysøgesiden Skyscanner har gennemført, kommer 6 ud af de 10 højest placerede selskaber fra Mellemøsten og Asien. "Det er interessant at se, at de mellemøstlige og asiatiske flyselskaber scorer så højt. Maden om bord på fly er berygtet for at være kedelig, så måske er det den eksotiske smag og brugen af de stærke østlige krydderier, som bidrager til deres popularitet,” siger direktør Barry Smith, Skyscanner. Læs nærmere på: Østens køkken populært i luften Thai Airways ligger i øvrigt nummer 7 på listen. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 09/03-2011 09:28
|
|
Webmaster skrev: Østens køkken populært i luften. Østens køkken er populært hos flypassagererne. I en undersøgelse af passagerernes mening om flymad, som flysøgesiden Skyscanner har gennemført, kommer 6 ud af de 10 højest placerede selskaber fra Mellemøsten og Asien. "Det er interessant at se, at de mellemøstlige og asiatiske flyselskaber scorer så højt. Maden om bord på fly er berygtet for at være kedelig, så måske er det den eksotiske smag og brugen af de stærke østlige krydderier, som bidrager til deres popularitet,” siger direktør Barry Smith, Skyscanner. Læs nærmere på: Østens køkken populært i luften Thai Airways ligger i øvrigt nummer 7 på listen. Ja Barry - for det kan jo umuligt tænkes, at det er kvaliteten som er bedre.... Kan i øvrigt på et yderst spinkelt grundlag med en tur-retur CPH-BBK med Aeroflot istemme, at de hører til i toppen af mine kulinariske oplevelser i luften. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.