Se indlæg|
Tempel-Klokke
|
|
| ogp |
Lagt på d. 24/01-2011 18:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hejsa.. Er der nogen der ved hvad de der klokkker hedder. som man kan købe i templerne...- man kan gøre med dem,ligesom med krystalglas...få dem til at "ringe" Mvh |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/01-2011 18:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
ogp skrev: Hejsa.. Er der nogen der ved hvad de der klokkker hedder. som man kan købe i templerne...- man kan gøre med dem,ligesom med krystalglas...få dem til at "ringe" Mvh De hedder RAKANG.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/01-2011 18:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Yep, det ved enhver der har lært det thailandske alfabet, idet det specifikke bogstav for "K" i klokke er ฆ (der er adskillige slags "K" på thai.) Og enhver konsonant på thai er forbundet med et ord for at anskueliggøre forskellene. ระฆัง Du kan se et eksempel herpå og også på de små "klokker" kendt som Ching: http://www.learni...&Itemid=58 |
|
|
|
| ogp |
Lagt på d. 24/01-2011 18:58
|
Tak for det hurtige svar..når jeg googler navnet syntes jeg ikke at billederne ligner den jeg så sidst jeg var i Thailand...det var nærmest en rund lille skål, lavet af en slags jern... |
|
|
|
| ogp |
Lagt på d. 24/01-2011 19:10
|
der skulle selvfølgeligt ikke have stået klokker..men krukker/skåle..
Redigeret af ogp d. 24/01-2011 19:19 |
|
|
|
| ogp |
Lagt på d. 27/01-2011 21:31
|
Er her ikke nogen med et svar?.. Det er en rund "jernkrukke/skål", ca 10 cm i diameter,og man kan gnide fingeren på den og få den til at gå i en slags selvsving/resonans,så den "synger"..den blev solgt for omkring 3000bth i et Tempel i Chaing Mai. Mvh |
|
|
|
| kimp |
Lagt på d. 28/01-2011 01:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
De kaldes syngende skåle, på engelsk singing bowls og stammer vist fra Himalaya. Kim |
|
|
|
| AndersM |
Lagt på d. 01/02-2011 11:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Jaaaaa og hvis man ikke vil betale 3000 bath så er de også til at få for 1500 bath, har set de selv samme skåle blive lavet i BKK og de var til at købe for 800 bath
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.